Jump to content
Mark3

Bedste app til score og statistik (2019)

Recommended Posts

Hej golf venner....😬

Af frygt for, at denne tråd har været oppe 100 gange (jeg kunne ikke finde noget ved søgning dog), kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I bruger, hvis i da bruger en app til score/statistik.

Jeg har selv brugt JLgolf i mange år og har været meget begejstret for den. Den er meget simpel at bruge og har en vild fed statistik. Jeg har bruget den til storset alle mine runder, fra jeg startede i 2012, så det er meget sjovt at se udviklingen samt afviklingen...... JLgolf udvikles desværre ikke mere, så vil søge et alternativ.

Det kunne være fedt, at kunne betale et engangsbeløb for app'en, men det er nok ikke muligt at finde længere.

Lad mig inspirere af Jeres erfaringer! 💪

Bruger Golfshot på vistnok 4. år - sammen med Apple Watch har jeg mulighed for at hurtigt at vælge data for hullet jeg lige har spillet, uden at skulle have telefonen frem.

Samtidigt er der et fint kort til afstande og overblik over hullet.

Er endt med at lave mit eget excel-ark, da jeg ikke kan finde en App der giver mig det jeg ønsker uden det koster mere end jeg ønsker at give. Det har dog taget lang tid at lave, så ikke noget jeg vil anbefale at gøre, hvis ikke du synes det er sjovt. :)

image.thumb.png.65eb8e81d26ed83fcd4a07abcfada997.png

• Thanks 1
  • Upvote 1

Jeg har brugt golfshot i flere år, hvor man registrerer fairwayhits/miss, jern, antal slag, puts, bunker- og strafslag, ligesom du i den gratis version får afstanden til midt-green. Det giver noget data om fairway hits, miss-sider, GIR, scrambles og puts.

Nu på ferie var jeg ude på fremmed bane og havde glemt både ur og kikkert. Så endte med at købe proversionen der koster 59kr om måneden og giver afstande til diverse forhindringer, og man kan selv flytte target rundt og med det samme få oplyst afstand til target og derfra til green, ligesom en funktion med forslag til valg af jern kan aktiveres/deaktiveres ... det kan sikkert meget meget mere, også i forhold til tracking af afstande, jeg har slet ikke gravet i det

1 time siden, skrev MH80:

Er endt med at lave mit eget excel-ark, da jeg ikke kan finde en App der giver mig det jeg ønsker uden det koster mere end jeg ønsker at give. Det har dog taget lang tid at lave, så ikke noget jeg vil anbefale at gøre, hvis ikke du synes det er sjovt. :)

Shit, det er vildt! Hvad laver du til daglig med sådanne egenskaber? (Data OG visuelt)

Det er meget fedt, men jeg ville skulle taste for meget til at få det gjort, ude på banen. 😉

8 minutter siden, skrev Mark3:

Shit, det er vildt! Hvad laver du til daglig med sådanne egenskaber? (Data OG visuelt)

Det er meget fedt, men jeg ville skulle taste for meget til at få det gjort, ude på banen. 😉

Jeg arbejder ikke så meget i excel, men arbejder med data så lidt kenskab har jeg. Dette er dog også 2. version da jeg er blevet klogere. Jeg er ikke særlig god visuelt, så dette er mere eller mindre "hugget" fra en youtube video. :) Det var bare andre data de viste i videoen.

Det gode ved denne er faktisk at det "kun" kræver 2-3 oplysninger for hvert slag:

• Hvor langt har du til hullet (længden på teestedet ved par 4 og 5, ellers kiggert/GPS. Hvor præcis du er gør ikke så meget, så længe det er +-10 m. Det er kun korte putts der skal skridtes ud.
  • Hvor ligger du (fairway, rough, green etc)
  • hvis du misser fairway/green, hvor misser du (højre, venstre, kort eller langt)

Det er selvfølgelig også flere oplysninger en score, FIR, GIR og putts, men det er lidt en vanesag at skrive ned. Det gør bare at det data du får ud er så meget bedre og kan bruges til at analysere dit spil. :) 

Men det er også hvad man er interesseret i, og jeg elsker data så derfor gør jeg det. ;) Det har hvert fald lært meget en masse jeg ikke vidste da jeg blot brugte score, FIR, GIR og putts og har fundet ud af hvor misvisende de data du får ud der kan være. :)

2 timer siden, skrev Christian SSGM:

Jeg har brugt golfshot i flere år, hvor man registrerer fairwayhits/miss, jern, antal slag, puts, bunker- og strafslag, ligesom du i den gratis version får afstanden til midt-green. Det giver noget data om fairway hits, miss-sider, GIR, scrambles og puts.

Jeg er også svært glad for Golfshot, jeg har dog købt Golfshot PLUS, hvilket er et onetime fee!!!

Golfshot Plus

• $39.99 one-time payment gets you access to these lifetime features
  • Real-time distances to all key hazards/targets, 3D flyover previews, ability to zoom in, and scorecard features
  • Apple Watch and Android Wear® support
  • GolfNow tee time bookings
  • In-app upgrade to Golfshot Pro at a discounted price of $18.99/year or $4.99/month for existing members, which offers on-the-spot club recommendations and more. 

Jeg kunne ikke lige finde prisen på dansk, emn det er jo nok til at finde hvis man synes om det. Jeg startede også med den gratis version, men da mit GPS ur blev lidt træt opgradede jeg Golfshot. Jeg synes ikke at jeg har brug for en app der fortæller mig hvilket jern jeg skal bruge, da det jo også ændrer sig afhængigt af hvordan vind og vejr i det hele taget er.

10 timer siden, skrev MH80:

Kan man få en kopi - evt. uden data, eller giver det ikke mening uden en længere forklaring? 

Jeg har også lavet mit eget ark, men jeg nøjes med de data jeg nemt kan hive ud af Golfshot. Det er lige basalt nok.

1058225521_Skrmbillede2019-08-2919_10_24.thumb.png.837094b25f0c5bdaa401090dadafae37.png

52 minutter siden, skrev Pastorius:

Kan man få en kopi - evt. uden data, eller giver det ikke mening uden en længere forklaring? 

Jeg har også lavet mit eget ark, men jeg nøjes med de data jeg nemt kan hive ud af Golfshot. Det er lige basalt nok.

Jeg ville også godt lige have en kopi ;)  

13 timer siden, skrev Pastorius:

12 timer siden, skrev Xfeldt:

Jeg ville også godt lige have en kopi ;)  

Hvis I sender en besked til mig med en mailadresse, kan I sagtens få en version. :) Der er forklaringsekst deri, da jeg har givet den ud til andre.

• Like 1
  • Thanks 1

2 timer siden, skrev MH80:

Hvis I sender en besked til mig med en mailadresse, kan I sagtens få en version. :) Der er forklaringsekst deri, da jeg har givet den ud til andre.

Det er sku' go' stil  :thumbsup:

4 timer siden, skrev MH80:

Det er godt nok i orden 👍

PB er sendt med mail adresse :) 

2 timer siden, skrev MH80:

Arket er nu sendt, så sig til hvis I ikke har modtaget det. :)

Det lå i postkassen, mange tak.

• Like 1

8 timer siden, skrev MH80:

Arket er nu sendt, så sig til hvis I ikke har modtaget det. :)

Jeg takker mange gange :) 

• Like 1