Jump to content
Kaizer

Ingen golf til mig det næste stykke tid.

Recommended Posts

Den 11/3/2020 kl. 22:32 , skrev Nicolai:

Nu er jeg ikke lige inde i privat sundhedsordning, men måske er det en mulighed at undersøge om du ikke kan komme på en privatklinik, hvis du har sådan noget. Jeg fik fremskyndet en undersøgelse med 6 måneder, fordi jeg ikke magtede at vente på det offentlige.

Jeg har en sundhedssikring gennem mit arbejde, men de vil ikke tage sig af en skade der kan ordnes gennem det offentlige. 

16 timer siden, skrev fitnessjanitor:

Jeg er lidt i samme situation, jeg brækkede mit håndled i starten af december, fik også først sat det på plads og i gips, men ved kontrol var havde brudet skubbet sig og jeg har fået en skinne opereret ind, som skal fjernes på et tidspunkt da den svæver. Desuden skal jeg på mandag have lavet en kapal tunnel syndrom operation da jeg har følelses forstyrrelse i fingrene, denne operation har jeg fået igennem sundheds forsikring, da jeg først kunne få den i april gennem det offentlige. Jeg går til genoptræning 1x om ugen men har stadigvæk meget begrænset mobilitet og stadigvæk smerter efter 3 måneder, så synes at golf sæsonen ligger meget langt væk endnu. Jeg har forsøgt med 1 arms sving, og kan nu slå 110m med et 8 jern 😜. Jeg er meget spændt på om jeg bliver i stand til at svinge ordentligt igen. imageproxy.php?img=&key=781bb1192b3adaac

Av, det er en grim omgang du er igang med.

Jeg er ikke nået til at slå med noget endnu, men håber da at komme igang igen.

Held og lykke med det.

5 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg har en sundhedssikring gennem mit arbejde, men de vil ikke tage sig af en skade der kan ordnes gennem det offentlige. 

Øh, hvad tager de sig så af, hvis det er kriteriet?

25 minutter siden, skrev SPetersen:

Øh, hvad tager de sig så af, hvis det er kriteriet?

Sundhedsforsikring dækker

Alkoholafvænning, ludomani, spiseforstyrrelse: 2 forløb

Behandling hos psykolog eller psykiater: Op til 12 behandlinger pr. kalenderår

Behandling i Norden

Fysioterapi og kiropraktik: Op til 10 behandlinger

Følgesygdomme af kroniske sygdomme

Genoptræning og midlertidige hjælpemidler i 6 måneder

Kosmetisk operation

Kroniske lidelser opstået i forsikringstiden

Osteopati

Psykologisk krisehjælp: Op til 10 behandlinger

Rekreation: Højst i 30 dage

Speciallæge - forundersøgelse, behandling og efterkontrol

Transport

Sundhedsforsikring dækker ikke

Behandling, du kan få gratis hos din egen læge eller offentlig skadestue

Speciallægebehandling uden henvisning fra din praktiserende læge

Tandbehandling

Alternativ og eksperimentel behandling

Efter næsten 7 uger kom gipsen af og åbenbarede en meget tør hånd. Jeg vidste godt der var tør hud derinde. Når jeg sad og så tv og havde kradset mig lidt, så det ud som om jeg havde spildt revet parmesan, men jeg var alligevel overrasket over tykkelsen flere steder.

Normalt kan min hånd bøjes ca. 90 grader frem og 80-85 grader bagover. Nu er det 10-15 grader frem og 5 grader bagover. En underlig fornemmelse ikke at kunne bevæge hånden som man lyster.

6F77EC6D-73EF-4DBA-AE47-9C15FA438933.jpeg

Tillykke med at du er kommet fri af gipsen 😊

Så står den på genoptræning.

Jeg nåede lige at få min karpaltunnelsyndrom operation inden der blev lukket ned, det har fjernet forstyrrelserne i pege og lange fingrene, men der er stadigvæk lidt i tommelfingeren. Jeg har efter ca 4 mdr ca 20 graders mobilitet i begge retninger og stadigvæk smerter ved belastning, men det positive er at jeg har været på golfbanen og kan svinge med en skinne på. Dog har jeg mistet en del power, samt har lidt svært ved at få jernet til at side hvor jeg gerne vil. Men det ser langt mere positivt ud nu, end for 1 måned siden. 

Ja tak, jeg er igen med genoptræningen hjemme. Det vil være lidt en tilsnigelse at sige det er behageligt. Tværtimod er det temmelig smertefuldt. Men det skal jo gøres. 

Gennemgangen af øvelserne på skadestuen var noget hurtigt overstået, så jeg har skaffet en tid hos den lokale fys i næste uge. Jeg vil gerne have lidt professionelt assistance, så jeg ved præcist hvor langt jeg kan gå. 

Trist at høre at din mobilitet stadig er ret begrænset. Jeg håber lidt det skyldes, at du har været igennem en større omgang end mig, og at jeg kan komme lidt nemmere igennem. I det mindste er det godt at høre der er fremskridt. Hvis der ikke rigtig “sker noget” er det svært for mig at finde gejsten, og jeg mener jeg kan mærke en smule fremskridt. Jeg synes jeg kan bøje håndled lidt mere nu, men det er stadig lige ubehageligt at lave øvelser. Til gengæld har jeg aldrig været så motiveret for at lave øvelser hjemme. Jeg har gennem tiden fået et arsenal af øvelser fra fysioterapeuten, og har sjældent lavet dem.

Held og lykke med det.

36 minutter siden, skrev Kaizer:

Ja tak, jeg er igen med genoptræningen hjemme. Det vil være lidt en tilsnigelse at sige det er behageligt. Tværtimod er det temmelig smertefuldt. Men det skal jo gøres. 

Gennemgangen af øvelserne på skadestuen var noget hurtigt overstået, så jeg har skaffet en tid hos den lokale fys i næste uge. Jeg vil gerne have lidt professionelt assistance, så jeg ved præcist hvor langt jeg kan gå. 

Trist at høre at din mobilitet stadig er ret begrænset. Jeg håber lidt det skyldes, at du har været igennem en større omgang end mig, og at jeg kan komme lidt nemmere igennem. I det mindste er det godt at høre der er fremskridt. Hvis der ikke rigtig “sker noget” er det svært for mig at finde gejsten, og jeg mener jeg kan mærke en smule fremskridt. Jeg synes jeg kan bøje håndled lidt mere nu, men det er stadig lige ubehageligt at lave øvelser. Til gengæld har jeg aldrig været så motiveret for at lave øvelser hjemme. Jeg har gennem tiden fået et arsenal af øvelser fra fysioterapeuten, og har sjældent lavet dem.

Held og lykke med det.

Ja smerterne er ret kraftige i starten og øvelserne er ikke specielt spændende, jeg gik ved ergoterapeut 1 x om ugen (indtil samfundet lukkede ned) Jeg tror motivationen til træningen kommer fra at der er konstant påmindelse om at det er nødvendigt. Jeg håber dog for dig at du   kommer til at opleve hurtigere fremgang end det jeg har haft. Men som sagt, bare det at man kan komme ud og spille lidt hjælper på humøret 😊 Jeg har i øvrigt opdaget efter at have trænet højre arm alene, at der er noget power fra højre side,  jeg ikke har udnyttet før, så selv om jeg ikke har den samme samlede power som jeg havde før uheldet, kan der måske kommer noget godt ud af det på den lange bane 😜

Rigtig god bedring 😊

Jeg glemte at skrive, at min formodning fra starten af marts om at der var noget galt med min scaphoideum var korrekt.

Da jeg havde fået fjernet gipsen og taget billeder, talte jeg med lægen. Han sagde uopfordret at der var synlige følger efter fissur på scaphoideum, og at det var god opheling.

Lidt ærgerligt, at man nærmest selv skal være læge.

11 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg glemte at skrive, at min formodning fra starten af marts om at der var noget galt med min scaphoideum var korrekt.

Da jeg havde fået fjernet gipsen og taget billeder, talte jeg med lægen. Han sagde uopfordret at der var synlige følger efter fissur på scaphoideum, og at det var god opheling.

Lidt ærgerligt, at man nærmest selv skal være læge

Så det kommer ikke til at give dig gener ? 

3 timer siden, skrev fitnessjanitor:

Så det kommer ikke til at give dig gener ? 

Det mente han ikke det ville, men hvis jeg ikke var tilfreds med fremskridtet efter en måneds tid skulle jeg kontakte ham.