Jump to content
Brunchz0r

Vinterbaner og stand nær Aarhus

Recommended Posts

Ville høre om nogen har info på standen på baner nær Aarhus der spiller til sommergreens. 

Ved Volstrup er i fin stand, men vil gerne prøve en anden bane. 

Lubker er med måtte fra fairways, som jeg ikke er så vild med. Lyngbygaard er kun med bærebag, som min ryg ikke kan holde til. 

Nogen der har spillet Søhøjlandet / Ry eller Norddjurs for nyligt? 

Norddjurs står efter årstiden rigtigt godt, efter min ydmyge mening en af landets bedste vinterbaner.

Man skal dog være opmærksom på, at hul 3 og hul 9 spiller kort og til vintergreens.

• Like 1

Jeg spiller i Ry og var der for en måned siden - Fin stand for årstiden og det milde vejr har sikkert ikke gjort den værre. Kun massiv regn vil gøre banen træls at spille på. 

Citat

• Like 1

Himmelbjerget spiller til sommergreens over hele banen.
Teestederne er flyttet ud til siden, undtagen hul 10 hvor det er flyttet omkring 220-30m frem.

Jeg har spillet den 1-2 gange om ugen hele vinteren, undtaget et par uger hvor den var lukket pga. vand.

Den er lukket lige nu, igen pga. vand, men åbner igen d. 6/2.

Der skal tees op fra klippede arealer.

Og så kan jeg også stemme for Norddjurs. Deres sandjord gør at banen næsten altid er spilbar.

Lige en opfølgning på lørdagens runde, hvor vi besluttede os for Søhøjlandet. 

Puttinggreen ved klubhuset var fænomenal for årstiden, desværre var greens på banen ikke helt i samme klasse. Men banen var spilbar, dog med midlertidige teesteder på alle huller. Så den spiller kortere end normalt. Men man fik lov at slå en masse slag fra fairways som var fine mange steder, lidt våde nogle andre.

Men at se en driver rent faktisk hoppe fremad i stedet for at dø hvor den lander var sjovt. Anbefalelsesværdigt hvis man kan leve med lidt langsomme bumpy greens. 

Volstrup står skarpt taget årstiden i betragtning.

Mariager spiller fint, især i blæst 😁 Deres greens er ikke fantastiske, men det går.

Hobro står flot, ligeså deres greens.

Her spilles til sommergreens på alle banerne og de er ikke så generet at vand som andre i området.

Den 3.2.2020 kl. 10:28 , skrev Brunchz0r:

Lige en opfølgning på lørdagens runde, hvor vi besluttede os for Søhøjlandet. 

Puttinggreen ved klubhuset var fænomenal for årstiden, desværre var greens på banen ikke helt i samme klasse. Men banen var spilbar, dog med midlertidige teesteder på alle huller. Så den spiller kortere end normalt. Men man fik lov at slå en masse slag fra fairways som var fine mange steder, lidt våde nogle andre.

Men at se en driver rent faktisk hoppe fremad i stedet for at dø hvor den lander var sjovt. Anbefalelsesværdigt hvis man kan leve med lidt langsomme bumpy greens. 

Hvordan er Søhøjlandet generelt, sådan designmæssigt, træningsfaciliteter osv?

4 timer siden, skrev Nicolai:

Hvordan er Søhøjlandet generelt, sådan designmæssigt, træningsfaciliteter osv?

Fin bane, mange spændende huller. Banen er kuperet. Standen er fin, hverken i top eller bund. Trænings faciliteterne er okay. Lille range men fuldt ud brugbar, man slår lidt op af bakke, hvilket jeg ikke er vild med, men det er nok bare mig. Putte green, indspil og bunker område, igen småt, men brugbart. 

Generelt et fint sted, vi plejer at komme der et par gange om året, det borger vel lidt for kvaliteten 😎 ( vi var ikke afsted sidste år, så oplysningerne er ikke sprit nye )

• Like 1

30 minutter siden, skrev Årgang63:

Fin bane, mange spændende huller. Banen er kuperet. Standen er fin, hverken i top eller bund. Trænings faciliteterne er okay. Lille range men fuldt ud brugbar, man slår lidt op af bakke, hvilket jeg ikke er vild med, men det er nok bare mig. Putte green, indspil og bunker område, igen småt, men brugbart. 

Generelt et fint sted, vi plejer at komme der et par gange om året, det borger vel lidt for kvaliteten 😎 ( vi var ikke afsted sidste år, så oplysningerne er ikke sprit nye )

Så der forekommer blinde slag pga kuperingen?  Jeg er dog heller ikke fan af, at man slår opad bakke, da det gør det sværere at vurdere sine længder. 

Det er egengtlig ikke fordi jeg er på udkig efter ny klub, men den ligger i mit nærområde og tingene må jo godt være iorden, hvis man skal ud og prøve banen af :)

1 time siden, skrev Nicolai:

Så der forekommer blinde slag pga kuperingen?

Ja og nej 😎 Man står ikke og slår i blinde, men landingsområderne, kan være ude af syne pga niveau forskelle, hvis det giver mening. Jeg har aldrig tænkt på banen, som en med blinde slag.

Banen er afgjort en besøg værd.  

7 timer siden, skrev Årgang63:

Ja og nej 😎 Man står ikke og slår i blinde, men landingsområderne, kan være ude af syne pga niveau forskelle, hvis det giver mening. Jeg har aldrig tænkt på banen, som en med blinde slag.

Banen er afgjort en besøg værd.  

Det giver mening ja - Bare man kan se pinden, så er det helt fint. Den må på to-play listen i år. :)

Jeg har spillet banen 4-5 gange og jeg synes det er en rigtig fin bane! Der er kun et par 5 hul jeg synes er lidt mærkeligt, men ellers rigtig mange gode huller! @Nicolai du kender vel længderne på dine slag :) du slår jeg ikke pludselig 15 meter længere og slet ikke med rangebolde :) Rangen er lidt small, men gange funktionel!

• Like 1

5 timer siden, skrev osholm:

Jeg har spillet banen 4-5 gange og jeg synes det er en rigtig fin bane! Der er kun et par 5 hul jeg synes er lidt mærkeligt, men ellers rigtig mange gode huller! @Nicolai du kender vel længderne på dine slag :) du slår jeg ikke pludselig 15 meter længere og slet ikke med rangebolde :) Rangen er lidt small, men gange funktionel!

Joh det gør jeg da, men hvis det er lidt som Sønderborg, så føles det mærkeligt at slå "ind i en bakke" , for den er ret stejl af en range at være.

Husker den ikke så detaljeret, andet end den var ok. Banen har et stort plus i min bog!