Jump to content
Nicolai

Scores 2020

Recommended Posts

1 time siden, skrev Bjørnen:

Årets første rigtige runde, blev spillet på fremmet græs på CGC’s bane i skønt vejr.

En runde i 84 slag giver 36 points.

9 par

6 bogies 

3 dobbelt bogies 

Der røg nogle slag på et par skæve drives og et par toppet slag 🤷‍♂️

OG vi lagde op.

Men er ellers rigtig godt tilfreds.

P.s Jeg er blevet reguleret 1 op i hcp. med 30 points i snit over 28 indleveret scorekort. Jeg ved godt der er en ny måde at beregne det ud på, men havde ikke regnet med en opskrivning.

Foto fra en runde på Dragsholm Pay and play

3490752E-F241-40A9-B66E-FA6195E2FA79.png

Oplæg er det eneste der giver mening på vores bane pt. Ellers greens i nogenlunde stand her i start februar. Vi har god plads generelt fra tee og det er ved greenområderne slagene normalt tabes af folk fra andre klubber. Hvad synes du om det ?

Hej spillet mine 5 første runder i 2020 (dog ikke i DK). Gode runder med følgende. Point: 36-32-33-31-37.

De nye skafter @Rosenberg satte i mit sæt (samtlige 14 pinde) sidste år spiller bare MAX 🏌️

• Like 1
  • Upvote 1

2 timer siden, skrev Dynen1:

Oplæg er det eneste der giver mening på vores bane pt. Ellers greens i nogenlunde stand her i start februar. Vi har god plads generelt fra tee og det er ved greenområderne slagene normalt tabes af folk fra andre klubber. Hvad synes du om det ?

Helt enig i at der skal ligges op og at greens ruller overraskende hurtigt for årstiden.

Jeg har faktisk altid bandet lidt over greens udformning i CGC. Der er alt for store fald UD af greens, lidt som en omvendt tallerken. Det havde været ok, hvis altså greens havde været meget større. Men greens tog godt imod i går og der var det ikke så udtalt.

2 timer siden, skrev Bjørnen:

Helt enig i at der skal ligges op og at greens ruller overraskende hurtigt for årstiden.

Jeg har faktisk altid bandet lidt over greens udformning i CGC. Der er alt for store fald UD af greens, lidt som en omvendt tallerken. Det havde været ok, hvis altså greens havde været meget større. Men greens tog godt imod i går og der var det ikke så udtalt.

Enig. Omvendte tallerkener mange steder. Har snart brugt 3 år på at lære det. Man kommer hurtigt til at spille ind på et op ad bakken stykke hvis man ikke er skarp. Det giver derfor mening at greens ikke er turbo hurtige om sommeren. Det ville ikke være godt som klubbane. 

Edited by Dynen1

Dagens 18 huller på intermediate banen i CGC.  Huller fra 112 m til 260 m. 9 huller par 29: 60 slag +2 = 39 points. Desværre uden markør... fed oplevelse i den kolde morgenvind 👍

Edited by Dynen1
  • Like 1
  • Upvote 1

7 timer siden, skrev Dynen1:

Dagens 18 huller på intermediate banen i CGC.  Huller fra 112 m til 260 m. 9 huller par 29: 60 slag +2 = 39 points. Desværre uden markør... fed oplevelse i den kolde morgenvind 👍

Jeg ved ikke længere, hvad golf er for en sport - Ser lidt af det i tv, men har ikke prøvet det siden 1/1 pga massiv regn og oversvømmede baner. 

Nå, men ikke mere piv herfra - Flot runde, men det er da et ret kort par4 hul eller var de fremrykket? 

23 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg ved ikke længere, hvad golf er for en sport - Ser lidt af det i tv, men har ikke prøvet det siden 1/1 pga massiv regn og oversvømmede baner. 

Nå, men ikke mere piv herfra - Flot runde, men det er da et ret kort par4 hul eller var de fremrykket? 

Nej. Det er vores faste 9 hullers intermediate bane. 2 par 4 på kun 220 og 260m. 18 hullers også lukket hos os. Resten par 3 fra 112m til ca 140m. Højdepunktet var et 5 jern fra 135m i piv modvind til 1 m og holet putt 😎

Edited by Dynen1
  • Like 1

23 timer siden, skrev Dynen1:

Nej. Det er vores faste 9 hullers intermediate bane. 2 par 4 på kun 220 og 260m. 18 hullers også lukket hos os. Resten par 3 fra 112m til ca 140m. Højdepunktet var et 5 jern fra 135m i piv modvind til 1 m og holet putt 😎

Der er vores alligevel en slat længere og der er endda et par5 hul på, men heller ikke den er åben, da også den er dækket af vand 😕  Jeg får end ikke trænet på range, da jeg ikke gider betale for rangebolde, som går 2-3 jern kort pga vejret og føles som sten at slå til. Så det skal nok blive sjovt at komme på græs igen - Målet må være at undgå 3cifret score :D

• Like 1

Flotte 26 points og 5 (FEM) stregede huller ved den første runde efter regnvejrs-luk og Corona-lockout.

På den anden side var det skønt at komme ud, og der var da en del gode slag. Problemet var bare, at der også var en del dårlige.

Men men - når indspil og putning kommer på plads efter en 10-12 runder, så regner jeg for ottende sæson i træk med, at det er i år, jeg bliver single handicapper (well, jeg startede i 2012, og jeg har regnet med det hvert år)

P.S. Da ironi ikke går godt igennem på skrift: Jeg bliver ALDRIG singlehandicapspiller 🙂 

• Like 1
  • Upvote 1

1 time siden, skrev Abbifar:

Flotte 26 points og 5 (FEM) stregede huller ved den første runde efter regnvejrs-luk og Corona-lockout.

På den anden side var det skønt at komme ud, og der var da en del gode slag. Problemet var bare, at der også var en del dårlige.

Men men - når indspil og putning kommer på plads efter en 10-12 runder, så regner jeg for ottende sæson i træk med, at det er i år, jeg bliver single handicapper (well, jeg startede i 2012, og jeg har regnet med det hvert år)

P.S. Da ironi ikke går godt igennem på skrift: Jeg bliver ALDRIG singlehandicapspiller

Dejligt.

Jeg har ikke spillet siden starten af februar hvilket er meget usædvanligt. Jeg plejer at være ude hver weekend. Jeg savner golf helt vildt, men det nytter ikke noget da jeg stadig har gips på. Den skulle gerne komme af på mandag, og jeg skal nok ikke forvente noget genoptræning fra det offentlige og da den lokale fys stadig har lukket, må jeg selv igang.

Edited by Kaizer
Edit

36 minutter siden, skrev Kaizer:

da jeg stadig har gips.

Hvor kommer der så meget sol, så du kan få gipsen af? 😉 Det bliver helt sikkert godt at komme af med - jeg har heldigvis selv været forskånet for den slags, men kan forestille mig det.

3 timer siden, skrev Logan:

Hvor kommer der så meget sol, så du kan få gipsen af?  Det bliver helt sikkert godt at komme af med - jeg har heldigvis selv været forskånet for den slags, men kan forestille mig det.

Sol?

Dagens runde bød på 96 (fiktivt, da 4 bolde blev samlet op) slag, men med en ny driver, der ikke er blevet kørt ind endnu, rust der skal slås ud af kroppen og mit stadigt håbløse chip spil, så var det næsten forventet.

Hele 5 stregede huller og da jeg turner med kun 11 point, hvor de sidste 3 faktisk blev lavet på et langt og svært par4 hul, hvor man egentlig skal være glad for en bogey, tænker jeg det bliver en meget lang dag.

Starter da også med at strege hul 10, bare for lige at være oppe på dagens 5 stregede huller, men derfra ser jeg mig faktisk ikke tilbage, slår nogle rigtig gode slag og ikke mindst ualmindeligt lange drives. Første gang jeg slår et rent Dustin Johnson drive er egentlig på hul 5, hvor jeg i medvind slår drivet omkring de 285-290m (uret sagde 53m til pinden og hullet spiller 343m), hvilket KLART er mit længste drive, men hjulpet af et meget højt teested og en rigtig god medvind, så bliver det noget nemmere.

Undervejs bliver jeg så irriteret over mine chip/pitch skills at jeg sendte en besked til en ven, om at mine wedges blev solgt efter runden. Men på hul 14 vender humøret, da jeg sætter mit pitch meget tæt på koppen og får min bogey efter et skidt forsøg på at nå green fra 165m. Det scenarie fortsætter på 16, 17 og 18, hvor jeg genovervejer om wedges skal sælges og i skrivende stund står de stadig i min bag :)

Mit humør var endda så højt, at jeg sendte 2 stingers afsted på 15 og 18, da vinden var alt for hård og når jeg gør sådan noget, så er det fordi jeg i glimt faktisk godt KAN finde ud af spille golf, problemet er bare, at der er alt for langt mellem de gode slag, til at jeg gør brug af de slag jeg egentlig godt kan slå. 

Med kun 3 bogeys udover det stregede hul på 10'eren får jeg samlet 32 point sammen, med 4 par i træk på de sidste 4 huller. Hvilket er en rigtig god afslutning, da jeg synes de sidste 2 huller er rigtig svære, da vinden altid står lige imod og især par4 hullet på 17 er langt og svært, da det går let op ad bakke hele vejen til green og der er bunkere alle vegne.

5 streger.
5 bogeys

7 pars.
25 puts (samlede 4 bolde op)
7 girs

11 FIR.

Edited by Nicolai
  • Like 1

Første runde i én måned i lørdags i CGC:

81 slag +9 ( 33 points ). Skønt vejr 🌞 Anderledes med en tør bane og rul på fairways og forgreens 👍