Jump to content
Kaizer

2019 lakker mod enden...

Recommended Posts

I Hornbæk er banen lukket på grund af vand og bliver nok ikke åbnet mere imens vi stadigt har åbne greens og teesteder. Så med mindre jeg tager på fremmed græs så er min sæson afsluttet.

Set over hele sæsonen, så har jeg spillet mit bedste golf i de 12 sæsoner jeg har dyrket den her sport.

Mit golfspil fra tee til green er blevet meget mere stabilt og det er så spillet omkring og på green, der for det meste afgør pointsummen af runden. 

Det er blevet til 29 tællende runder med hele 6 nedskrivninger, hvilket er næsten en håndfuld flere end jeg normalt scorer i løbet af en sæson. Læg hertil 3 scores på 18/36 point og yderligere 6 scores i neutral zone. Så mere end halvdelen af runder i neutral zone eller bedre. 

I maj spillede jeg de bedste 9 huller nogensinde da jeg rundede 2 over par. Desværre holdt det ikke helt 18 huller og jeg sluttede med. +12/84 slag/39 point. Det blev dog årets bedste runde. 

På en måde var bsgni på den rundemeget sigende for min sæson for på trods af rigtig meget god golf, så har jeg ikke fået spillet den golfrunde hvor jeg spillede på mit nye høje niveau hele vejen rundt. Den runde jeg stort set ikke slog et dårligt slag tee til green, der kunne jeg overhovedet ikke putte. Jeg føler jeg efterlod en runde under 80 derude i år. 

Årets slag: 155 meter fra fairway til hævet green på 12. hul. Jeg slog den 3 meter forbi hullet og holede puttet... 

Med mindre der lige ryger en enkelt opregulering mere ind i år, så er mit nuværende handicap det laveste jeg har sluttet en sæson med

Start hcp: 15,4

Højeste hcp: 15,8

Laveste hcp: 13,9

Slut hcp: 14,1

• Like 2

Jeg er også godt tilfreds med min sæson

Ved ikke lige hvor mange runder jeg har indleveret. Men mellem 70 og 80 runder. Har indleveret 99% af mine runder

Startede i 9.6

Er i 6.8 nu

Lavest jeg har været er 6.5

Bedste runde var i Tyskland med en 69 på en par 70 bane, men vi vidste ikke hvordan man kunne indlevere runder fra udland desværre, så den kom aldrig ind i golfbox ! :(

Bedste runde, som er registeret er en 71 på hjemmebane, som også er en par 70 bane

Har gået vores for ni rundt i 32 slag, 3 under banens par, som også er en personlig bedste rekord, men kunne bare desværre ikke helt det rundt. Gik ned på bag ni

Synes det har været en fin sæson. Må se om jeg kan komme ned i handicap 5 til næste år, som er nok det endelig mål. Om det er muligt, ved jeg ikke, men håber da det er

• Like 1
  • Upvote 1

20 minutter siden, skrev AkselBirke:

Jeg er også godt tilfreds med min sæson

Ved ikke lige hvor mange runder jeg har indleveret. Men mellem 70 og 80 runder. Har indleveret 99% af mine runder

Startede i 9.6

Er i 6.8 nu

Lavest jeg har været er 6.5

Bedste runde var i Tyskland med en 69 på en par 70 bane, men vi vidste ikke hvordan man kunne indlevere runder fra udland desværre, så den kom aldrig ind i golfbox ! :(

Bedste runde, som er registeret er en 71 på hjemmebane, som også er en par 70 bane

Har gået vores for ni rundt i 32 slag, 3 under banens par, som også er en personlig bedste rekord, men kunne bare desværre ikke helt det rundt. Gik ned på bag ni

Synes det har været en fin sæson. Må se om jeg kan komme ned i handicap 5 til næste år, som er nok det endelig mål. Om det er muligt, ved jeg ikke, men håber da det er

Hvis du kan snitte den rundt i par på hjemmebanen skal du ikke være ovenud nervøs for at nå hcp 5, systemet stagnerer først lidt ved 4,5 hvor du ikke længere kan reguleres i eds runder..

Tillykke med sæsonen, det er sgu ret god golf du har spillet og MANGE!!! runder :) 

• Like 1

8 timer siden, skrev nAlen:

Hvis du kan snitte den rundt i par på hjemmebanen skal du ikke være ovenud nervøs for at nå hcp 5, systemet stagnerer først lidt ved 4,5 hvor du ikke længere kan reguleres i eds runder..

Tillykke med sæsonen, det er sgu ret god golf du har spillet og MANGE!!! runder :) 

Mange tak. Tror måske jeg skal have lidt mere fokus på det korte spil til næste år fra 50 meter og ind og putteren. Det er ikke det helt store chok for mig at det er der jeg kan hente mest efterhånden

Ikke at jeg 3 putter særlig meget, men jeg holer heller ikke særlig meget ! Men tror dog stadig det er fra 50 meter og ind. De der halve slag osv der driller mig mest

Edited by AkselBirke

9 timer siden, skrev nAlen:

systemet stagnerer først lidt ved 4,5 hvor du ikke længere kan reguleres i eds runder..

Det kan man så fra næste år.

Min sæson har været noget rod.

Start 16,3

Slut 16.0

Der har været perioder med store udfald i mit spil. Fx en gang i August hvor jeg stregede 16 huller i træk. Ja, du læste rigtigt - seksten! Dog over to runder.

32 minutter siden, skrev ronnow:

Det kan man så fra næste år.

Min sæson har været noget rod.

Start 16,3

Slut 16.0

Der har været perioder med store udfald i mit spil. Fx en gang i August hvor jeg stregede 16 huller i træk. Ja, du læste rigtigt - seksten! Dog over to runder.

16 streger i træk er da i det mindste stabilt 👍🤪😁

9 timer siden, skrev AkselBirke:

Mange tak. Tror måske jeg skal have lidt mere fokus på det korte spil til næste år fra 50 meter og ind og putteren. Det er ikke det helt store chok for mig at det er der jeg kan hente mest efterhånden

Ikke at jeg 3 putter særlig meget, men jeg holer heller ikke særlig meget ! Men tror dog stadig det er fra 50 meter og ind. De der halve slag osv der driller mig mest

Synes også der er noget at hente ved at spille mod den sikre side af greens, når flaget står gemt væk eller tæt på problemer. Det hjælper mig til at få en score rundt. Flot sæson og enig i at du nok skal nå dit mål 👍

52 minutter siden, skrev Dynen1:

16 streger i træk er da i det mindste stabilt 👍🤪😁

Synes også der er noget at hente ved at spille mod den sikre side af greens, når flaget står gemt væk eller tæt på problemer. Det hjælper mig til at få en score rundt. Flot sæson og enig i at du nok skal nå dit mål 👍

Ja, får stadig tit hjerneblødning hvor jeg går direkte efter flaget istedet for bare prøve at spille sikker og gå det mere sikre

Det har dog ikke været særlig god golf på det sidste. Lysten har ikke været der så på meget pga af det meget dårlig vejr og har stoppet med at ryge for en måned siden. Det har også givet nogle udbrud på banen 😂😂 men det holder ved endnu ! Den værste trang forsvinder forhåbentlig snart !

• Like 1

Ja det er vist egentligt rigtigt at de åbner for det næste år i forbindelse med overgangen til det nye system, jeg må indrømme jeg ikke har sat mig så meget ind i hvordan eds fungerer da jeg aldrig har haft muligheden for at spille det.. Det har altid skulle være en turnering for at jeg kunne "bruge" det... 

Det er egentlig en lidt sjov størrelse sådan som det er /var lavet for jeg vil vove den påstand at jeg spillede langt flere gode runder sidste sæson (havde vel 10 ekstra under par i 2018).. Men hver eneste gang jeg spillede en tællende runde så enten spillede jeg halvvagt eller vejret var jammerligt ringe.

Spillet i år har dog været langt mere stabilt godt end nogensinde før (mener jeg noterede 39 huller i træk uden en bogey på et tidspunkt) 

Sidste år gik jeg 0,0 ned i hcp i år gik jeg 1,2 ned... Kun fordi det har passet med at jeg (også) har spillet godt når det talte. 

1 minut siden, skrev nAlen:

Ja det er vist egentligt rigtigt at de åbner for det næste år i forbindelse med overgangen til det nye system, jeg må indrømme jeg ikke har sat mig så meget ind i hvordan eds fungerer da jeg aldrig har haft muligheden for at spille det.. Det har altid skulle være en turnering for at jeg kunne "bruge" det... 

Det er meget simpelt. Du kan en spille tællende runde på 18 huller, hver gang du spiller en runde slagspil under handicapvilkår. Du skal blot meddele din markør før udslag at du ønsker at spille en EDS og så skal du selv indlevere runden bagefter (via golfbox). 

• Upvote 1