Jump to content

Recommended Posts

7 timer siden, skrev Kitter:

Jeg troede at nedenstående var ment som en joke, men kan konstatere, at der er folk i min klub som mener dette i fuld alvor - Suk!!image.jpeg.c4b90fe77a1f899a31a05e8272d6186f.jpeg

Må være et skilt, der er købt hos mig 😊 Indkøbt i USA for en del år siden.

4 timer siden, skrev Logan:

At Københavns og Simons så vælger at sige at det kun er medlemmer der må spille ved jeg ikke lige ... er det fordi "vores" Corona er finere end andres? 😆Og at Københanvs siger kun 2 bolde, skyldes nok at man så kan spille med konen, som man alligevel har gennemsnavet hele natten - og her er det så at man bliver misundelig når man så er single i disse tider, for det der med at date er ikke lige det man giver sig i kast med 🤫

Hvis der skulle sidde en entrepenant udvikler, der ikke har nok at lave i disse tider, giver jeg gerne en idé til et forretningskoncept videre.

"Test and Tinder" Sæt igang.

1 time siden, skrev TLP:

Må være et skilt, der er købt hos mig 😊 Indkøbt i USA for en del år siden.

Det er nu bare et image hentet fra Google... 

• Like 1

22 timer siden, skrev Logan:

At Københavns og Simons så vælger at sige at det kun er medlemmer der må spille ved jeg ikke lige ..

Forstår jeg måske godt - for ikke at banerne skal blive fuldt booket af greenfee gæster udefra.

3 minutes ago, claust said:

Forstår jeg måske godt - for ikke at banerne skal blive fuldt booket af greenfee gæster udefra.

Nå som du selv står midt i det hele, hvordan ser du for dig økonomien i de Danske klubber dette året som indkomsten åbenbart vil få en smæld? Kan vi vente at nogen ikke klarer den å må lukke ned? De faste medlemmer har jo betalt for dette året, men det er green-fee fra udsiden jeg ser vil havne på et andet niveau end hvad som muligvis er lagt op til i budgetter. Jeg kender ikke til hvordan denne mixen ser ud rundt om (medlemmer vs green-fee) så måske du har nogle tal og betragtninger her?

Ja. Vi er en medlemsklub og har derfor begrænset risiko sammenlignet med andre baner der primært er greenfee drevet. Men det er klart at der forventeligt vil være færre indtægter, f.eks. ved færre nye medlemmer, færre sponsorer, og færre greenfee indtægter selvom de udgør en mindre del hos os. 

Jeg har kendskab til klubber med ganske få medlemmer og greenfee indtægter omkrnig 4 millioner kroner, og det giver immervæk noget af en variabel i regnestykket.

Men jeg forestiller mig at den totale nedlukning af banerne er midlertidig, indtil der kan laves en forsvarlig plan for spil på banen - uanset hvordan smittescenarioet så udvikler sig.

• Upvote 1

Ingen tvivl om, at jeg mener, at det er overdrevet at lukke ned for golfbanerne. Man kunne sagtens finde ordninger, hvor der kunne spilles under forsvarlige forhold.

Dansk Idrætsforenings anbefalinger for udendørs aktiviteter siger i hvert fald ikke noget, der leder tanken hen på, at nedlukning er eneste mulighed.

I øvrigt er det bemærkelsesværdigt, at DGU pludselig har fjernet alle kommentarerne til deres artikler. Særligt, når man nåede at læse de ekstremt mange kritiske kommentarer på beslutningen om at lukke ned for golfbanerne. Det blev åbenbart for meget.

DIF.png

Har tjekket udenlandske klubber, og der findes fornuftige løsninger f.eks.

- Klubhuset er lukket af 

- Booking og bekræftelse af tid kun online / app

- 10 minutter mellem hver tid

- Ventelinjer ved 1. tee

- Ingen river, opfordring til ikke at røre flagstangen

- Hold mindst 2 meters afstand

- Ingen forsamlinger

Det bør kunne fungere

• Like 2

2 timer siden, skrev claust:

Ja. Vi er en medlemsklub og har derfor begrænset risiko sammenlignet med andre baner der primært er greenfee drevet. Men det er klart at der forventeligt vil være færre indtægter, f.eks. ved færre nye medlemmer, færre sponsorer, og færre greenfee indtægter selvom de udgør en mindre del hos os. 

Jeg har kendskab til klubber med ganske få medlemmer og greenfee indtægter omkrnig 4 millioner kroner, og det giver immervæk noget af en variabel i regnestykket.

Men jeg forestiller mig at den totale nedlukning af banerne er midlertidig, indtil der kan laves en forsvarlig plan for spil på banen - uanset hvordan smittescenarioet så udvikler sig.

Jeg tror ikke vi kommer i gang før tidligst først i juni. Det mest sandsynlige er at den midlertidige tilstand bliver afløst af et udgangsforbud. 

10 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg tror ikke vi kommer i gang før tidligst først i juni. Det mest sandsynlige er at den midlertidige tilstand bliver afløst af et udgangsforbud. 

Æv!

Jeg burde være lidt ligeglad, da jeg nok først kommer i gang med golf tidligst i midt maj. Men jeg ville da godt have været forbi klubben og lavet lidt indspil, puttet og hilst på dem jeg kender. Kunne også have været ude på par 3 banen med min søn. Han har kun prøvet det sæt han fik til jul en gang.

Der er skrevet mange gode forholdsregler man kan tage, men indtil vi har et overblik over smittespredningen syntes jeg personligt det giver bedst mening overfor spillere og overfor samfundet i øvrigt, at aktiviteten indstilles.

Som skrevet ovenfor; hvis vi oplever et pludseligt vejrskifte, så bliver der trængsel på banen og uanset gode forholdsregler, så er der pludseligt rigtigt mange mennesker og smittekilder tilstede. Syntes da det er spændende hvordan de stadigt åbne baner i en sådan situation vil håndtere et pludseligt stort ryk-ind og hvordan de vil håndtere forsamlingsforbuddet.

Jeg vælger at tage ja-hatten på! :) 

De restriktioner der er indført i Danmark vil medføre en opbremsning af smittespredningen og frygten for at vi bliver overbelastet på hospitalerne forbliver en frygt og ikke en realitet. Vi er gået ind i uge 2 hvor langt størstedelen forhåbentlig har holdt en social distance og sygdommen skal lige udvikle sig hos den horde af folk, der farede ud i butikkerne forrige onsdag/torsdag og stod skulder ved skulder i timevis ... de kommende 1-2 uger bliver vi MEGET klogere

• Upvote 1

5 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Jeg vælger at tage ja-hatten på! :) 

De restriktioner der er indført i Danmark vil medføre en opbremsning af smittespredningen og frygten for at vi bliver overbelastet på hospitalerne forbliver en frygt og ikke en realitet.

Glasset halvt tom vinklen: Ved at vi nu sidder spæret inde allesammen og smitte spredningen bremses, så sker der bare det, at når vi så bliver "sluppet løs" igen, så har vi ikke opbygget en tilstrækkelig stor gruppe med immunitet i befolkningen, så risikoen for at starte forfra er rigtig stor. To-tre smittetilfælde fra udlandet kan sætte det hele igang igen. Så længe vi ikke har en flokimmunitet, så skal vi leve med det faktum - indtil nogen udvikler en vaccine.

Det er så en helt anden diskussion end golf, men pointen er, at bare fordi vi måske kommer igang igen til juni, så betyder det ikke, at vi ikke lukker ned igen i september eller august, hvis der ikke dukker en vaccine eller effektiv kur op.

flok.jpg

Glasset halvt tom vinklen: Ved at vi nu sidder spæret inde allesammen og smitte spredningen bremses, så sker der bare det, at når vi så bliver "sluppet løs" igen, så har vi ikke opbygget en tilstrækkelig stor gruppe med immunitet i befolkningen, så risikoen for at starte forfra er rigtig stor. To-tre smittetilfælde fra udlandet kan sætte det hele igang igen. Så længe vi ikke har en flokimmunitet, så skal vi leve med det faktum - indtil nogen udvikler en vaccine.

Det er så en helt anden diskussion end golf, men pointen er, at bare fordi vi måske kommer igang igen til juni, så betyder det ikke, at vi ikke lukker ned igen i september eller august, hvis der ikke dukker en vaccine eller effektiv kur op.
spacer.png

Selv med ukontrolleret smittespredning er det helt almindeligt med en anden bølge af en pandemi, så der kommer helt sikkert en tur mere. Forhåbentlig kan den udskydes længe nok til der er vaccine tilgængelig, og forhåbentlig er vi meget bedre forberedt til anden runde.

1 time siden, skrev SPetersen:

Flok immunitet er bare ikke en gangbar vej ved en sygdom der rammer så hårdt og belaster sygehusvæsenet så meget, som COVID-19 vil gøre det

At en normal epidemi kommer i 2 bølger er ikke nyt, men folk er nok ikke opmærksomme  herpå. Vores normale influenza sæson plejer også at komme i en A-bølge og en B-bølge. Jeg tænker bare at de informationer der frigives, frigives under hensyn til at undgå panik og at der er en fastlagt slagplan fra centralt hold - jeg forestiller mig at vi forhåbentlig vil se den udjævning i sygdomstilfælde som man har søgt at opnå og at man derefter vil kommunikere ud at vi skal forvente en opblusning, helt som vanligt

- step 1; hjemsendelse af offentligt ansatte og skolebørn og tilskyndelse til hjemmearbejde i det private erhvervsliv

- step 2; hjemkaldelse af danskere i udlandet

- step 3, lukning af indre grænser

- step 4, nedlukning af sociale interaktioner, ved lukning af restauranter mv ... man har måttet afvente et lovgrundlag herfor, ellers var det nok sket tidligere

- step 5, udgangsforbud ... må være næste step på listen, hvis ikke ovenstående viser sig at virke

16 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Flok immunitet er bare ikke en gangbar vej ved en sygdom der rammer så hårdt og belaster sygehusvæsenet så meget, som COVID-19 vil gøre det

At en normal epidemi kommer i 2 bølger er ikke nyt, men folk er nok ikke opmærksomme  herpå. Vores normale influenza sæson plejer også at komme i en A-bølge og en B-bølge. Jeg tænker bare at de informationer der frigives, frigives under hensyn til at undgå panik og at der er en fastlagt slagplan fra centralt hold - jeg forestiller mig at vi forhåbentlig vil se den udjævning i sygdomstilfælde som man har søgt at opnå og at man derefter vil kommunikere ud at vi skal forvente en opblusning, helt som vanligt

- step 1; hjemsendelse af offentligt ansatte og skolebørn og tilskyndelse til hjemmearbejde i det private erhvervsliv

- step 2; hjemkaldelse af danskere i udlandet

- step 3, lukning af indre grænser

- step 4, nedlukning af sociale interaktioner, ved lukning af restauranter mv ... man har måttet afvente et lovgrundlag herfor, ellers var det nok sket tidligere

- step 5, udgangsforbud ... må være næste step på listen, hvis ikke ovenstående viser sig at virke

Der var en professor fra Harward, der udtalte sig for nyligt med en anden tilgang, der på den lange bane sikkert ville have vist sig at være bedre:

Alle husstande, hvor alle beboere er raske og under 50 år skal ikke pålægges restriktioner. De skal på arbejde, i biografen, på restaurant etc. Husstande med beboere over 50 år, eller med udsatte syge skal "forskanse" sig. Evt. raske beboere under 50 år kan overveje at flytte et andet sted hen i en periode.

Tanken er, at "alle" raske under 50 år får sygdommen, men forsvindende få af dem kommer i kontakt med sygehusvæsenet.

På den måde opbygger man en høj grad af flokimmunitet i befolkningen.

Anyway, Blokhus Golfcenter har tilsyneladende gjort DGUs arbejde og kontaktet Sundhedsstyrelsen og fået et klart svar: Der er ingen grund til at lukke banerne.

Det burde DGU selv have gjort istedet for at træffe en forkert beslutning.

Gad vide om de laver deres beslutning om?

https://sway.office.com/6eVAcxigiGNV5pri?ref=Link&loc=play&fbclid=IwAR02PurezV_tEySj8u4zFP5oJrb9JmmCoKh5ihEdWJiJDonTPtR59nws-Hw 

1 minut siden, skrev SPetersen:

Anyway, Blokhus Golfcenter har tilsyneladende gjort DGUs arbejde og kontaktet Sundhedsstyrelsen og fået et klart svar: Der er ingen grund til at lukke banerne.

Det burde DGU selv have gjort istedet for at træffe en forkert beslutning.

Gad vide om de laver deres beslutning om?

Så den også tidligere i dag, men kan ikke finde noget valid information om det passer - Irriterende, at man ikke ligger et screendump ud af mailen, for lige den del kunne være meget interessant at få sendt ud til DGU.

Umiddelbart heller ikke en tosset udmelding fra professoren, selvom man hører nogle skrækhistorier om hvordan Corona føles.