Jump to content
claust

Swing caddie sc300

Recommended Posts

Rick Shiels har lige smidt en test op med en SC200 og den han normalt bruger, så måske kan du bruge noget derfra.

Edited by Nicolai
stavefejl

Har jeg gransket klippet med Rick - Men tak for tippet alligevel 🙂

Det jeg tænker mest på, om det reelt giver noget brugbart feedback på rangen, eller om det mest er legetøj. Jeg kan forstå på diverse test at de ting den KAN måle, faktisk er ret nøjagtige,

• » Carry/Total Distance
  • » Smash Factor
  • » Launch Angle
  • » Swing Speed
  • » Apex (Max Height)
  • » Ball Speed

22 timer siden, skrev claust:

Har jeg gransket klippet med Rick - Men tak for tippet alligevel 🙂

Det jeg tænker mest på, om det reelt giver noget brugbart feedback på rangen, eller om det mest er legetøj. Jeg kan forstå på diverse test at de ting den KAN måle, faktisk er ret nøjagtige,

• » Carry/Total Distance
  • » Smash Factor
  • » Launch Angle
  • » Swing Speed
  • » Apex (Max Height)
  • » Ball Speed

Der er forskel på rangebolde, som både kan gå højere/lavere og kortere/længere, afhængigt af standen og om det er de samme.

Jeg ville personligt kun kigge på Carry/Total, Smash, Launch og Ballspeed. Højden er variabel pga boldene, som nævnt før. Swingspeed giver jeg ikke så meget for, hvis man alligevel har en smashfactor på 1.35, så er den ligesom ubrugelig.

Men til den pris, så tænker jeg at den giver de oplysninger, som man har brug for.

43 minutter siden, skrev Nicolai:

hvis man alligevel har en smashfactor på 1.35, så er den ligesom ubrugelig.

???

23 timer siden, skrev claust:

Det jeg tænker mest på, om det reelt giver noget brugbart feedback på rangen, eller om det mest er legetøj.

Med mindre man har en plan, stor viden om golfsving, disciplin og viljen til at gøre en stor indsats, så er det bare legetøj og det er endda under forudsætning af, at den måler nogenlunde præcist.

Derfor kan jeg med sikkerhed sige, for mig ville det aldrig blive andet end legetøj 🙂 

8 timer siden, skrev claust:

???

Hvis du har en swing speed på 110 og en smash på 1.35. Så kan du ikke bruge swing speed til ret meget :)

6 timer siden, skrev Nicolai:

Hvis du har en swing speed på 110 og en smash på 1.35. Så kan du ikke bruge swing speed til ret meget :)

Men så vil du kunne se at Smashfaktoren er dit problem, så kan du jo netop bruge den til at arbejde med dette. :thumbsup:

Edited by Engslev
  • Like 1

4 timer siden, skrev Engslev:

Men så vil du kunne se at Smashfaktoren er dit problem, så kan du jo netop bruge den til at arbejde med dette. :thumbsup:

Derfor er smashfactoren også vigtigere end swingspeeden. Det er jo ikke din swing speed der afgør, hvordan den smashfactoren er :)

Så er der hvertfald noget jeg har misforstået. 

Ganskevidst er smashfactoren swingspeeden / ballspeed, men så ligetil kan det ikke være. 

Jeg vil hellere kende min smashfactor end swingspeed.

Edited by Nicolai

1 time siden, skrev Nicolai:

Jeg vil hellere kende min smashfactor end swingspeed.

Helt enig!!!

Langt de fleste af os vil kunne opnå betydelig mere længde ved at forbedre træf i sweetspot end ved at prøve at øge swingspeed, - ikke mindst fordi vores forsøg på at øge swingspeed, som regel resulterer i flere off-center hits og dermed lavere smash factor.

Reelt set kan det langt bedre betale sig at træne hit i sweetspot end at forsøge at øge swingspeed. Hvis man kan komme op på 1.45 eller derover ved at forbedre impact, så kan man begynde at lege med swingspeed.

Et af de gamle koryfæer (Norman eller Palmer mener jeg) er citeret for at sige "Hvis jeg vil slå den længere, svinger jeg langsommere" - simpelthen fordi han så rammer den lige i røven...

Køb en Dr Scholls footspray eller nogle impact etiketter og tjek effekten af at ramme i sweetspot vs ikke ramme i sweetspot - you will be amazed!!

3 timer siden, skrev Nicolai:

Ganskevidst er smashfactoren swingspeeden / ballspeed, men så ligetil kan det ikke være. 

Jo det er, da det er definitionen ;)

Hvis man - af en eller anden grund - ønsker at øge sin ballspeed, så er der kun disse to at skrue på.

Men desværre siger ballspeed *intet* om hvor bolden går hen ;)

Men helt enig i alt det andet. Jeg vil også langt hellere svinge mere roligt med en stabil (høj) smash factor end forsøge at tyre med alt hvad jeg kan trække.

3 timer siden, skrev Kitter:

Helt enig!!!

Langt de fleste af os vil kunne opnå betydelig mere længde ved at forbedre træf i sweetspot end ved at prøve at øge swingspeed, - ikke mindst fordi vores forsøg på at øge swingspeed, som regel resulterer i flere off-center hits og dermed lavere smash factor.

Reelt set kan det langt bedre betale sig at træne hit i sweetspot end at forsøge at øge swingspeed. Hvis man kan komme op på 1.45 eller derover ved at forbedre impact, så kan man begynde at lege med swingspeed.

Et af de gamle koryfæer (Norman eller Palmer mener jeg) er citeret for at sige "Hvis jeg vil slå den længere, svinger jeg langsommere" - simpelthen fordi han så rammer den lige i røven...

Køb en Dr Scholls footspray eller nogle impact etiketter og tjek effekten af at ramme i sweetspot vs ikke ramme i sweetspot - you will be amazed!!

Præcis :)

Et billigere alternativt til Dr. Scholls er almindelig tørshampoo :) At det så ikke kan bruges til skoene er noget helt andet :)

1 time siden, skrev ronnow:

Jo det er, da det er definitionen ;)

Hvis man - af en eller anden grund - ønsker at øge sin ballspeed, så er der kun disse to at skrue på.

Men desværre siger ballspeed *intet* om hvor bolden går hen ;)

Men helt enig i alt det andet. Jeg vil også langt hellere svinge mere roligt med en stabil (høj) smash factor end forsøge at tyre med alt hvad jeg kan trække.

Jeg kan kun give dig ret :)