Jump to content
igangigen

Sommergreens, der ikke står under vand?

Recommended Posts

Jeg har i går eftermiddag i solskinsvejr spillet Odsherred, hvor man spiller til sommergreens, og hvor der endda er blevet slået græs på visse fairways. Vi stødte knap nok på områder, hvor der var blødt, så bortset fra provisoriske teesteder, var det næsten som sommergolf.

Vildt, når man ved, at mange andre baner er helt lukket, mens de fleste spiller til vintergreens, har krav om brug af måtter og andre foranstaltninger.

Er der mon andre baner, som nærmer sig sommerstandard?

På Simons spiller vi fra normale tee-steder (ok, nogle er rykket frem eller tilbage til hhv. blå og hvid) og vi spiller også til sommergreens, men banen er MEGET våd og sjappet, man kan vist roligt sige at der er vand i kælderen på banen 😪

I år skal vi så have lavet omfattende banearbejde over hele banen, så alle bunkers på alle 27 huller skal laves om, der skal lægges nogle nye dræn hist og her og så kommer der også lidt små-ændringer, men det bliver STORT 😀De går vist snart i gang med nogle småting og så rigtigt pr. 1/4 og man regner med at det hele er gjort på 12-14 uger 🤪 men det kommer jo nok and på vejret.

Vores bane har været lukket i 3 uger. Vi har spillet normale teesteder og greens. Ingen måtter. Ganske alm. golf.

Den plejer at blive meget våd, men holder som regel åben alligevel. I år har det dog været for meget. Allerede omkring nytår blev to greens lukket, da de var alt for bløde.

Hul 13 for 2-3 uger siden. Der er en del vand på hullet, men det plejer at holde sig til højre for busken og det lille birketræ.

image.jpeg

Edited by Kaizer
Edit.
  • Sad 1

Sorø har åbnet sommergreens i dag, dog er 3 huller (4,5 og 6) lukkede pga vand. Der skal tee's op på fairway. Trolleys er tilladt.
Greenfee 200,- (der ikke kan kombineres med andre tilbud). 

Jeg har ikke været derude, men jeg vil tro at den åbne del af banen har taget fint imod vandet. Der er normalt kun problemer på de tre lukkede huller.

Edited by Pastorius
  • Like 2

Vi venter på at der kommer en lille uges ophold i den konstante regn, så skulle vi være spilleklar.

Greens skulle være klar og uden svamp, men banen har været for våd til at få klippet alle fairways. 

Gider alligevel ikke gå at fryse når jeg spiller, så det må tage den tid det tager :)  

I Hornbæk har vi ikke haft åbent for vinterbanen i denne vinter. På videoen kan man se hvordan en af banens højeste punkter så ud for en uge siden. 

Så det varer nok lige et par dage endnu

• Confused 1

Den 6.3.2020 kl. 14:25 , skrev Kaizer:

Vores bane har været lukket i 3 uger. Vi har spillet normale teesteder og greens. Ingen måtter. Ganske alm. golf.

Den plejer at blive meget våd, men holder som regel åben alligevel. I år har det dog været for meget. Allerede omkring nytår blev to greens lukket, da de var alt for bløde.

Hul 13 for 2-3 uger siden. Der er en del vand på hullet, men det plejer at holde sig til højre for busken og det lille birketræ.

image.jpeg

Argh hvad?!? Der er da et tørt Tee-sted, så skal man jo bare drive over lidt vand 😪Og måske lige tage enten vaders på eller en jolle på ryggen så man kan komme derud.

• Haha 1

23 timer siden, skrev Logan:

Argh hvad?!? Der er da et tørt Tee-sted, så skal man jo bare drive over lidt vand. Og måske lige tage enten vaders på eller en jolle på ryggen så man kan komme derud.

Det er da en mulig løsning, selv om jeg nok ville fortrække at have jollen under mig, og ikke på ryggen.

• Haha 1

Den 8.3.2020 kl. 10:23 , skrev Christian SSGM:

@Bojoerge hold da op det ser slemt ud :( 

dette er 9. green for en uges tid siden, så det ligner vi kommer godt igang når først vi åbner :) 

7E8D4315-E43E-4C99-8898-331E956B064C.jpeg

Ja, det så ikke godt ud. Jeg ved dog ikke hvordan greenområderne - som du sammenligner med  - er lige så slemme.

Faktisk plejer Hornbæk ikke at have problemer med vand."Vinteren" har bare budt på en tand for meget nedbør. Jeg drømmer om en tør marts... 

Banen er stadig lukket (Pay & play åben) men der er lige klippet greens i dag - der er håb 🙂

88220141_10218938716151513_2920642696890548224_o.jpg