Jump to content

Recommended Posts

Jeg holder ferie og jeg er spændt på hvor meget golf jeg går lov at spille i denne uge. På dagens runde stod der næsten klart vand påbanens vådeste steder så jeg er bekymret for om banen bliver holdt åben hele ugen. 

Jeg var tilbage på 55 tee og havde fået et slag mere på banen. 87 slag og 34 point. Jeg smed et bedre resultat væk med et enkelt 3 put og så fumlede jeg hele vejen op ad 18. hul så det endte med dagens eneste streg. 

Så den gode spilleform er der stadig. Det er kun et spørgsmål om jeg får vredet en god runde ud af det inden banen lukker for i år. 

• Replies 390
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Scoren var ikke noget særligt eller noget at prale af   Men mandag aften fik jeg alligevel fornøjelsen af mit første hole in one - ever   Det reddede da at jeg spillede op til hand

I søndags gik jeg min livs runde. Jeg begriber simpelthen ikke hvad der skete. Spiller højest en gang om ugen, og 7. runde i år... Går fra handicap 21,1 til 17,4!!!  Ja havde det været turnering

Det var ikke så snalret, men det var satme god golf igår    Brutto 77/-5 og 30 puts. 3 Birdies og 1 eagle https://shotzoom.com/rounds/45707955798#   Overvejende gode drives o

Posted Images

Jeg kunne gentage mig selv fra i tirsdag. Spillet fra tee til green er super solidt.

I dag kunne jeg ikke putte. 6 x 3 puts fra fringe/green hvor jeg havde put for birdie og holede for boogie. 

15 boogies, 1 birdie, 1 par og 1 DB. 33 point og 88 slag. 

Et par runder torsdag og fredag.

Spiller generelt solidt og fornuftigt for tiden. Jeg har i de tidligere år været “træt” af ikke at få GIR, men er blevet langt mindre opgivende når det ikke sker. Par’en er jo ikke udenfor rækkevidde fordi man ikke har 2 putts til par.  Skulle det alligevel ske at jeg ikke kommer ind og i, har jeg alligevel tilpas med streger (15) til at få 2 point. Banens beskaffenhed gør at jeg tiltagende vanskeligheder med de korte indspil; under 100 meter. Min gap wedge og 60˚ har tendens til at grave sig vel meget ned i jorden og så kommer bolden ikke langt. 

Største svaghed er fortsat drives. Jeg får ikke nær nok ud af dem. Mangler længde og retningen er heller ikke ok. Det helt korte spil er tæt på virkeligt godt. Har også puttet godt i de sidste par uger. Mærkeligt nok, da greens er topdresset igen, men heldigvis ikke store mængder sand.

34 og 32 point. Kunne nemt have været blevet mere, men var lidt uheldig med nogle bunkers og nogle kiksede indspil, hvor jeg skulle prøve noget jeg ikke plejer at gøre. Jeg er dog tilfreds, banens beskaffenhed taget i betragtning. 

• 2 weeks later...

Fin runde i dag i blæsevejret på banen der bliver ved med at suge vand til sig.

Det går godt. Efter 8 huller ligger jeg i +3. Desværre byder hul 9 på lost ball fra tee og slutter med en 7/0. 19 point/41 slag.

Bag 9 ok. Kikser hul 13 og må forlade det med en 9’er. 16 point/48 slag.

Driveren var som vanligt ikke god. Jernslag sløje, men indspil generelt fine. Chips gode. Putteren var ganske varm og holede da et par stykker fra 6-8 meter. 

Jeg har spillet et par runder de sidste weekender på Stensballegård Golf Klubs dejlige bane. Den er fantastisk om efteråret, da den er drænet på en måde, så den altid føles tør. Alle 27 huller er åbne og det er max. 2-3 huller, som er lidt våde, hul 3 på Brakør-sløjfen og hul 9 på Elbæk-sløjfen. 

Greenfee er kun 295 kr. og klubben tilbyder et vintermedlemsskab til 1695 kr., gældende til 31/3-21. 
Det eneste minus er, at vinden er meget i spil, da der ikke er træer til at give læ.