Jump to content
Logan

Gamebook eller alternativ - igen

Recommended Posts

Jeg kan huske at nogle har skrevet en del om Gamebook og andre app's, men når jeg søger herinde er det mest lidt ældre tråde der kommer frem, så derfro en ny tråd.

I mit firma har vi en lille golfklub, som nu ser ud til at blive udviddet til også at inkludere andre firmaer i samme hus. Vi skal i 2020 spille ca 7 forskellige dage over sæsonen. Hver dag er en match i sig selv, men det kunen jo være sjovt hvis vi kunen se de nandres scores online under spillet. Det var så her jeg kom i tanke om Gamebook. Men som jeg lige læste et eller andet sted herinde, så regnede den forskelligt om det var på Android eller IOS og synes også at jeg så at Android var blevet stoppet. Men på golfgamebooks hjemmeside ser det ud som om man godt kan få en Android version.

Så nu er mine spørgsmål jo:

• Regner Android og IOS versionerne ens (hvis altså begge versioner findes)?
  • Skal man have "Gold" for at kunen tilføjse/se flere bolde online scores?
    • Jeg går ud fra at det er nok at der kun er én person i bolden der har et abbonnement? Men når boldene blandes fra gang til gang er det nok mere praktisk at alle har sit eget abbonnement.
  • Hvordan er den til at håndtere skins?
  • Hvordan med andre spilformer end stableford og slagspil?

Skins og andre spilformer end stableford og slagspil er ikke et must, men det kunne jo være sjovt.

Er der nogen der har erfaringer (både gode og dårlige) med Gamebook eller andre app's for den sags skyld (helst gratis :) ) Hovedsage ner, at man kan se de andre boldes scores efterhånden som runden skrider frem.

5 timer siden, skrev Logan:

Jeg kan huske at nogle har skrevet en del om Gamebook og andre app's, men når jeg søger herinde er det mest lidt ældre tråde der kommer frem, så derfro en ny tråd.

I mit firma har vi en lille golfklub, som nu ser ud til at blive udviddet til også at inkludere andre firmaer i samme hus. Vi skal i 2020 spille ca 7 forskellige dage over sæsonen. Hver dag er en match i sig selv, men det kunen jo være sjovt hvis vi kunen se de nandres scores online under spillet. Det var så her jeg kom i tanke om Gamebook. Men som jeg lige læste et eller andet sted herinde, så regnede den forskelligt om det var på Android eller IOS og synes også at jeg så at Android var blevet stoppet. Men på golfgamebooks hjemmeside ser det ud som om man godt kan få en Android version.

Så nu er mine spørgsmål jo:

• Regner Android og IOS versionerne ens (hvis altså begge versioner findes)?
  • Skal man have "Gold" for at kunen tilføjse/se flere bolde online scores?
    • Jeg går ud fra at det er nok at der kun er én person i bolden der har et abbonnement? Men når boldene blandes fra gang til gang er det nok mere praktisk at alle har sit eget abbonnement.
  • Hvordan er den til at håndtere skins?
  • Hvordan med andre spilformer end stableford og slagspil?

Skins og andre spilformer end stableford og slagspil er ikke et must, men det kunne jo være sjovt.

Er der nogen der har erfaringer (både gode og dårlige) med Gamebook eller andre app's for den sags skyld (helst gratis :) ) Hovedsage ner, at man kan se de andre boldes scores efterhånden som runden skrider frem.

Jeg kan ikke svare på så mange af spørgsmålene, men vi bruger den til slagsspil i en turnering med ca. 20 mand og 19 runder. (hver runde enkeltvis).
Man skal holde tungen lige i munden, når man laver runderne, så man ikke misser. Det kræver lidt tid at få det hele sat ordenligt op og undersøgt mulighederne.

Jeg har ikke selvbrugt den på android, men da jeg skrev at den ikke fungerede dengang var det sandt. Man kunne dog bruge en web-baseret version, og android var under udvikling. Hvis de siger det virker nu, ser jeg ingen grund til ikke at stole på det.

Den kan skins, men jeg har ikke prøvet det (du kan læse om det på hjemmeside/faq) og den kan også bruges til noget Ryder Cup-agtigt noget (red vs Blues), men det kunne ikke sættes fleksibelt nok op til vi kunne bruge det til en samlet turnering, vi var nødt til at sætte runderne op enkeltvis, og lægge sammen til sidst.

Alle forbeholdene til trods, så er det mit indtryk at det med afstand er den bedste live-score app, der kan fåes til golf.

17 timer siden, skrev Pastorius:

, men vi bruger den til slagsspil i en turnering med ca. 20 mand og 19 runder. (hver runde enkeltvis)

Tak for svarene 👍

Er det så alle 20 mand der har gold versionen eller kan I nøjes med den gratis version?

1 time siden, skrev Logan:

Tak for svarene 👍

Er det så alle 20 mand der har gold versionen eller kan I nøjes med den gratis version?

JEg kan ikke huske om jeg har købt guld, men eller er vi alle på den gratis.