Jump to content
Sign in to follow this  
LHW

Tiger trodde Victor Hovland var Amerikaner

Recommended Posts

Norge er IKKE som Danmark, kendt for en mængde Golfspillere på det absolutte top niveau, og nå som Tutta (Suzann Pettersen) giver sig og lægger op efter Solheim Cup, er det mere end bare glædelig at en ung mand som Victor Hovland sejler op og tager pladsen som Norges bedste spiller.

Hovland som snakker udmærket Engelsk bliver ikke opfattet som Nordmand, og Tiger troede faktisk han var fra USA, og nævnte han som mulig del av hans Ryder Cup team 🙂
Det er deraf godt mulig Norge (for første gang?) får en spiller med i Ryder Cup, dog ikke for USA som Tiger mulig ville det......

https://www.vg.no/sport/i/6j15Re/woods-vurderte-hovland-paa-usas-lag?utm_source=vgfront&utm_content=row-10

• Like 1

Samme misforståelse opstod om Jon Rahm, hvor tilskuere råbte til ham at det var fedt at han skulle med på USAs Ryder Cup hold.

Rahms lakoniske bemærkning var: "I'm Spanish"

Men de her gutter som har gået på college og spillet mange år i USA opfattes jo som "vores egne" af amerikanerne

• Like 1

1 hour ago, Kitter said:

Samme misforståelse opstod om Jon Rahm, hvor tilskuere råbte til ham at det var fedt at han skulle med på USAs Ryder Cup hold.

Rahms lakoniske bemærkning var: "I'm Spanish"

Men de her gutter som har gået på college og spillet mange år i USA opfattes jo som "vores egne" af amerikanerne

Det er uanset herlig å se at publikum tager godt imod de unge talenter som viser at de kan, så må vi bare overse at deler af entusiasmen var baseret på misforståelser, for de unge talenter blev ikke ringere spillere af den grund. 

Men du har nok et godt point her, Hovland har som så mange andre gået på college i USA og deltaget for Oklahoma og vundet, så det er nok ikke helt enkelt for de der over å vide hvem som er "deres egne", og Hovland snakker jo som om han var født i Oklahoma, men han er fra Oslo og Norge, med Miklagaard som hjemmeklub da han boede i Norge.

Jeg er uanset helt vild med den unge mand, vi har jo "næsten ingen" fra Norge som har leveret varen på det her level, Tutta er pensionist nå, og Henrik Bjørnstad som var på den Amerikanske PGA Touren 2006-2010 har lagt op, og er nå at finde bak mikrofonen på Eurosport Golf, så det er meget "tyndt" helt der oppe i toppen for Norges del, og en skam sammenlignet mod Danmark og Sverige.

Norge er altså ingen Golfnation, men har da fostret folk som Karstein Solheim, manden bag PING Golf, og Solheim Cup,  Tutta, og nå den nye publikums yndling Viktor Hovland. 

Viktor Hovland var allerede historisk med ny PGA rekord på 18 runder i stræk under 70 slag, men hevet den nå til 19 runder i stræk under 70 med en ny 69 runde. Der genstår 2 runder av turneringen, og jeg bliver ikke overrasket om han leverer nok en runde under 70 og hæver sin egen PGA rekord nok en gang og til 20 runder i stræk under 70. Mere stabil kan man ikke blive, så at han er kandidat til Ryder cup mener jeg bestemt, selvsagt forudsat at han bliver ved med å præstere som det her.

https://www.cbssports.com/golf/leaderboard/

Edited by LHW

7 minutter siden, skrev LHW:

Viktor Hovland var allerede historisk med ny PGA rekord på 18 runder i stræk under 70 slag, men hevet den nå til 19 runder i stræk under 70 med en ny 69 runde.
Der genstår 2 runder av turneringen, og jeg bliver ikke overrasket om han leverer nok en runde under 70 og hæver sin egen PGA rekord nok en gang og til 20 runder i stræk under 70. Mere stabil kan man ikke blive, så at han er kandidat til Ryder cup mener jeg bestemt, selvsagt forudsat at han bliver ved med å præstere som det her.

Imponerende!

On 10/18/2019 at 10:13 AM, Smut said:

Imponerende!

Så blev den rækken brudt med en score på "hele" 74 slag, som sender Viktor ned til -4 vs par i turneringen.
Men...den unge mand som spiller sin første sæson som professionel spiller er stadig 1 slag foran Phil Michelson, og 2 slag foran Sergio Garcia for å nævne 2 av de "udødelige" han så langt har spillet bedre end i denne turnering. Ledelsen deles av Justin Tomas og Danne Lee, begge med minus 15, så nogen top placering for Viktor synes nå udenfor rækkevidde, da der er 5 slags op til top 10.

Han har uanset gjort sig mere end bare bemærket med sin forbedrede PGA rekord som altså lyder på 19 runder i stræk under 70 slag.

Tallene som sådan minder lidt om mine egne fra da jeg var medlem i Brønderslev, for jeg vil tro der var ca 70 tabte bolde i rougen på 19 runder.....:-))))

• Like 1