Jump to content
Nicolai

Scores 2020

Recommended Posts

Søndagens runde med 28 point betød kun at jeg blev meget våd 😄

Regnvejret startede på 8. hul og midt på 10. hul blev det ledsagdet af torden. Vi krøb i læ ved midtvejshuset, men alt blev vådt og det kostede nok et par smuttere, der røg i roughen med streger til følge. Tror jeg må købe nogle regnvejrshandsker... 

Driveren var igen mest til en slice hvilket også kostede et par ture ud i det høje hø. Hvis jeg ikke kan rette den slice ud af mig selv ender det jo med at jeg må konsultere proen (gisp) 

Flere 3 puts på kortet gjorde heller ikke oplevelsen sjovere. De blev dog til dels ophævet af  to holede puts. På 10. for boogie og på 11. for birdie. 

Jeg spillede ikke godt, så når jeg alligevel scorer 28 point, så kan det ikke være langt væk... 

Jeg synes jeg smed en nedskrivning væk i dag. 35 point/73 netto.

Jeg drivede godt i dag. Jeg var ikke i nærheden af den høje rough på hele runden.

På forni var der intet der tydede på en ekstraordinær god runde. 7 boogies og 2 pars er 18 point. Jeg holede et chip for en boogie på 2. hul og slog et rigtig godt 2. slag på 6. hul, der endte med en par og ellers så holdt jeg bare bolden i spil og brugte mine tildelte slag. 

Dameklubben solgte pølser ved halvvejshuset til fordel for Pink Cup og efter den lille pause så lavede jeg 4 GIR i træk som dog alle endte med par. Gode puts der bare ikke faldt i. 

Derefter faldt spillet lidt fra hinanden. På 14 skulle jeg bruge 2 slag fra bunkeren med en DB til følge. På 15. slog jeg et par gange i jorden og sammen med et 3 puts så endte det med en 7'er. På 16. hul lavede jeg en boogie og så var jeg tilbage på handicap for bagni. På 18. hul slog jeg 2. slaget ud i nogle træer og måtte bare slå bolden tilbage på fairway. 4. slaget (50 meter over dødens bunker) slog jeg for langt. Et chip og 2 puts. 17 point.

Jeg ved jeg gentager mig selv, men jeg synes virkelig jeg er tæt på en rigtig god score...

• Like 1

8 timer siden, skrev Årgang63:

Endelig ! Første nedskrivning siden 14-07-2019 🙂

Rundt i 80 slag, 4 pars, 4 birdies, 8 bogies og 2 db, hvilket giver 41 point.

Puha den runde trængte jeg til 😎

Runde 01-07-2020.jpg

Flot, tillykke med den. Forhåbentlig kan den inspirere mig til noget lignende når jeg om lidt spiller Ærø. Det er ca. lige så lang tid siden jeg er skrevet ned senest.

@Årgang63 flot - tillykke med den :) 

Herredagen tirsdag, i en god frisk vind og lidt regnbyger

Brutto 83/+2 .. og ser vi lige bort fra de sidste to huller, så var der enorm forskel på for- og bag-9

https://shotzoom.com/rounds/12037585088#

På for-9 var der ikke rigtigt noget der spillede udover nogle gode drives. Startede med for en gangs skyld at at ramme 1. green og så selvfølgelig tre-putte. Får lavet nogle fornuftige par på 2, 3 og 8 men ellers var der ikke noget der rigtig sad.

På bag-9 skete der så noget og lagde egentlig ikke mærke til at jeg spillede par-bold de første 7 huller. Lå også perfekt på hul 17, men får wedget mig helt unødvendigt i greenbunker. På hul 18 slår jeg langt ind i skoven, men den bliver returneret ud til et slag mod green som jeg desværre misser og så slutter jeg af med et fjollet 3-put

Dagens optur:

Gode chips omkring greens og stærk bag-9 med ramte greens og 3 lange drives i stiv modvind på hul 8, 9 og 17 skal også nævnes, nok nogle af de bedste drives jeg har slået i år.

Dagens nedtur:

Irriterende 3-puts og 7 ramte greens burde have kastet en birdie eller to af sig

idag står den på makker-hulspil, bliver spændende

• Like 1

Endelig, efter en del runder mellem 30 og 36, 39 point netto 69, en af mine bedste runder nogensinde!!
Spillet i Odense Golfklub

Scorekort

Hul Længde Par HCP SPH Slag Point
1 443 5 11 | 4 4
2 345 4 3 | 5 2
3 467 5 7 | 6 2
4 146 3 13 | 4 2
5 381 4 1 | 6 1
6 462 5 9 | 7 1
7 152 3 15 | 5 1
8 347 4 5 | 5 2
9 133 3 17 | 3 3
UD 2876 36   9 45 18
Hul Længde Par HCP SPH Slag Point
10 490 5 10 | 5 3
11 357 4 2 | 4 3
12 332 4 12 | 5 2
13 165 3 14 | 4 2
14 302 4 16 | 5 2
15 144 3 18 | 3 3
16 435 5 8 | 6 2
17 337 4 4 | 4 3
18 373 4 6 | 6 1
IND 2935 36   9 42 21
UD 2876 36   9 45 18
TOTAL 5811 72  

18

• Like 1

5 timer siden, skrev Pastorius:

Flot, tillykke med den. Forhåbentlig kan den inspirere mig til noget lignende når jeg om lidt spiller Ærø. Det er ca. lige så lang tid siden jeg er skrevet ned senest.

Tak. Krydser fingere, vi har sgu brug for lidt opmuntringer, ind i mellem 🙂 

2 timer siden, skrev Christian SSGM:

@Årgang63 flot - tillykke med den :) 

Tak. Golf er noget mærkeligt noget, du får ikke dine birdies, men mange pars, jeg får mine birdies, men misser 4/5 korte pars putt. Den dag det hele falder, så holder vi 😁

3 timer siden, skrev Årgang63:

Tak. Krydser fingere, vi har sgu brug for lidt opmuntringer, ind i mellem 🙂 

Tak. Golf er noget mærkeligt noget, du får ikke dine birdies, men mange pars, jeg får mine birdies, men misser 4/5 korte pars putt. Den dag det hele falder, så holder vi 😁

Nå, en nedskrivning blev det ikke til, men Ærø er en dejlig bane, med en fantastisk udsigt hele vejen rundt. 36 point blev det til, men jeg smed det på sidste hul, først med et telesalg i bunkeren, og dernæst et sløj indspil, der lagde sig på kanten af bunkeren, den blev kort og fra mit 5. Slag kom jeg ikke ind og i.

På hul 9 smed jeg drivet væk i venstre på dagens eneste rigtig dårlige drive, og dernæst 4. Slaget også out. 

Jeg havde virkelig mange gode indspil, men fik kun få af dem hældt i. Brændte i hvert to gode birdiechancer mere, og missede også to for ind og i, der så gav bogies.

2869B8C4-148B-4C73-9070-187C8B88C869.jpeg

• Like 1

1 time siden, skrev Pastorius:

Nå, en nedskrivning blev det ikke til, men Ærø er en dejlig bane, med en fantastisk udsigt hele vejen rundt. 36 point blev det til, men jeg smed det på sidste hul, først med et telesalg i bunkeren, og dernæst et sløj indspil, der lagde sig på kanten af bunkeren, den blev kort og fra mit 5. Slag kom jeg ikke ind og i.

På hul 9 smed jeg drivet væk i venstre på dagens eneste rigtig dårlige drive, og dernæst 4. Slaget også out. 

Jeg havde virkelig mange gode indspil, men fik kun få af dem hældt i. Brændte i hvert to gode birdiechancer mere, og missede også to for ind og i, der så gav bogies.

Fin runde 👍 lige bortset hul 9 😏

Jamen det er jo forskellen på at have lidt "tur i den" eller ej. Jeg kan se at du trods alt kommer "ind og i" en håndfuld gange, fortsæt med det og så lidt flere GIR, så er du kørende 😎

6 minutter siden, skrev Årgang63:

Fin runde 👍 lige bortset hul 9 😏

Jamen det er jo forskellen på at have lidt "tur i den" eller ej. Jeg kan se at du trods alt kommer "ind og i" en håndfuld gange, fortsæt med det og så lidt flere GIR, så er du kørende 😎

Jeg mangler ikke andet end træning. Der er for mange slag hvor jeg ikke rammer bolden rent. Når man ikke rører køllerne fra september til maj (normalt), så kan man nok ikke forvente at stabiliteten er der året rundt. Om et år tager knægten på efterskole, og så kan jeg tage et år uden at bruge 4 aftener om ugen og de fleste weekender på at træne basket. Så er der håb igen. 

20 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg mangler ikke andet end træning.

Jeg er ikke vild med træning, foretrækker klart "tur i den" 😁

Mere seriøst..  Med mindre man er et stort talent, så kræver det lidt indsats, at holde sig under 10 i hcp.

Lige nu, skrev Årgang63:

Jeg er ikke vild med træning, foretrækker klart "tur i den" 😁

Mere seriøst..  Med mindre man er et stort talent, så kræver det lidt indsats, at holde sig under 10 i hcp.

Ja, jeg ved heller ikke om der er så meget træning over det. Men det tager noget tid at finde følingen igen, når man har ligget stille så længe.

...og så mangler jeg altså det fundament som dem der har lært spillet som unge har. 45 er nok lige sent nok at starte hvis man vil holde sig under de 10 uden nævneværdig indsats :)

2 timer siden, skrev Pastorius:

...og så mangler jeg altså det fundament som dem der har lært spillet som unge har. 45 er nok lige sent nok at starte hvis man vil holde sig under de 10 uden nævneværdig indsats :)

Ja men det er selvfølgelig denne/vores gruppe jeg taler om.  Jeg kan se at det i år er min 10'ende sæson og langsomt begynder min krop og jeg, at udføre, hvad man kan kalde et sving og ikke et hug efter bolden 🙂 

Jeg har spillet fast i 10 sæsoner nu, men startede som 24årig og holdt så 8 års pause, men jeg kan virkelig ikke komme ned under 10 - da jeg spillede på en kort bane, var jeg nede og snuse 10, men kun pga skrivebordsreguleringerne - Jeg træner som en sindssyg og dog, men træner ret ofte - Jeg kan bare ikke ramme samme niveau, som da jeg spillede kort bane, det sjove er så, at jeg både slår længere, mere præcis og chipper endda bedre nu, meeeen, de missere, som jeg jo reelt set har flere af, pga helt andet banedesign end den korte, betyder flere tabte point end før. Har lige kigget mine runder igennem siden klubskiftet i 2018 - 4 runder under 90 slag, resten ligger i midt 90'erne, hvilket i snit er 10 slag flere end på den korte bane.

Min pointe er, at jeg synes jeg er en langt bedre golfspiller end førhen, men det ses bare ikke på mine scores eller handicap.

49 minutter siden, skrev Årgang63:

Ja men det er selvfølgelig denne/vores gruppe jeg taler om.  Jeg kan se at det i år er min 10'ende sæson og langsomt begynder min krop og jeg, at udføre, hvad man kan kalde et sving og ikke et hug efter bolden 🙂 

Mener jeg startede i 2012. Specielt i starten af sæsonen kan jeg se at jeg mangler et fundament at falde tilbage på.

35 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg har spillet fast i 10 sæsoner nu, men startede som 24årig og holdt så 8 års pause, men jeg kan virkelig ikke komme ned under 10 - da jeg spillede på en kort bane, var jeg nede og snuse 10, men kun pga skrivebordsreguleringerne - Jeg træner som en sindssyg og dog, men træner ret ofte - Jeg kan bare ikke ramme samme niveau, som da jeg spillede kort bane, det sjove er så, at jeg både slår længere, mere præcis og chipper endda bedre nu, meeeen, de missere, som jeg jo reelt set har flere af, pga helt andet banedesign end den korte, betyder flere tabte point end før. Har lige kigget mine runder igennem siden klubskiftet i 2018 - 4 runder under 90 slag, resten ligger i midt 90'erne, hvilket i snit er 10 slag flere end på den korte bane.

Min pointe er, at jeg synes jeg er en langt bedre golfspiller end førhen, men det ses bare ikke på mine scores eller handicap.

Jeg har det på samme måde. Jeg fører en del stats og kan bevise at jeg kontinuert bliver bedre på de fleste parametre, alligevel kan det ikke ses på mine scores. Det er ikke de gode slag der definerer scoren, det er de dårlige. Jeg spiller jævnligt med en del rigtig dygtige spillere - indtil hcp +1-2 stykker. Ned til omkring hcp 2,  er der ingen af de gode slag, jeg ikke kan lave lige så godt (ikke hver gang selvf. men jeg kan slå slagene). Dem der er bedre kan slå nogle slag hvor jeg slet ikke kan være med.

Der er nok også en hel del course mgmt involveret.

27 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg har det på samme måde. Jeg fører en del stats og kan bevise at jeg kontinuert bliver bedre på de fleste parametre, alligevel kan det ikke ses på mine scores. Det er ikke de gode slag der definerer scoren, det er de dårlige. Jeg spiller jævnligt med en del rigtig dygtige spillere - indtil hcp +1-2 stykker. Ned til omkring hcp 2,  er der ingen af de gode slag, jeg ikke kan lave lige så godt (ikke hver gang selvf. men jeg kan slå slagene). Dem der er bedre kan slå nogle slag hvor jeg slet ikke kan være med.

Der er nok også en hel del course mgmt involveret.

Driveren er absolut mit svageste led, for den rammer jeg ikke ret mange fairways med og den har kostet mange slag/point, men ikke førhen, pga banedesignet, hvor et slice eller hook ikke blev straffet på samme måde som før. Jeg kan slå mange flere forskellige slag i dag, end for 2.5 år siden, så det må være fordi jeg taber flere bolde end førhen. Så mere præcis er jeg måske alligevel ikke - Synes bare jeg kan se flere pars og birdies end førhen, men tilgengæld har jeg virkelig også nogle huller, som har både 8 og 9 slag på sig.