Jump to content

Tællende runder i Coronatid

Recommended Posts

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ved da ikke hvad der er for nogle fattigrøvs klubber, i er medlemmer af....   Sådan her ser der ud hos os 

Var ikke-tællende rundt i 68 idag (-3) 5 birdies og 2 bogeys så det var meget fint.. Greens er stadig pisringe, der spilles med oplæg og jeg lagde også op i den ene bunker jeg fik spillet mig i..

Med 10 minutter mellem hver bold og 36 huller her på området køber jeg simpelthen ikke argumentet at fokus på hurtigt spil er grunden til at folk ikke lige får revet med foden i de her tider - Det er

Posted Images

2 timer siden, skrev Bojoerge:

Det lyder til at DGU lytter på golffolket i forhold til lempelse fra fodspor mv i bunkeren. 

Det kræver dog at klubben lavet en lokal regel

https://www.danskgolfunion.dk/artikel/covid-19-relateret-vejledning-og-anbefalinger-til-golf-og-handicapreglerne

Da vi henvendte os omhandlende det samme i forrige uge kunne det under ingen omstændigheder lade sig gøre....

Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt :) 

NB! DGU anerkender ikke lokalregler for spil med lejeforbedring i bunkere, som grundlag for at spille tællende runder.

Ovenstående linie er sidste linie i deres opslag

Betyder det så at de ikke kan være tællende alligevel ????

Edited by nAlen
1 time siden, skrev nAlen:

Da vi henvendte os omhandlende det samme i forrige uge kunne det under ingen omstændigheder lade sig gøre....

Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt :) 

NB! DGU anerkender ikke lokalregler for spil med lejeforbedring i bunkere, som grundlag for at spille tællende runder.

Ovenstående linie er sidste linie i deres opslag

Betyder det så at de ikke kan være tællende alligevel ????

Lejeforbedring kontra drop

9 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Ja, du må kun tage lempelse for fodspor  og spor efter slag. Du må ikke tage lempelse fordi du har en dårlig stance, ligger i et spejlæg mv. Og så skal du droppe fri. Hvis du dropper til et leje i et spejlæg, så er det bare ærgerligt... 

22 timer siden, skrev Christian SSGM:

Ahh ja selvfølgelig, så giver det pludselig mening :)

22 timer siden, skrev Bojoerge:

Ja, du må kun tage lempelse for fodspor  og spor efter slag. Du må ikke tage lempelse fordi du har en dårlig stance, ligger i et spejlæg mv. Og så skal du droppe fri. Hvis du dropper til et leje i et spejlæg, så er det bare ærgerligt... 

Jeg tager et spejlæg over et fodspor any day ;) 

• Like 1
  • 4 months later...

Vi havde under disse specielle corona-forhold en intern regel om at lægge op fra eventuelle fodspor i bunkers. Vi var enige om, at det var "unormale forhold" ligesom tilfældigt vand. Det var ens for alle. 
og som en anden her nævner, gider jeg heller ikke rende rundt og spilde slag pga en virus, som ingen er skyld i. 

Edited by Janp