Jump to content

Recommended Posts

8 minutter siden, skrev nAlen:

Hvordan fungerer det ? Det kan jeg ikke helt forstå :) 

Jeg har 5 runder blandt de 20 seneste med 14,6 i handicapresultat, men det er kun 4 af dem, der tæller imod mit handicap, da jeg også har 4 runder med et handicapresultat bedre end 14,6. 

Når det sker så er det de nyeste runder som systemet lader tælle. 

• Replies 377
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Scoren var ikke noget særligt eller noget at prale af   Men mandag aften fik jeg alligevel fornøjelsen af mit første hole in one - ever   Det reddede da at jeg spillede op til hand

I søndags gik jeg min livs runde. Jeg begriber simpelthen ikke hvad der skete. Spiller højest en gang om ugen, og 7. runde i år... Går fra handicap 21,1 til 17,4!!!  Ja havde det været turnering

Det var ikke så snalret, men det var satme god golf igår    Brutto 77/-5 og 30 puts. 3 Birdies og 1 eagle https://shotzoom.com/rounds/45707955798#   Overvejende gode drives o

Posted Images

som jeg har forstået det er det de bedste 8 af de sidste 20 ikke ? og når jeg så spiller en ny runde falder runde "20" væk?

Eller læser jeg bare dit indlæg forkert?

Nedenfor har jeg klippet et billede fra golfbox for mine runder - Det var lige dem der kunne være på skærmen der kom med

hcp_klip.PNG

Edited by nAlen
Lige nu, skrev nAlen:

som jeg har forstået det er det de bedste 8 af de sidste 20 ikke ? og når du så spiller runde "21" falder runde "1" væk?

Det er korrekt, men den runde der blev skubbet ud talte ikke i blandt de 8 bedste så den var ligegyldig. 

Til gengæld er jeg med dagens score havnet i den situation at den 5., 6., 7., 8. og 9. bedste handicapresultat alle er 14,6 så en af dem tæller ikke til handicappet. 

Der gør systemet det at er den ældste af de identiske scores der ikke tæller 

Screenshot_20201011-203118.png

Ahh på den måde :) 

Et billede siger tit mere end 1000 ord.. Kunne ikke lige se det for mig, men det er nok fordi at uanset om jeg synes at jeg spiller helt fornuftigt golf lige nu, så skubber jeg bare en endnu bedre runde ud af de 20 tællende :D

De sidste 2 runder er jeg -1 i dem begge, men da de bare har skubbet et par rigtig gode ud af ligningen er jeg gået 0,6 op i hcp på dem. 

Der går nok lige et par måneder før man helt forstår det nye system :)  

7 minutter siden, skrev nAlen:

Der går nok lige et par måneder før man helt forstår det nye system :)  

Jeg holder øje med 2 ting:

Den 20. score og den 8. bedste score. 

Den 20. score:

Hvis den er tællende vil mit handicap stige med mindre jeg spiller til samme handicapresultat. Hvis den ikke er tællende så kan mit handicap ikke stige. 

Den 8. bedste score:

Hvis ikke den 20. score er tællende så ved jeg hvad der skal til for at forbedre mit handicap. 

Jeg holder ikke rigtig øje med nogen af dem i den forstand, jeg forsøger at tage det som en øvelse i nu at være tvunget til at koncentrere mig på alle runder, fremfor kun dem med et scorekort i hånden.. Før WHS kunne alle mine runder i privat regi jo være lidt "ligegyldige" :)

Skal spille igen tirsdag og kan da godt se på mine scores at hvis jeg ikke skal stige i hcp igen, skal den runde være en 3-4 under par - Det bliver den næppe i banens stand og årstiden taget i betragtning, men det er jo bare en del af det nu :)  

På den lange bane skulle det jo gerne være det mest muligt retvisende hcp man har, og det er jo bare fedt at det bliver sådan :) 

Onsdagens runde i blæsten og det kolde vejr blev den dårligste i lang tid.

Driveren sad lige i skabet men selvom jeg egentligt slog gode approachslag så havde jeg svært ved at finde længden. Det var hele tiden lidt for kort eller lidt for langt og eftersom jeg hverken kunne slå indspil eller putte så blev det en lang dag. 

25 point på en runde helt huller med 3 point. 

Edited by Bojoerge

Højt at flyve, men ligeså dybt at falde.

90/31p +18. Der var ikke rigtig noget der lykkedes i dag - Fint fra tee, men håbløs jernspil derfra til green. Hele tiden forkert jernvalg ifht normalafstande - ALT gik bare kortere, som i 2 jern kortere uanset valg.

En lille test runde som forberedelse til næste weekends 3-køllers turnering.  

Jeg havde medbragt mit 8 jern fra mit forrige sæt og en gap wedge til rangen, og havde lidt vanskeligt ved at slå igennem med sidstnævnte. Jeg besluttede derfor kort før start at bytte det til min gamle pw.

Vi skal til turneringen spille fra forreste tee 48, så det gjorde vi også i dag. Det gik overraskende godt. Jeg skulle som vanligt planlægge lidt mere, men kunne alligevel ikke undgå nogle lange chip på 30-50 meter, men i dag lykkedes det meste. For 9 i 39 slag/20 point. 13 putts. 

Bag 9 var værre. Startede ellers godt med en 5/2 og en 3/3, men på hul 12 lå jeg tæt på vandkanten blandt store kalksten, så måtte tage et drop. Endte med 7/1. De næste 3 huller gav også kun 3 x 1 point. Sluttede runden af med en streg. 50 slag/12 point. 18 putts. Måtte desværre indkassere 2 3-putts på de sidste to huller. Havde 4-5 putts der sneg sig forbi hullet.

Scoren er godkendt, men ville gerne have holdt skruen i vandet på de sidste 7 huller. Jeg fandt ud af at jeg skal have øvet at slå “halve” slag med 8 jernet. Det gik ikke så godt de gange jeg skulle prøve det. Dog er det dejligt at få par på 2 par 3 huller når man begge gange slår for langt og ruller af. Generelt få GIR. Putteren var varm på for 9, men langt mere tempereret resten af runden. Og så slå da for h...... igennem.

Edited by Kaizer
Edit