Jump to content
Mark3

Shank!?! hjælp...

Recommended Posts

Hej alle,

Er der noget der er bekendt med udtrykket skank? 😉

Jeg er blevet ramt af det i særlig udpræget grad og søger nu en doktor der kan hjælpe mig. Kan det betragtes som golfsportens svar på Corona?!

Som andre der er ramt af denne sygdom, aner jeg ikke hvor det kommer fra jeg har nu spillet 3 runder med mellem 90 og 100% shank. (Jernslagg naturligvis) 

Har I erfaring med en god træner der kan afhjælpe "problemet" og som ikke har en uge til 14 dages ventetid på en lektion?
Jeg bor mellem Horsens og Vejle, men vil gerne køre efter en rigtig god træner.

Hjææææælp!!! 😒

Det er ikke for at være flabet, men har du overvejet at booke nogle lektioner ved Anders i din egen/vores klub? Han er fortræffelig, og det ville da være klart det nemmeste...

Skal ikke kunne sige, om han har 14 dages ventid pt, da jeg ikke har tjekket for nyligt, men tidligere har det været meget nemt at booke ham.

Hej Rasmus.

Ja, det kan du tro og jeg så gerne støtte, men han har utrolig lang ventetid og udelukkende tider jeg ikke kan.

Troede flere havde dette problem. 😂😉

3 timer siden, skrev Mark3:

Jeg tror skam at vi er flere, som oplever dette dejlige fænomen 🥵

Men for mit vedkommende, så stikker det sit grimme fjæs frem, for så at forsvinde, af sig selv igen, som regel i samme runde og så kan der gå et år før jeg får besøg igen 🙂 

Det kan være mange årsager til det unævnelige, jeg er forfalden til at komme alt for langt indefra, op til 20° og skubber røven frem mod bolden.

Jeg kender ikke nogen træner, som jeg kan forslå dig, jeg ville alliere mig med en kammerat, som ved lidt om golfsvinget og sammen med han finde årsagen eller bare løsningen 🙂 

Edited by Årgang63

Min gamle pro, bad mig stille op, så det kun var spidsen af jernet, der rørte bolden.. Jeg kunne ikke ramme en skid derfra, men så sagde han "Så gå tættere på" og væk var shanken..

Håbløst råd, men når man ikke kan nå bolden, så kan man heller ikke shanke. Hvilket jo egentlig er rigtig nok.

14 timer siden, skrev Mark3:

Hej Rasmus.

Ja, det kan du tro og jeg så gerne støtte, men han har utrolig lang ventetid og udelukkende tider jeg ikke kan.

Ok. Det er selvfølgelig helt fair. Jeg kan godt se, at man skal et par uger frem for at finde noget i en weekend, men ellers er der fx en del tider i morgen og i løbet af hverdagene i næste uge.

Jeg er blevet fittet af Talal i Vejle Golfklub til først et jernsæt og senere wedges. Jeg fik et godt indtryk begge gange, og han har Trackman, hvilket altid er rart. Du kan evt. tjekke, om han har ledige tider, der passer dig.

21 timer siden, skrev Nicolai: Håbløst råd, men når man ikke kan nå bolden, så kan man heller ikke shanke. Hvilket jo egentlig er rigtig nok.

Præcis. Jeg shanker af og til. Og ofte tror jeg, at det er fordi, jeg kommer til at stå for tæt på bolden. Så lidt længere væk fra bolden med fødderne, og så en lidt større bue i svinget. Det plejer at hjælpe mig 😕

• Like 1

Som der bliver skrevet, prøv at stå lidt længere fra bolden. Og hav derudover fokus på om du kommer til at dykke ned i bolden, da det også kan skubbe dig frem,

Jeg havde prøvet at vende den om! 
tag noget tør shampoo og spray på jernet også forsøgt at ramme

den på tåen af køllen med vilje 

En Google søgning på "how to cure a shank" vil give dig ca. 1 million/millard videoer med ideer. Der kan nemlig være rigtig mange gode grunde til shank. Ikke bare afstand til bolden, men ofte dit sving plan eller andre ting i svinget og bold placering og...og........

Det bedste er at booke en tid hos Proen - og skulle dit shank være væk, når Proen endelig har tid, så er der sikkert noget andet I kan bruge lektionen til....

Mange tak for Jeres deltagelse i debatten. Det er vel en eller anden trøst, at flere har oplevet problemet. 

Der er booket en tid hos vores lokale Pro, selvom min desperation udfordrede mig på ventetiden! 😉

Jeg har førhen været ramt i korte perioder eller ved enkeltslag, men ikke noget i så voldsom grad som denne.

Mon ikke Anders (Træneren i Hedensted GK) bliver min nye bedste ven i morgen? 😎

Den 4.6.2020 kl. 11:18 , skrev Mark3:

Mon ikke Anders (Træneren i Hedensted GK) bliver min nye bedste ven i morgen? 😎

Hvordan gik det så 🙂 ?