Jump to content
Årgang63

Endnu en skadet golfer :-)

Recommended Posts

Som det kan ses, så har sæsonen ikke været spektakulær, for at sige det mildt 🙂 

Jeg har gennem flere år bokset med en dårlig skulder, som betyder at jeg ikke kan svinge frit, jeg kan ikke realese køllen gennem bolden, det vil sige det kan jeg godt, men så får jeg smerter flere dage efter. Så jeg har skiftet mellem med et slags cut-off sving og det "rigtige". Når jeg blev træt at boldkurven med cut-off svinget, svinger jeg frit, får ondt og så tilbage til cut-off 😏  ( Det har selvfølgelig betydet meget mere i forhold til dagligdagen, men det er næppe relevant her 🙂 )

I det sidste års tid har jeg så desværre haft mere ondt end jeg plejer og må nu bide i det sure æble og få opereret skulderen. Har været gennem alle forundersøgelser og venter nu bare på indkaldelsen til operation. Det er en køn blanding af indeklemte styresener og slidgigt, hvor lidt eller hvor meget, kan de ikke sige for de åbner op, jeg satset på lidt 😎 De kan ikke sige hvornår det bliver, måske om 14 dage, måske 2 måneder, så jeg tager på banen de sædvanelige 3 gange om ugen indtil da og håber på en enkelt god runde til hcp.

Efter operation og genoptræning, så får golf-karrieren vinger... 

golfbox.jpg.6df933ed78ce049379c2291ddc3d93ca.jpg

• Like 2

Æv, altså.

Held og lykke med det. 

Er skaderne sket pga. golf, eller er det noget andet?

Jeg var blevet kørt på plejehjem, hvis jeg spillede SÅ ofte der :D Spøg til side. Det må være ikke være rart, at spille med smerter og slet ikke forsøge at kompensere sig rundt, for at undgå flere smerter. Krydser fingre for at det kommer til at gå godt :D

29 minutter siden, skrev Kaizer:

Æv, altså.

Held og lykke med det. 

Er skaderne sket pga. golf, eller er det noget andet?

Tak.

Ja det er lidt røv, men du kender det jo 🙂  De påstår hårdnakket at jeg har været ude for en ulykke, at skulderen har fået et hårdt slag, men det er ikke noget som siger mig noget, og da det er mere end 20 år siden, at jeg har indtaget noget stærkere end kaffe, så mener jeg at jeg har en god sag 😁 Så det er ikke på grund af golf, men "noget" andet.

17 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg var blevet kørt på plejehjem, hvis jeg spillede SÅ ofte der :D Spøg til side. Det må være ikke være rart, at spille med smerter og slet ikke forsøge at kompensere sig rundt, for at undgå flere smerter. Krydser fingre for at det kommer til at gå godt :D

Tak.

På golf banen har jeg på trods hygget mig, det er mere besværet med at få tøj på overkroppen om morgenen der er træls.

21 minutter siden, skrev Årgang63:

Tak.

På golf banen har jeg på trods hygget mig, det er mere besværet med at få tøj på overkroppen om morgenen der er træls.

Jeg har spondylose (slitage) mellem lænd og ryg og nogle dage er værre end andre og faktisk har jeg det bedst ved at lave noget hele tiden. At tage en weekend på sofaen er no-go, så er ryggen helt stiv. Men spille så meget golf kan den alligevel ikke holde til.

16 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg har spondylose (slitage) mellem lænd og ryg og nogle dage er værre end andre og faktisk har jeg det bedst ved at lave noget hele tiden. At tage en weekend på sofaen er no-go, så er ryggen helt stiv. Men spille så meget golf kan den alligevel ikke holde til.

Ja det er ingen spøg, kender en med det samme, han siger også at han skal holde sig i gang.

Jeg spilder heller ikke kræfterne/slagene på rangen, kun på banen 🙂

10 timer siden, skrev Årgang63:

Ja det er ingen spøg, kender en med det samme, han siger også at han skal holde sig i gang.

Jeg spilder heller ikke kræfterne/slagene på rangen, kun på banen 🙂

Jeg fik det bekræftet sidste år, men har haft det en 10 års tid, så det var da en hård pille at sluge, for der findes ingen kur mod det.
Heldigvis 7-9-13, er mit ikke så slemt endnu og kan stadig knække ryggen på plads, når den virkelig driller, hvilket letter trykket gevaldigt. Og golfmæssigt, har det ingen betydning for mit sving :) Eller svinger jo bare i øst og vest, men tror sgu ikke det er ryggens skyld :D

• Like 1

17 timer siden, skrev Årgang63:

Efter operation og genoptræning, så får golf-karrieren vinger... 

Held og lykke med det. Håber du kommer hurtigt til, og det får den ønskede effekt.

Lige nu, skrev Pastorius:

Held og lykke med det. Håber du kommer hurtigt til, og det får den ønskede effekt.

Tak 🙂 

Ja nu skal det bare overståes 👍

5 timer siden, skrev Nicolai:

golfmæssigt, har det ingen betydning for mit sving :) Eller svinger jo bare i øst og vest, men tror sgu ikke det er ryggens skyld :D

Måske vi faktisk bare skal skyde skylden på ryggen :D

26 minutter siden, skrev osholm:

Måske vi faktisk bare skal skyde skylden på ryggen :D

Det lyder nærliggende, men sandheden er det nok ikke :D