Jump to content

Recommended Posts

13 minutter siden, skrev nAlen:

Scoren fejlede ikke noget, det var en masse god "ind og i" golf og en iskold putter.. Resten var sådan set fint årstiden taget i betragtning :)

Håber du så ironien :D

Med det setup, så er det da noget af en bedrift alligevel :)

• Replies 379
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Scoren var ikke noget særligt eller noget at prale af   Men mandag aften fik jeg alligevel fornøjelsen af mit første hole in one - ever   Det reddede da at jeg spillede op til hand

I søndags gik jeg min livs runde. Jeg begriber simpelthen ikke hvad der skete. Spiller højest en gang om ugen, og 7. runde i år... Går fra handicap 21,1 til 17,4!!!  Ja havde det været turnering

Det var ikke så snalret, men det var satme god golf igår    Brutto 77/-5 og 30 puts. 3 Birdies og 1 eagle https://shotzoom.com/rounds/45707955798#   Overvejende gode drives o

Posted Images

5 minutter siden, skrev Nicolai:

Håber du så ironien :D

Med det setup, så er det da noget af en bedrift alligevel :)

Sagtens :)

Iskold putter er måske også at stramme den, det føles bare som værende kort på linjen hele dagen, men greens er godt nok også langsomme hos os pt... 

9 minutter siden, skrev nAlen:

Sagtens :)

Iskold putter er måske også at stramme den, det føles bare som værende kort på linjen hele dagen, men greens er godt nok også langsomme hos os pt... 

Vores spillede som var det glasbord og glaskugler.. Helt tosset.

80 slag og 42 points i dag. Fantastisk runde i Brande, men desværre ingen mulighed for regulering med de nuværende Corona regler. 

Indspil og putning rykker meget nu. Jeg har købt en centershafted putter, som virkelig virker for mig 😉

Glæder mig til vi kan reguleres igen, for det går rigtig godt for tiden. 

• Like 2

Efter et par runder hvor tripple-bogey's og det der var værre stod i kø for at komme til, ligende det i dag endelig golf. Stadig en enkelt tripple og et par dobbelte, men også 3 birdies. 81 slag og 40 (!) point.

334773906_Skrmbillede2020-04-1017_17_38.thumb.png.7767a969723dbbb1e7bcae40e8b99c97.png

Vores bane står rigtig fint for årstiden, bortset fra bunkers.

• Like 1
5 timer siden, skrev Nicolai:

Vores spillede som var det glasbord og glaskugler.. Helt tosset.

Det er vildt så stor forskel der kan være rundt omkring. De to sløjfer vi spillede idag blev åbnet for spil igår, så tænker (håber) at det bare er et spørgsmål om en uges tid før de bliver klippet og tromlet ned i et niveau hvor det er til at spille på :) 

Hellere glasbord end semirough :) 

• Like 1
1 minut siden, skrev nAlen:

Det er vildt så stor forskel der kan være rundt omkring. De to sløjfer vi spillede idag blev åbnet for spil igår, så tænker (håber) at det bare er et spørgsmål om en uges tid før de bliver klippet og tromlet ned i et niveau hvor det er til at spille på :) 

Hellere glasbord end semirough :) 

Jeg kiggede lige på vejrudsigten. vores bane ligger delvist på en gammel grusgrav, så når det ikke regner et stykke tid, bliver det lynhurtigt tørt.
For tre uger siden kunne de ikke klippe fordi de kørte fast, og nu skriger de efter regn. Der er 0 mm på yr frem til 19/4. Banen bliver stenhård, det bliver megasvært at holde greens. Det er ikke til at forudse hvordan de springer, og de fleste gange vil den alligevel springe over, hvis retningen er ok. Lander man på green, tager de fint imod (de bliver vandet). Det stiller virkeligt krav til præcision eller course management. Alle de kortslående er dog glade. De kommer ud over stepperne :)

2 timer siden, skrev Pastorius:

Efter et par runder hvor tripple-bogey's og det der var værre stod i kø for at komme til, ligende det i dag endelig golf. Stadig en enkelt tripple og et par dobbelte, men også 3 birdies. 81 slag og 40 (!) point.

334773906_Skrmbillede2020-04-1017_17_38.thumb.png.7767a969723dbbb1e7bcae40e8b99c97.png

Vores bane står rigtig fint for årstiden, bortset fra bunkers.

Stærkt 😁

1 minut siden, skrev Pastorius:

Jeg kiggede lige på vejrudsigten. vores bane ligger delvist på en gammel grusgrav, så når det ikke regner et stykke tid, bliver det lynhurtigt tørt.
For tre uger siden kunne de ikke klippe fordi de kørte fast, og nu skriger de efter regn. Der er 0 mm på yr frem til 19/4. Banen bliver stenhård, det bliver megasvært at holde greens. Det er ikke til at forudse hvordan de springer, og de fleste gange vil den alligevel springe over, hvis retningen er ok. Lander man på green, tager de fint imod (de bliver vandet). Det stiller virkeligt krav til præcision eller course management. Alle de kortslående er dog glade. De kommer ud over stepperne :)

Heroppe nordpå er det anderledes blødt og vi kæmper stadig en smule med det trods et par tørre uger..

Virker dog til at greenkeeperne langt om længe er kommet op i omdrejninger, så håber alt bliver godt :)

Jeg har spillet 1 rigtig runde i år, og derud over en 2-3 stykker på noget vinterbane... På samme tid sidste år vil jeg tro jeg havde rundet 25 runder.

Det bliver en mærkelig sæson det her 

3 minutter siden, skrev nAlen:

Heroppe nordpå er det anderledes blødt og vi kæmper stadig en smule med det trods et par tørre uger..

Virker dog til at greenkeeperne langt om længe er kommet op i omdrejninger, så håber alt bliver godt :)

Jeg har spillet 1 rigtig runde i år, og derud over en 2-3 stykker på noget vinterbane... På samme tid sidste år vil jeg tro jeg havde rundet 25 runder.

Det bliver en mærkelig sæson det her 

Det va rmin fjerde runde siden starten af oktober (alle i denne uge). Helt rigtig golf bliver det dog ikke. Selvom vores greens er gode, kan de godt ændre retning, når de taber fart (Der er en forkert græsart vi kæmper med at få bugt på, og de vokser ikke ens). Når man så spiller med skum, og kopperne sidder næsten helt i overfladen, så kan det godt være svært at give den fart (men jeg skal nu ikke klage i dag). Så er der bunkers - uden river er det et helvede, selvom greenkeeperne river en ekstra gang på uge. 

Det ligner golf, men vi er der altså ikke helt endnu - og når roughen får lidt magt senere, så bliver det svært at komme rundt, for det er næsten umuligt at holde fairways, når de bliver hårdere. (Men sådan er det nu i alle tørre perioder). Anyway er det fedt at komme ud, og jeg må indrømme at det fungerer ret godt med to-bolde. Der er ikke nogen i nærheden at hinanden, udover de to der spiller sammen - jeg var ellers lidt skeptisk. Det allerbedste er, at selvom banen er fuldt booket, og man ind imellem synes det går lidt langsomt, så tager runderne ikke mere end 3 timer og 15 minutter. Dét kunne jeg godt vænne mig til.

8 minutter siden, skrev Pastorius:

Det va rmin fjerde runde siden starten af oktober (alle i denne uge). Helt rigtig golf bliver det dog ikke. Selvom vores greens er gode, kan de godt ændre retning, når de taber fart (Der er en forkert græsart vi kæmper med at få bugt på, og de vokser ikke ens). Når man så spiller med skum, og kopperne sidder næsten helt i overfladen, så kan det godt være svært at give den fart (men jeg skal nu ikke klage i dag). Så er der bunkers - uden river er det et helvede, selvom greenkeeperne river en ekstra gang på uge. 

Det ligner golf, men vi er der altså ikke helt endnu - og når roughen får lidt magt senere, så bliver det svært at komme rundt, for det er næsten umuligt at holde fairways, når de bliver hårdere. (Men sådan er det nu i alle tørre perioder). Anyway er det fedt at komme ud, og jeg må indrømme at det fungerer ret godt med to-bolde. Der er ikke nogen i nærheden at hinanden, udover de to der spiller sammen - jeg var ellers lidt skeptisk. Det allerbedste er, at selvom banen er fuldt booket, og man ind imellem synes det går lidt langsomt, så tager runderne ikke mere end 3 timer og 15 minutter. Dét kunne jeg godt vænne mig til.

Vi hsr lempet til 3 bolde, det gik næsten for hurtigt for 2-bolde og specielt de ældre medlemmer havde vi indtryk af havde svært ved at holde tempo :) 

1 time siden, skrev Pastorius:

Max 3 timer i CGC 😁

11 timer siden, skrev Pastorius:

Helt enig med at rigtig golf bliver det ikke lige foreløbigt. Skum i hullerne fungerer faktisk utroligt fint her, hullerne er sat så langt ned at det ikke på nogen måde generer - rigtig fin løsning de har lavet der.

Bunkers er lidt et kapitel for sig her. Greenkeeperne har simpelthen ikke tiden til at rive kasserne mere end de gør og sandet er af så ringe en kvalitet at man sætter de vildeste dybe spor samt man kan se at det altså ikke lige er alle der "gider" rive lidt med foden efter de har været dernede.. Løsningen for os har været at vi simpelthen bare lægger op når vi er i bunkers ellers er spillet ikke værd at spille :)

Scoremæssigt gør det ik så meget, vi kan ikke reguleres alligevel.

2 bolde - Tjaaaaah. Jeg kan bedst li at spille 3 eller 4, mest fordi at vi er en 4 stykker der spiller rigtig meget golf sammen, og der er en del håneret på kryds og tværs af den gruppe :) 

Vi har så løst det med 2 stk 2 bolde og et eller andet spil (bestball eller lignende) mellem boldene og scores via gamebook så vi altid kan følge med i det hele :)

Men 2 bolde er da en dejligt hurtig runde, og som andre også skriver det - man møder seriøst ik et øje for tiden :)

12 timer siden, skrev Pastorius:

Jeg bruger gerne et kvarter mere for at få lov at spille Sorø :)

Det kan jeg så godt forstå. Sorø er en super bane synes jeg. Kan du spille den godt, kan man spille alle steder 👍 Jeg har bare lige en lille time i bil til Sorø fra Vallensbæk. Så det bliver den lokale klub.

27p - 101 slag og ligeså mange bunkere..

Det mest forfærdelige var, at jeg ikke følte jeg spillede skidt, men note to self - Stol ikke på at afstandspælene passer og glem ikke uret hjemme. - Uanset om jeg tog et jern mere eller mindre, så ramte jeg hvertfald ikke det jeg sigtede på, enten for kort eller for langt. Hvilket bød på håbløst mange bunkerbesøg og dem kom jeg rigtig skidt op af, enten fordi de var landet som spejlæg eller lå helt oppe ad kanterne.

Ingen 3 puts, så putteren var god ved mig i dag.

7 pars og mindst ligeså mange 3tribler og 2-3 snemænd fik jeg også skrabet til mig.