Jump to content
Sign in to follow this  
Kitter

Cleveland CBX 2-skafter

Recommended Posts

Trænger til ny wedges, da de gamle er slidte. Har fået kig på de ny Cleveland CBX 2, som får meget positiv omtale. De er tilsyneladende mere tilgivende end de fleste andre wedges - og det har jeg behov for!
Se bl. a. omtale her: CBX 2 review Hackes Paradise

Desværre er der jo begrænsede muligheder for en fornuftig fitting i dette land, så jeg kunne tænke mig lidt input om de forskellige skafttyper, som er mulige. Når man ser på nettet kan de bl.a. leveres med

• Dynamic Gold 115 wedge flex
  • KBS Tour
  • KBS Hi-Rev
  • Nippon NS PRO 950GH
  • Nippon NS PRO Modus 3 Tour 105
  • Project X 5.5/6.0
  • True Temper Dynamic Gold SL

I mine Wishon jern har jeg pt Dynamic Gold SL R300, men jeg kan ikke se, hvad jeg reelt har i mine Wishon wedges, men mener også at det er SL R300.

En reel fitting vile jo være det eneste rigtige, men så er Cleveland jo ikke en mulighed

Nogen, som har nogen tanker/idéer/bemærkninger??

Vi kan identificere skaft ved å se på STEP PATTERN....
Om dine Wedger er samme skaft model som jern, så har de identiske steps i antal og længde, bare kortere tip, og det klarer du å se uden et kort for step patterns.

Men er det hvad jeg tror (i dine jern), så er det DG SL 0.370 Paralell tip Descending Weight, og det ser sådan ud fra fabrik.
Tip siden tip trimmes til det aktuelle jern eller wedge hoved, så butt cut til spille længden, så de er 41.00" lang uncut.
image.thumb.png.1deb9e60e2cd37743a07ed18fc2bd9ca.png

Om de IKKE er ens, giv mig antal steps, og længden de har (kan være flere typer steps, så mål længden af alle, og kontrol mål summen fra tip til butt, altså der skaft spidsen ender, og første step starter, til der sidste step slutter, og butt sectionen starter. For mange skaft modeller, er butt sectionen så kort når skaftet anvendes til Wedge, at både 3 og 4 steps kan ligge under den nedre hånd på grippet, men mål helt til der grippet starter, så kan jeg finde ud hvad det er for et skaft.

Uanset hvad det er for et, er du tilfreds med DET skaftet som Wedge skaft?
Vis ikke, hvad ønsker du som difference til de nye?

Når vi ved hvad du har, og hvad du vil, beholde samme, eller fra hvad du har, og en ændring til, så er det nemmere å give forslag, det er jo "gode skaft" alle sammen, men noget vil passe bedre ud fra hvad du vil en det andre.

Edited by LHW

Tak for svaret.

Jeg er ret sikker på, at det er DG SL R300, men det kan @Rosenberg faktisk svare på, hvis han læser dette..??

Jeg har ikke præciseret inde i mit hoved hvad det præcis er de ny skafter skal kunne andet end at lande tæt på pinden 👍. Så jeg skal lige forsøge at sætte nogle ord på, hvad det er for egenskaber der skal til for at opnå dette...