Jump to content

Tællende runder i Coronatid

Recommended Posts

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ved da ikke hvad der er for nogle fattigrøvs klubber, i er medlemmer af....   Sådan her ser der ud hos os 

Var ikke-tællende rundt i 68 idag (-3) 5 birdies og 2 bogeys så det var meget fint.. Greens er stadig pisringe, der spilles med oplæg og jeg lagde også op i den ene bunker jeg fik spillet mig i..

Med 10 minutter mellem hver bold og 36 huller her på området køber jeg simpelthen ikke argumentet at fokus på hurtigt spil er grunden til at folk ikke lige får revet med foden i de her tider - Det er

Posted Images

Bunkers

River anbefales fjernet. 

Selvom bunkers under disse forhold ikke kan udglattes som normalt, ændres der ikke ved Golfreglerne. Spillerne sørger for at udglatte sandet med deres fødder eller køller. 

Med andre ord - Slår du i kassen så glem alt om en ordentlig score :( :( 

Burde de ikke gi lempelse for fodspor mv under de her forhold ?

Jeg kan ret beset være ligeglad for jeg kan ikke reguleres alligevel, men et blik ned i vores bunkers vidner om at folk IKKE kan finde ud af at fjerne sine fodspor efter sig (og der er mange af dem)... 

Man kender jo reglerne på forhånd og eftersom der ikke spilles turneringer, så er det jo ingen der tvinges til at spille tællende runder under de givne forhold... 

2 timer siden, skrev nAlen:

Bunkers

River anbefales fjernet. 

Selvom bunkers under disse forhold ikke kan udglattes som normalt, ændres der ikke ved Golfreglerne. Spillerne sørger for at udglatte sandet med deres fødder eller køller. 

Jeg kan ret beset være ligeglad for jeg kan ikke reguleres alligevel, men et blik ned i vores bunkers vidner om at folk IKKE kan finde ud af at fjerne sine fodspor efter sig (og der er mange af dem)... 

Bunkers er jo heller ikke et sted man i udgangspunktet SKAL slippe ustraffet fra :) 

såååå, tag straffen og videre i dagens tekst :)  

4 timer siden, skrev nAlen:

Bunkers

River anbefales fjernet. 

Jeg er enig, jeg dropper reguleringerne, og spiller med at lægge op i bunkers. Jeg gider ikke spilde min tid og ødelægge mit humør på at gå og slå flere umulige slag end højst nødvendigt.

• Upvote 1
2 timer siden, skrev Pastorius:

Jeg er enig, jeg dropper reguleringerne, og spiller med at lægge op i bunkers. Jeg gider ikke spilde min tid og ødelægge mit humør på at gå og slå flere umulige slag end højst nødvendigt.

Jeg må også indrømme at jeg også finder det enerverende, at ligge i sporet efter en stor 47'er. Sandet i vores bunkers er desuden meget fint og det parret med et tykt lag og høje kanter, gør det nærmest umuligt at fjerne fodspor, bare nogenlunde okay, så oplæg i bunker. 

13 timer siden, skrev Pastorius:

Samme gør sig gældende her 😊

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se det store problem.

Man bliver reguleret efter stableford scoren og for langt de fleste vil et besøg i bunkeren betyde at de under normale omstændigheder får 1 point eller mindre i gennemsnit. Det er altså ikke mange point der er til forskel.

Det er jo heller ikke sådan at man altid har et godt leje under normale betingelser.

• Like 1
26 minutter siden, skrev Claus P:

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se det store problem.

Man bliver reguleret efter stableford scoren og for langt de fleste vil et besøg i bunkeren betyde at de under normale omstændigheder får 1 point eller mindre i gennemsnit. Det er altså ikke mange point der er til forskel.

Det er jo heller ikke sådan at man altid har et godt leje under normale betingelser.

Det er også fair nok at du har den holdning, jeg deler den bare ikke med dig 😊

Under normale omstændigheder har du et fair Lie i langt de fleste tilfælde, under nuværende forhold er det sådan ca stik modsat.. 

• Like 1

Lübker har waste areas og dem var jeg på besøg i, så tænker ikke det er meget anderledes, hvertfald ikke hos os, hvor sandet ikke er det fineste af slagsen. Men alligevel har jeg det lidt blandet med det, da jeg var i en del bunkers forleden og dér ville jeg altså godt have foretrukket, at der var revet efter den forrige.

Selv damerne med en let størrelse 3x kan efterlade nogle grimme spor når de har slået fra bunkeren, vredet fødderne lidt rundt og ikke har endog frosøgt at glatte lidt ud, og sådan nogle spor er ikke sjove at lande i, så jeg holder mig også fra at spille EDS og i stedet spiller jeg med oplæg i bunkeren og glæder mig bare over at vi kan komme ud at spille.

Hvis jeg havde spillet, havde jeg valgt tællende runder. Der er nok ikke den store forskel for mig om der nogle fodspor eller ej. Jeg gør for det meste alligevel alt jeg kan for at undgå bunkers. 

Det kan betyde rigtig meget. Jeg er en rimelig habil bunkerspiller (en af de få ting, som jeg synes, at jeg er god til i gollfsammenhæng), og ser ofte et bunkerleje som en mulighed, ikke et problem, da jeg kan styre længden rimeligt.

I går havde jeg tre bunkertræf, og i alle tre tilfælde lå bolden i fodspor - vel at mærke dér, hvor den foregående spiller havde taget sin stance, dvs i nogen dybe huller. Derfra har man ingen kontrol over bolden.  Hvis bare det er lidt overfladiske sålemærker fra en spikeless sko fra en lille dame, så er det mere til at have styr på.

Det kostede i hvert fald tre point, som jeg ellers ville have været rimelig sikker på at hente hjem. Og tre point på 9 huller gør altså en forskel for om det er en god runde eller en mindre god runde....

14 timer siden, skrev Kitter:

Det kan betyde rigtig meget. Jeg er en rimelig habil bunkerspiller (en af de få ting, som jeg synes, at jeg er god til i gollfsammenhæng), og ser ofte et bunkerleje som en mulighed, ikke et problem, da jeg kan styre længden rimeligt.

I går havde jeg tre bunkertræf, og i alle tre tilfælde lå bolden i fodspor - vel at mærke dér, hvor den foregående spiller havde taget sin stance, dvs i nogen dybe huller. Derfra har man ingen kontrol over bolden.  Hvis bare det er lidt overfladiske sålemærker fra en spikeless sko fra en lille dame, så er det mere til at have styr på.

Det kostede i hvert fald tre point, som jeg ellers ville have været rimelig sikker på at hente hjem. Og tre point på 9 huller gør altså en forskel for om det er en god runde eller en mindre god runde....

🤔 tre gange i green bunker på 9 huller. Så sidder spillet vel ikke helt i kassen 😂

3 timer siden, skrev Smut:

🤔 tre gange i green bunker på 9 huller. Så sidder spillet vel ikke helt i kassen 😂

Min grundlæggende udfordring er længde. Derfor er det satset at slå efter green i 2 slag (Par 4)/ 3 slag (par 5), men skal prøves..

Når jeg gør det lander jeg jævnligt i bunkers. Men med mit hcp har jeg lov til en bogey på alle huller undtagen på nogen af par 3 hullerne.

Jeg kan uden store udfordringer spille nogenlunde til hcp ved at lægge op, chippe ind og to-putte for mine 2 stableford point, men det er da kedeligt.

Derfor risk-reward spillet, som har bunkers som resultat...

• Upvote 1