Jump to content
Nicolai

Scores 2020

Recommended Posts

6 minutter siden, skrev GarciaDK:

Men mandag aften fik jeg alligevel fornøjelsen af mit første hole in one - ever

Tillykke. 

18 minutter siden, skrev GarciaDK:

Scoren var ikke noget særligt eller noget at prale af

Det reddede da at jeg spillede op til handicap på for ni - sådan en 5-pointer hjælper på det

Med en hole in one på runden er scoren bedøvende ligegyldig!!! Der er mange, som kan spille et helt golfliv uden at få en HiO - så Tillykke!

53 minutter siden, skrev GarciaDK:

Scoren var ikke noget særligt eller noget at prale af

Det reddede da at jeg spillede op til handicap på for ni - sådan en 5-pointer hjælper på det

sådaaan! tillykke med den :)

Det fedeste er at du fra nu og altid vil gå til par 3 hullerne med en følelse af at det sagtens kan lade sig gøre ;) 

Dagens runde var endnu en af den slags hvor det gode spil kun rakte halvvejs. 21 point efter 10 huller og 28 point i alt... 

Der skal desværre ikke meget til at jeg bliver frustreret og i dag kunne jeg ikke klare at der var kø på bag-ni. Det var en bold 3 - 4 tider foran os, der fik det hele til at gå i stå så vi skiftevis hentede drm foran og selv blev hentet af dem bagved.

Og så følte jeg at gode slag ikke blev belønnet. Jeg ved ikke om jeg misbedømte vinden, om jeg fik en flyer ud af rougen, men to gange gik et godt slået 7 jetm mere end 20 meter længere end forventet. Et slag gik out og et havnede i bunker og 2 potentielle puts for birdie blev forvandlet til streger. 

Jeg har stadigt ikke fået styr på bunkerslag og det kostede en streg mere bag-ni. 

Dagens første gode historie fra i dag var min 4 wood som @Rosenberggenfittede til mig i efteråret og som jeg nu slår flere gode slag med. I dag havde 2 gode slag fra 190 - 200 meter, som var snorlige og som næsten gik på. 

Dagens anden gode historie er den måde jeg greb 18. hul an på. Dem der kender 18. hul i Hornbæk ved at det er et svært hul at mestre. Jeg slicede mit drive ud i træerne i højre og i stedet for at gøre noget chancet så slog jeg et 8 jern ned foran søen, en pitch over søen, slog på med en gw, og 2 puttede for mine 2 point. Det er 2 point mere på det hul end jeg har scoret på de sidste 3 runder tilsamnen. Måske jeg skulle ændre min normale strategi på det hul 🤔

Herrerunden forleden, kom tilbage under 90'erne, det var godt :)

Brutto 89/+6, 33 puts

https://shotzoom.com/rounds/54187595146#

Havde fornuftige birdie puts på alle 4 GIR, og da jeg havde brændt de første 2 kort af hullet blev jeg nærmest truet af "mester" som var med på bolden, for han var ved at være ærgerlig over ikke at kunne servere de gajolshots han gik rundt med :D 

Optur .. den birdie på 10 var efter et tee shot der var tæt ved HIO. Derudover sad 80-120m wedges ikke så tosset, indtil nu har jeg ellers fået fadet dem for meget

Nedtur ..de 3 x 7 fra 13-15 var sgu lidt irriterende :D 

• Like 1

Første gang golf med to hænder i over 3 måneder.

Jeg havde planlagt at spille 9 huller, hvis hånden ellers kunne holde til det. Desværre var jeg uheldig med 2-bolden foran mig der gik meget langsomt så jeg spillede hul 1-3, og gik op på første tee og spillede 1-3 igen.

Jeg mangler styrke, længde og også lidt retning, men det gik bedre end ventet. Der var tydelige smerter fra håndled og hånden når bolden rammes, og jeg formår ikke at svinge så langt tilbage som vanligt. Jeg er også lidt hæmmet af risikoen for at slå i jorden eller tage for meget tørv. Jeg tager næsten altid tørv med, og det er nok ikke rart så hård som banen er.

Hul 1-3 bød i første omgang på 3 x 5 slag (bogeys) = 6 point. Ingen GIR.

Anden “runde”: 4, 3 og 5 slag (par, birdie, bogey) = 9 point. GIR på hul 1. Hul 2, lå i fringe og var heldig med at hole 10 meters putt. 

Alt i alt langt bedre end forventet. Såfremt jeg ikke bliver straffet i morgen med smerter, er jeg forhåbentlig snart klar til 18 huller, selv om håndleddets mobilitet er langt fra optimal.

Edited by Kaizer
Edit
  • Like 2

Dagens runde i CGC: 82 slag =33 points. Første runde over 30 i 1,5 måned.....

Var hos proen i mandags og væk er det gamle stack and tilt sving og efterfølgende ondt i ryggen. Dejligt at kunne spille flere dage i træk, hvis tiden er til det. Ser i øvrigt frem til regionsgolf på Rungsted på tirsdag. Den skulle stå fantastisk 👍

• Like 1

Fik lige sneget 18 hurtige huller ind og det resulterede i et yderst farverigt scorekort 🙂 

golf.thumb.jpg.6fe945e1924526d595a29f1cd48d57e4.jpg

Smider bold oob på hul 5 og kommer ikke ind og i, en trible, hooker bolden ud af kommunen på hul 6, kommer ikke ind og i, en trible mere. På hul 12 sender jeg andet-slaget direkte i en af de små søer, kommer ikke ind og i, en dobble, resten var fint, mine approachslag sidder lige i skabet. *Årets bedste runde, 5 bedre end anden bedste 🙂 

2 timer siden, skrev Årgang63:

Fik lige sneget 18 hurtige huller ind og det resulterede i et yderst farverigt scorekort 🙂 

golf.thumb.jpg.6fe945e1924526d595a29f1cd48d57e4.jpg

Smider bold oob på hul 5 og kommer ikke ind og i, en trible, hooker bolden ud af kommunen på hul 6, kommer ikke ind og i, en trible mere. På hul 12 sender jeg andet-slaget direkte i en af de små søer, kommer ikke ind og i, en dobble, resten var fint, mine approachslag sidder lige i skabet. *Årets bedste runde, 5 bedre end anden bedste 🙂 

Det kunne have været et af mine - har også gået en 81'er i år med trippler og dobbelte (og 3 birdies) på kortet. Du bliver da farlig, hvis operationen gør dig bedre ;)

• Like 1

19 minutter siden, skrev Pastorius:

Det kunne have været et af mine - har også gået en 81'er i år med trippler og dobbelte (og 3 birdies) på kortet. Du bliver da farlig, hvis operationen gør dig bedre ;)

Ja det var planen 🙂 

Nej det er selvfølgelig noget fis, planen var bedre bevægelighed i skulderen og mindre smerte, et plus ville det dog være, hvis det gav lidt mere stabilitet på banen 😎

• Like 1

23 timer siden, skrev Årgang63:

Ja det var planen 🙂 

Nej det er selvfølgelig noget fis, planen var bedre bevægelighed i skulderen og mindre smerte, et plus ville det dog være, hvis det gav lidt mere stabilitet på banen 😎

Hvis det virker, må jeg lige have nummeret på lægen. Skulderen er godt nok noget nær det eneste sted min krop ikke gør ondt, men hvis det virker for dig.... ;)