Jump to content

Recommended Posts

10 timer siden, skrev Kaizer:

Det er vel hvad man kunne vente af vores politikere og professionelle i branchen.

I sidste ende handler det jo om økonomi. Jeg er sikker på at vi har en masse eksperter som var 100% klar på over at det kun var et spørgsmål om tid inden det ville ske. Men hvad skal man gøre? Der er jo ingen politikker der bygger pandemi centre når det måske ikke bliver aktuelt i deres levetid. Skal vi have test udstyr til pandemier der kommer med mellemrum af 50 år? Det er vel forældet efter 5 år og kommer ikke i brug i alm. drift. Reagenser holder sikkert kortere og det samme med sterilt udstyr. I forvejen sparer man konstant på sygehusvæsnet. Det nye supersygehus i Skejby skulle koste 13 milliarder, men blev beskåret til 7. Så var det også dyrt at flytte og så skulle der spares på drift og personale. 

Dybest set er vores strategi mht til epidemier at håbe det ikke kommer til landet. Danmark har normalt 450 intensive respirator pladser og det lader til at vi får brug for det 3 dobbelte. Skal vi virkelig have en sådan kæmpe overkapacitet til noget der sker med 50 års mellemrum?

• Upvote 1

14 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Så er Divisionsforeningen ude og "tillade" træning under restriktioner

https://divisionsforeningen.dk/wp-content/uploads/2020/03/PM_Begrænset-træning-i-klubber.pdf

det er altså meget spændende hvad DGU melder ud imorgen

Jeg vil godt vædde en fadøl med at der ikke bliver ændret noget.

11 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg vil godt vædde en fadøl med at der ikke bliver ændret noget.

Det væddemål er jeg med på, vi 2 kunne godt bruge at drikke en fadøl og jeg giver gerne, skulle jeg tabe .. og så tager jeg ja-hatten på et døgns tid :) 

• Like 1

3 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Det væddemål er jeg med på, vi 2 kunne godt bruge at drikke en fadøl og jeg giver gerne, skulle jeg tabe .. og så tager jeg ja-hatten på et døgns tid :) 

Lad os sætte den betingelse på, at den skal falde efter en runde golf - så må vi spille om burgeren i stedet :)

• Like 1

Lige nu, skrev Pastorius:

Lad os sætte den betingelse på, at den skal falde efter en runde golf - så må vi spille om burgeren i stedet :)

deal ... selvom der så er en stor risiko for jeg skal bløde i hvert fald på ét væddemål :D 

36 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Så er Divisionsforeningen ude og "tillade" træning under restriktioner

https://divisionsforeningen.dk/wp-content/uploads/2020/03/PM_Begrænset-træning-i-klubber.pdf

det er altså meget spændende hvad DGU melder ud imorgen

Fodbolden ser ikke ud til at være voldsomt bekymret over deres rygte når det her engang er ovre.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/naboer-langer-ud-efter-ob-det-er-idioti/8064765
De skulle have et 100% forbud:
https://www.bt.dk/fodbold/odense-kommune-nedlaegger-forbud-mod-ob-traening

Og så er der den her fra Italien:
https://www.marca.com/en/football/international-football/2020/03/25/5e7b2d5eca4741a4708b4567.html

3 minutter siden, skrev Christian SSGM:

deal ... selvom der så er en stor risiko for jeg skal bløde i hvert fald på ét væddemål :D 

Jeg gider ikke engang tage dankortet med :)

• Haha 1

3 timer siden, skrev Pastorius:

Det er lidt interessant i lyset af at nogle golfklubber område samtidig er offentlig park, altså et "idrætsanlæg" på areal ejet af kommunen. 

Uanset om man er for eller imod forbud, så et der godt nok mange ting som skal med i vurderingen... 

9 timer siden, skrev snejbjerg:

Reagenser holder sikkert kortere

Selve testen kan man ikke lave på forhånd. Det kræver nemlig, at man kender den helt konkrete opbygning af den specifikke virus, og det gør man jo først når man har opdaget epidemien årsag. 

I øvrigt helt enig om holdbarhed på reagenser etc. 

Nogle af de ting som ser fjollede ud i medierne fx afvisning af tilbuddet fra Sydkorea kan (og jeg siger udtrykkeligt kan...) skyldes at tekstmateriale ikke passer i danske systemer. Lidt ligesom reservedele til Hyundai ikke passer Volkswagen... Ikke noget i vejen med reservedelen, men hvis den ikke passer. 

Og I sidste ende kan det ikke betale sig at have beredskab til alle eventualiteter. 

En ting er smitterisikoen osv. Noget helt andet er at vi golfere skyder os selv i foden, mht branding af golf som sport. Kæmpe arbejde i hele verden har bl.a ført os ind i OL varmen igen. At vi så samtidig synes det er fint med en "tur i parken", underminerer så det arbejde. Men det er en helt anden diskussion......

Indtil tirsdag.  Handler vist mest om det ikke er rart at tage en beslutning 

• Like 1

59 minutter siden, skrev claust:

Indtil tirsdag.  Handler vist mest om det ikke er rart at tage en beslutning 

Handler vist om et muligt lovindgreb, som forbyder bla. golfklubber i at holde åbne, det er nok ikke forbigået deres næse, at nogle ikke følger DGU's anbefalinger.

18 minutter siden, skrev LP:

Handler vist om et muligt lovindgreb, som forbyder bla. golfklubber i at holde åbne, det er nok ikke forbigået deres næse, at nogle ikke følger DGU's anbefalinger.

Det er godt nok lidt vildt at læse kommentarsporet på golf.dk. Så er vores måde at være uenige på her inde noget mere civiliseret - trods alt.

20 minutter siden, skrev Pastorius:

Det er godt nok lidt vildt at læse kommentarsporet på golf.dk. Så er vores måde at være uenige på her inde noget mere civiliseret - trods alt.

Jeg skal ikke holde mig fri, kan godt blive ticked derinde selv 

btw, er det stadig Grimmbergen i serverer og jeg skylder nu? 😁

14 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Jeg skal ikke holde mig fri, kan godt blive ticked derinde selv 

btw, er det stadig Grimmbergen i serverer og jeg skylder nu? 😁

Jeg tænker det stadig er Grimbergen, men jeg tror nu egentlig at en alm fadøl passer bedre til den burger jeg osse skal ha' :)

• Haha 1

1 time siden, skrev LP:

Helt korrekt handler det om, at regeringen hvis lovforslaget godkendes KAN gå ind og gøre dette hvis de skønner det nødvendigt senere - det er ikke det samme som at de gør det. 🙂