Jump to content
Nicolai

Scores 2020

Recommended Posts

2 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg er heller ikke ude i at det skal være nemt, men vores bane lider under dårlig banepleje i roughen, så allerede der har man første og meget store udfordring. Finder du din bold, er den nærmest umulig at slå medmindre man spiller direkte sidevejs eller benytter sig af 5e reglen.
At man så tilmed lader græsset gro i knæhøjde i spilretningen efter bunkeren, gør det ikke nemmere, da der er 130stk.
Ja og så lige det med at jeg synes han stiller dem ufattelig tæt op ad en bunker, så man har nul og nix green at arbejde med, synes jeg gør sværhedsgraden på banen langt sværere end den burde.

Min undren er at når rough og bunkerklipning er som den er, hvorfor hulen skal det så gøres ligeså svært omkring green, for det er jo ikke frimærker vi slår ind til, langt fra endda.

Og da jeg skrev det til klubben blev jeg hurtigt fjernet fra julekort listen, fordi han åbenbart ikke kunne håndtere min kritik. Da han mente det ville være spild af hans og min tid, at forsøge at forklare, hvad årsagerne var.

Den device kendte jeg ikke, men vil da lige tjekke om den "holder i byretten" hos os :)

Jeg forsøger helt sikkert også at spille efter samme princip som du og det er da også blevet noget bedre, men stadig er der ufattelig mange bunkere omkring greens og det er kun dem, der står greenside, der ikke har rough foran ellers har alle næsten.

Jeg forstår ikke tanken bag banesetuppet, men fik vide at roughen ikke blev klippet af 2 grunde - Vådt vejr = godkendt og ET forlangte det, da der skulle spilles Challenger = også godkendt, men hvorfor blev det ikke klippet ned efterfølgende og først i Juni blev det klippet igen - Har dog ikke været ude i 2 uger, pga en skade/dårlig ryg, så ved ikke hvordan standen er nu, men vil ikke blive overrasket, hvis der ikke er sket nogen forandring.

Sådan lidt af nysgerrighed - Hvad er din hjemmebane ? 

De der bunkers med tilhørende rough lyder meget som Himmerland, et setup jeg heller ikke ligefrem er vild med :) 

58 minutter siden, skrev Nicolai:

At man så tilmed lader græsset gro i knæhøjde i spilretningen efter bunkeren, gør det ikke nemmere, da der er 130stk.
Ja og så lige det med at jeg synes han stiller dem ufattelig tæt op ad en bunker, så man har nul og nix green at arbejde med, synes jeg gør sværhedsgraden på banen langt sværere end den burde.

Det setup er jeg ikke helt med på. Højt græs omkring en green bunker?

Der er vel ikke 130 fairway bunkers på en bane? Isåfald kan jeg godt forstå at man lader det gro da der må være meget vedligehold.

4 timer siden, skrev nAlen:

Sådan lidt af nysgerrighed - Hvad er din hjemmebane ? 

De der bunkers med tilhørende rough lyder meget som Himmerland, et setup jeg heller ikke ligefrem er vild med :) 

Silkeborg Ry, nærmere mere præcist Kildebjerg Ry banen.

3 timer siden, skrev Smut:

Det setup er jeg ikke helt med på. Højt græs omkring en green bunker?

Der er vel ikke 130 fairway bunkers på en bane? Isåfald kan jeg godt forstå at man lader det gro da der må være meget vedligehold.

Ikke dem lige foran, men så alligevel, for der er nogen som snerter tæt op ad.

Der er faktisk +130 bunkere på banen. Og langt størstedelen har knæhøjt græs lige efter og man kunne godt køre trimmeren henover, uden at dratte i bunkerne.

9 timer siden, skrev nAlen:

19 runders er sæson eclectic ? :)

Lyder da til i har noget mere sjov på banen end vi har herovre :) 

Vi spiller 19 runder (i år vist skåret ned til 18 pga Corona). Der uddeles GP-point for hver runde, samt bonuspoint for ramte greens på alle par 3 huller og Fairwayhit på et udvalgt hul, samt længste drive og tættest på pinden. Vi smider lidt i puljen som vi spiller om, og så er der et par sponsorer der smider til præmier (vin). Vi bruger de fritsspilsbaner vi har, så vi også får spillet dem. I år har vi også droppet en shortgame runde, og shortgame battles (1-1) i forbindelse med hver runde.

Turneringen blev oprindeligt lavet for at hjælpe man af klubbens gode spillere til at kunne spille nogle flere tællende runder. Vi spænder fra omkring hcp 20 til hcp +1, med et gennemsnit noget under 10.

Edited by Pastorius
  • Like 1

3 timer siden, skrev Pastorius:

Vi spiller 19 runder (i år vist skåret ned til 18 pga Corona). Der uddeles GP-point for hver runde, samt bonuspoint for ramte greens på alle par 3 huller og Fairwayhit på et udvalgt hul, samt længste drive og tættest på pinden. Vi smider lidt i puljen som vi spiller om, og så er der et par sponsorer der smider til præmier (vin). Vi bruger de fritsspilsbaner vi har, så vi også får spillet dem. I år har vi også droppet en shortgame runde, og shortgame battles (1-1) i forbindelse med hver runde.

Turneringen blev oprindeligt lavet for at hjælpe man af klubbens gode spillere til at kunne spille nogle flere tællende runder. Vi spænder fra omkring hcp 20 til hcp +1, med et gennemsnit noget under 10.

Savner godt nok den slags heroppe :)

1 time siden, skrev nAlen:

Savner godt nok den slags heroppe :)

Det er vel bare at finde nogen også gå igang. Sender dig gerne propositioner etc. hvis du mangler inspiration. Tror vi startede med 12 mand. Det kræver en tovholder der gider at sørge for der bliver bestilt noget. Vi har delt det lidt op, så En står for matchplan, en for at booke tider, så snart de åbner i golfbox, en for at printe scorekort inden runden etc. Jeg står for at sørge for at pointene bliver talt sammen og leaderboard bliver opdateret.

23 minutter siden, skrev Pastorius:

Det er vel bare at finde nogen også gå igang. Sender dig gerne propositioner etc. hvis du mangler inspiration. Tror vi startede med 12 mand. Det kræver en tovholder der gider at sørge for der bliver bestilt noget. Vi har delt det lidt op, så En står for matchplan, en for at booke tider, så snart de åbner i golfbox, en for at printe scorekort inden runden etc. Jeg står for at sørge for at pointene bliver talt sammen og leaderboard bliver opdateret.

Tror desværre mere det kræver en 12-16 mand der gider samtidig , og det hænger ikke ligefrem på træerne på de her kanter :(

7 minutter siden, skrev nAlen:

Tror desværre mere det kræver en 12-16 mand der gider samtidig , og det hænger ikke ligefrem på træerne på de her kanter :(

Man kan starte i det små. Hvis det gav mening rent praktisk, så kunne vi nok nemt udvide til det dobbelte antal, men vi har valgt at 6 bolde er rigeligt, når vi opfordrer til at så mange som muligt venter til alle er kommet ind, og deltager i præmieoverrækkelsen efterfølgende. Vi slutter forøvrigt af med en weekendtur i Sverige.

Det er jo ikke alle der er elitespillere - men de fleste af os kommer jævnligt på rangen, og træner lidt, og kommer i hvert fald i god tid til runden, så vi kan få varmet ordentligt op. 

Dagens runde i herreklubben endte med 36 point, men forni og bagni var meget forskellige... 

På forni spillede jeg meget stabilt uden det var prangende, men jeg var dårlig på 2 huller som begge endte med streger og så havde jeg 14 point ud. 

Efter en 3 put boogie på 10 hul så begyndte jeg at spille bedre og hole nogle puts så det blev til 22 point.

Afslutningen af runden kan være lidt en akilleshæl for mig da 16. og 17. er bagnis huller uden streger og 18. hul er et drilsk par 5 hul, men i dag sluttede jeg par, par, birdie, par så det kunne næsten ikke være bedre....

Mine to obligatoriske hjerneblødninger slap jeg ikke for, men første nedskrivning siden 8.juni 2019 (nitten!) kom i dag. Jeg slog nogle rigtige gode slag mod pinden, og havde vel 8-9 puts mere for enten birdie eller for at redde par, som ikke gik i - indenfor 3-4 meter.

https://shotzoom.com/rounds/27387215398#

• Like 2

Burde vel slet ikke skrive i denne tråd, men snarre en sygdoms tråd. 

Lang historie kort, fik fjernet nogle sting i dag, og så det som mit snit til lige at prøve golfsvinget af efter ca et halvt års ufrivillig pause :( 

Døjer stadig helt vildt med en dum akillessene.... Men men, 9 huller blev det til. Score... tja, ca. 1 point i snit pr hul. Men fik kæmpet mig rundt, og det var mega rart at få spillet igen. Og hvis der er nogen der gætter hvor jeg har mega ondt nu... ja, du har ret!

Sjovt nok slog jeg min driver vildt godt.... resten skriver vi ikke om ;)

• Like 1

For anden runde i træk kom jeg hjem med 36 point efter en runde hvor spillet var til mere. 

Hvor jeg i onsdags brændte bagni af med 3 over par, så var det i dag  mere stabilt. 19 ud og 17 hjem og en runde helt uden streger. 

Spillet fra tee var godt i dag. Kun et rigtig skævt slag på heje runden. Jeg var ikke helt så skarp mellem tee og green så det blev ikke til mange girs. Til gengæld var jeg mere skarp i det korte spil end jeg plejer så jeg gav mig selv mange gode chancer for gode hulscores. 

Putteren var dog stenkold. 36 puts heraf 3 x 3 put var minimum en håndfuld for mange med de muligheder jeg gav mig selv.

Så endnu en runde hvor der lige mangler det sidste... 

Efter at have spillet 4-5 runder med pap arm og dertilhørende sløje resultater (24-30 point) er jeg nu begyndt at spille EDS igen.

De første par runder gav 25 og 28 point, men i dag var det bedre.

Jeg kan fortsat ikke svinge igennem, og der er en vis grad af nervøsitet for at tage for meget turf med. Derfor er driver og jernslag ikke for gode. Jeg er dog ved at få styr på mine chips, og er ved at blive bedre (og mere sikker) med min 60 graders igen.

Jeg lagde fint ud med en par og en birdie. Desværre en bogey på hul 3 grundet et slicet slag med driveren. Hul 4 røg jeg i vandet fra tee, så dagens første streg. Resten af for 9 var en blanding af db bogey, bogeys og pars. 19 point.

Bag 9 startede for en gangs skyld fint og hul 10 gav en for mig sjælden par. På hul 11, banens tidligere letteste hul men efter omrating nu et hul jeg har et ekstra slag på, endte teeslaget i en af banens dårligste bunkers, og jeg flækkede bolden ud af det hårde sand og ud over bagkanten af green. Kun et godt chip skaffede mig en bogey og 2 point. Stregede hul 13 efter endnu en bold i vand. Resten af runden var nogenlunde. 15 point, så 34 i alt.

Putteren var ganske lun og jeg var især skarp på 10-12 meters putts hvor jeg lå inden for en halv meter. 

Det lysner, eller også var jeg bare heldig i dag. Jeg håber på det første...

Edited by Kaizer
Edit
  • Like 1

Sommeren er gået med hyggerunder på

Hvide Klit (brutto 95/+12)

Nordvestjysk Golfklub (fik ikke noteret scoren, men den var heller ikke prangende)

Silkeborg (brutto 90/+9)

Hver især gode baner, hurtige og kuperede greens på Hvide Klit, MEGET kuperet og super layout i dejlig natur på Nordvestjysk Golfklub og Silkeborg med godt layout og lækre greens ... favoritten for mig er med længder Nordvestjysk Golfklub som jeg ikke forstår man ikke hører meget mere om, det kan kun være fordi den ligger så langt ude

Anyways tabte jeg til min makker på alle 3, så vi aftalte en runde på hjemmebanen at slutte af på .. hvor jeg så igen fik tæv med en 96'er hvor intet fungerede godt :D .. så alt i alt ikke super god golf i sommeren og mange mistede bolde

Så var det godt at komme ud at spille herredagen igen

https://shotzoom.com/rounds/28337915369#

Hul 9 skal rettes med +2 strafslag for slag til forkert bold, så brutto 86/+5 er resultat.

Ikke særligt prangende, men med de store udfald på hul 9, 11, 13 og 17 er +5 ganske fortjent. Putteren var varm og der blev rullet mange meter i og uden udfordrende 2. puts.

• Like 1

Sommerens gæste runder:

Gilleleje: 29p

Løkken: 29p

Hjørring, med nAlen som vært.40p 😊

Ishøj: 32 p

Edited by Dynen1

Jeg har fået spillet et par runder mere; en tirsdag aften 18-21 og en efterfølgende formiddag.

Tirsdag i blæst og stedvis regn. Både jeg og min lav hcp. makker havde det svært. Jeg havde store problemer med at få bolden op at flyve på for 9. Nærmest alle slag, driver undtaget, var flade. Meget flade... Som min makker sagde: “Jeg kan se ned på dem”. Fik skrabet 13 point sammen (2 huller med 0 point). Bag 9 gik lidt bedre og jeg undgik streger og fik 16 point. 29 i alt. 93 slag.

I dag var blæsten ikke stilnet af. Der var snak om 12-13 m/s, men vi oplevede det mere som 16-18 m/s. Det var vanskeligt at holde sig i ro ved slag, og en pestilens at skubbe vognen mod vinden. Efter et par huller prøvede jeg at begive mig ud i lidt mere statistik, og tænkte jeg ville holde regnskab med antal putts og GIR. Det var gået fint med putteren på de første par huller (2 stk. i alt), og håbede på det ville fortsætte i samme dur. Det gjorde det så ikke. For 9 var hæderlig med en enkelt streg og 15 point; 45 slag. 

Bag 9 bedre. Ingen streger. Spillet var langt fra prangende, men bolden kom da fremad. 18 point; 44 slag.

Jeg vidste godt at den gode puttning fra de to første huller Ikke var fortsat, men blev alligevel lidt rystet over at tælle det sammen til 34 putts. GIR var så i den anden grøft. Sølle 3 GIR blev det til. 2 af dem på par 3 huller; sidste på par 4 hul. 

Driver var skidt, jernslag nogenlunde. Mine indspil var langt fra min vanlige standard. Chips godkendt, dog ofte for korte. Putts ok.

Edited by Kaizer
Edit.