Jump to content
Conjurer

Et godt/rart golfsving vs. et effektivt golfsving?

Recommended Posts

Jeg har et golfsving, som fungerer rigtigt godt til at score point med. Og så har jeg et sving, som er måden/følelsen, som jeg egentlig gerne vil ha', men det fungerer bare ikke lige så godt. 

Det første sving er et meget "styret"/mekanisk sving, som stort set er styret af venstresiden, mens det andet er mere et "grip-it-and-rip-it"-sving - følelsen af bare at slå til bolden - mest med højresiden.

Jeg synes, at en stor del af fornøjelsen ved golf er at score ordentligt, men også det at slå til bolden, som man gerne vil, har en stor betydning.

Er der andre, der har lignende "problemer" med golfsvinget? Og som "lever" med at bruge det sving, som fungerer bedst?

Har nul fornemmelse for mit sving. Det ene øjeblik står jeg fast på benene med god vægtforskydning og gode træf .. det næste skulle man tro jeg har en sygdom på balancenerven og kan ikke slå et rent slag om det så gjaldt mit liv.

Egentlig er mit mantra at "det er jo ikke sjovt, hvis det er nemt" .. men nogle gange så er det sgu ikke så sjovt at brænde 4 timer af, uden at forstå hvad fanden der sker :D 

• Haha 1

Jeg vil hellere vende den lidt om og sige, at jeg har det golfsving jeg fortjener for jeg træner ikke og så kan jeg heller ikke forvente at blive bedre. 

Jeg spiller med det jeg har og med det jeg kan og så må det række så godt det kan. Selvom jeg ikke kan se nogle umiddelbare kæmpespring i scores eller handicap, så har den følelse indeni, at jeg er en bedre golfspiller end for nogle år siden og det er godt nok for mig. 

Hvis du mener at du over tid vil blive en bedre golfspiller, ved at bruge dit rip-and-grip sving, så må du jo lægge timerne på range for at du også kan spille og score med det sving. Det er ikke sikkert, at du kan måle den forbedring på scorekortet, men hvis du selv er mere tilfreds med dit spil, så er det et mål i dig selv. 

En træner sagde til mig for mange år siden, at svinget hejst bør være styret af venstre side (på en højrehåndet), men hvad ved jeg om han har ret. Jeg aner ikke engang om jeg selv har rettet mig efter det 🙂

• Like 1