Jump to content
claust

Husk at indlevere masser af scorekort i år...

Recommended Posts

Glæd jer til det nye handicapsystem..

Meeen de mange af os der ikke lige får indleveret andet end de gode scores står til en lussing, så husk at indlevere ALT i år 🙂

Så lige en gut der spiller i Sverige blive reguleret fra ca. 12 til 6 i handicap, da gennemsnittet af de 8 bedste indleverede(!) scorekort var 37...

Så kan man bruge det næste år eller 2 på at blive reguleret op igen...

Der er jo desværre de typer, som er så glade for at have et sejt handicap, som man ikke kan spille op til, men det må de jo selv om :D

1 time siden, skrev claust:

Meeen de mange af os der ikke lige får indleveret andet end de gode scores står til en lussing, så husk at indlevere ALT i år 🙂

Så lige en gut der spiller i Sverige blive reguleret fra ca. 12 til 6 i handicap, da gennemsnittet af de 8 bedste indleverede(!) scorekort var 37...

Heldigvis er det nye system jo også hurtigere til at rette op igen.

20 nye tællende runder og så har man et helt nyt handicap. Så 2 tællende runder om ugen, så har man et nyt handicap på under 2,5 måned. Dog med de bremser der ligger i systemet. (At man kun stiger med halv kraft når man er steget 3 i hcp og at man på et løbende år max kan stige 5 i hcp). 

Men jeg er da enig i opfordringen til at spille mange tællende runder i år. 

2 timer siden, skrev claust:

Meeen de mange af os der ikke lige får indleveret andet end de gode scores står til en lussing, så husk at indlevere ALT i år.

Hmm...

Du må være god til at forudse hvordan din runde kommer til at gå. Man melder vel stadig om det er en EDS runde inden start!?

Spøg til side.

Det har hidtil ikke været et problem for mig da alle runder de sidste 3 år er blevet indleveret. Greenfee runder på helt fremmede baner, runder som nogle vil kalde “testrunder” med nyt udstyr eller hvor man blot afprøver uprøvede ting, turneringer med 3 stk. udstyr. 

Hidtil, skriver jeg da jeg sikkert ikke kommer til at indlevere de vanlige 45-50 runder i år. Jeg kommer nok først igang medio maj, og det første stykke tid vil jeg nok ikke indlevere noget. 

4 timer siden, skrev Nicolai:

Der er jo desværre de typer, som er så glade for at have et sejt handicap, som man ikke kan spille op til, men det må de jo selv om :D

Det er ikke desværre. De er gode at spille om øl med :)

• Like 1
  • Upvote 1

7 timer siden, skrev Pastorius:

golf beer GIF

• Like 1
  • Haha 1

12 timer siden, skrev claust:

Vil ikke kalde det en lussing. Men en fair regulering. At kunne lave otte kort på omkring 6 i gennemsnitlig hcp score og kalde sig hcp 12 spiller? 🤔

• Like 1

1 time siden, skrev claust:

golf beer GIF

Det er  edderbankeme spild af øl!!!!!!!!! De må da være tossede!!!

1 time siden, skrev Kitter:

Det er  edderbankeme spild af øl!!!!!!!!! De må da være tossede!!!

Spillet går vel ud på at spille en bold ned i den andens øl 😝 Så må man jo håbe på at der ikek var alt for meget mudder på bolden da den røg ned i øllet.

1 time siden, skrev Logan:

Spillet går vel ud på at spille en bold ned i den andens øl 😝 Så må man jo håbe på at der ikek var alt for meget mudder på bolden da den røg ned i øllet.

Sgu stadig spild af øl! 😁

• Like 1

55 minutter siden, skrev Kitter:

Sgu stadig spild af øl! 😁

Argh.... de par dråber der ryger ud af øllet er jo nok ikke det der gør at du IKKE bliver fuld, set ud fra de mængder der bruges til spillet - også selvom jeg ikke ved hvor meget du kan drikke uden at blive fuld 🍻

6 timer siden, skrev Logan:

Argh.... de par dråber der ryger ud af øllet er jo nok ikke det der gør at du IKKE bliver fuld, set ud fra de mængder der bruges til spillet - også selvom jeg ikke ved hvor meget du kan drikke uden at blive fuld 🍻

Det er ikke et spørgsmål om at blive fuld eller ej. Det er princip. Man spilder ikke øl!

Det er sådan en uskik der florerer på fodboldstadions og vi skal ikke have nogen som helst vaner fra den kant indført i golfsporten!

• Upvote 1

45 minutter siden, skrev Pastorius:

Det er ikke et spørgsmål om at blive fuld eller ej. Det er princip. Man spilder ikke øl!

I så fald skal jeg nok skamme mig.

Jeg har ikke tal på hvor mange special øl fra mikrobryggerier jeg har hældt i afløbet, efter de har stået urørt på en hylde i bryggerset i årevis (ofte faretruende nær fyret). 

De har alle været gaver fra min bror, der er særdeles glad for den slags. Det får det til at lyde som om han drikker vel meget, men det er mere et udtryk for at han er ølentusiast der ofte er igang med at brygge hjemme, deltager i DM i håndbryg og også vundet en gang eller to.

Jeg selv drikker sjældent øl, og jeg mindes ikke han har set mig drikke en sådan de sidste 15-20 år. Trods kommentarer om manglende interesse for øl, fik jeg stadig flere. Som forsøgte han at omvende mig. Nu har han givet op og mit afløb er fri for øl.

Dog enig i at stadionmentaliteten skal holdes væk fra golfen.

21 timer siden, skrev Pastorius:

Du har jo fuldstændig ret :D

12 timer siden, skrev Kaizer:

stadionmentaliteten skal holdes væk

Den findes jo slet ikke for øjeblikket!!

23 timer siden, skrev Logan:

Den findes jo slet ikke for øjeblikket!!

Åh jo - bare ikke på station. I går aftes var den i Netto!