Jump to content
Sign in to follow this  
AkselBirke

Wedge skafter

Recommended Posts

Hey

Ved godt der sikkert kommer en del delte meninger om hvordan det skal gøres, men hvad for nogle skafter har folk i deres wedges ? Spiller i bare med de normale standard Dynamic gold, som der er på alt der bliver langet over disken, eller bruger folk samme skafter som de har i deres jern ?

Overvejer at købe nye wedges, da min 50 grader og 58 grader har set bedre dage. Tror de spiller på 3 sæson

Ved ikke helt om jeg bare skal tage nogle standard igen med dynamic gold eller om jeg skal tage med Nippon skafter i, som jeg har i mine jern, eller om det er så ubetydelig en forskel, at det er bedøvende ligemeget i mit handicap

Hvad vil du de skal gøre for dig? Har du ønske om en anden feel? en anden vægt? ball flight?

Generelt er det en god ide å spille wedge skafter som er i samme gaden som jern for de wedger der spilles til fuldt swing, mens de som for det meste er til partials kan gerne være et andet skaft.

Vægt er det vigtigste parameter her, så spiller du Nippons, se på vægt på de jern skaft du spiller og sammenlign med DG Wedgeflex som ofte er DG S200 eller 127 grams.
Det er ikke nogen fordel å spille DG Wedge flex i en GAP wedge til fulde swing om dine Nippons er meget lettere som 950 , 1050 eller 1150, så start helt enkelt med vægt.

Kan du handle Nippons af samme model du spiller i jern, kan du ikke gå helt galt, men mange foretrekker noget mere vægt i en wedge, (5-10 gram op).
Ønsker du å holde ball flight nede, og hæve spin, kan du benytte "the #8 iron spinner trick" der vi benytter #8 skaftet fra en flex stivere end jern som wedge skaft.

Hvad for nogle Nippon skafter har du i dine jern? model og flex?

Edited by LHW

11 minutter siden, skrev LHW:

Hvad vil du de skal gøre for dig? Har du ønske om en anden feel? en anden vægt? ball flight?

Generelt er det en god ide å spille wedge skafter som er i samme gaden som jern for de wedger der spilles til fuldt swing, mens de som for det meste er til partials kan gerne være et andet skaft.

Vægt er det vigtigste parameter her, så spiller du Nippons, se på vægt på de jern skaft du spiller og sammenlign med DG Wedgeflex som ofte er DG S200 eller 127 grams.
Det er ikke nogen fordel å spille DG Wedge flex i en GAP wedge til fulde swing om dine Nippons er meget lettere som 950 , 1050 eller 1150, så start helt enkelt med vægt.

Kan du handle Nippons af samme model du spiller i jern, kan du ikke gå helt galt, men mange foretrekker noget mere vægt i en wedge, (5-10 gram op).
Ønsker du å holde ball flight nede, og hæve spin, kan du benytte "the #8 iron spinner trick" der vi benytter #8 skaftet fra en flex stivere end jern som wedge skaft.

Hvad for nogle Nippon skafter har du i dine jern? model og flex?

Hej LHW

Tak for svar

Har godt læst at det kan være en god ide at have lidt tungere skafter i lob-sand wedge osv, men der er godt nok mange meninger om det :)

Bruger selv Nippon 105 i X-flex

Slår min 50 grader fulde slag for det meste og 54-58 grader bliver slået lidt mere roligt

Kan dog godt lide at chippe med min 50 grader omkring green. Sikkert ikke det bedste valg til det, men synes det fungere godt for mig til det meste, men bruger også 58 en del omkring greens, alt efter hvordan jeg ligger

Dine jern skafter er 112 gram uncut, så 127 wedge flex er ikke helt galt, og fungerer det, så er der jo ikke så meget å tænke over.
Alt efter hvad for nogle Wedger du vurderer kan det være begrensninger for hvad der leveres, men Nippon PRO Modus 125 benyttes ofte og har samme profil som pro Modus 105 bare mere vægt (Vokey som et eksempel), og kan de leveres, ville jeg valgt de foran Wedge flex i dit eksempel

Edited by LHW

6 minutter siden, skrev LHW:

Dine jern skafter er 112 gram uncut, så 127 wedge flex er ikke helt galt, og fungerer det, så er der jo ikke så meget å tænke over.
Alt efter hvad for nogle Wedger du vurderer kan det være begrensninger for hvad der leveres, men Nippon PRO Modus 125 benyttes ofte og har samme profil som pro Modus 105 bare mere vægt (Vokey som et eksempel), og kan de leveres, ville jeg valgt de foran Wedge flex i dit eksempel

Kigger lidt på de samme wedges som jeg har i forvejen, da de kan fåes til en fornuftig pris ( Cleveland RTX3 )

Der kan jeg dog kun vælge Nippon 105-120-130 i deres udvalg af ekstra skafter, så ved ikke helt om jeg skal kigge efter noget andet, hvor jeg eventuelt kan finde Modus 125 ?

Skal jeg så forresten vælge dem i X-stiff eller Stiff ? 

Synes også jeg har læst at wedges skal være en tand blødere end ens jern ? Men der er der vist også en del delte meninger om

42 minutes ago, AkselBirke said:

Kigger lidt på de samme wedges som jeg har i forvejen, da de kan fåes til en fornuftig pris ( Cleveland RTX3 )

Der kan jeg dog kun vælge Nippon 105-120-130 i deres udvalg af ekstra skafter, så ved ikke helt om jeg skal kigge efter noget andet, hvor jeg eventuelt kan finde Modus 125 ?

Skal jeg så forresten vælge dem i X-stiff eller Stiff ? 

Synes også jeg har læst at wedges skal være en tand blødere end ens jern ? Men der er der vist også en del delte meninger om

Her er en tråd fra WRX og en som har testet PRO MODUS variantene og omtaler de, det er mere en kun vægt
https://forums.golfwrx.com/discussion/comment/17707712#Comment_17707712

Du bør ikke vælge blødere flex i din GAP om den som oftest er for fulde swing.

27 minutter siden, skrev LHW:

Her er en tråd fra WRX og en som har testet PRO MODUS variantene og omtaler de, det er mere en kun vægt
https://forums.golfwrx.com/discussion/comment/17707712#Comment_17707712

Du bør ikke vælge blødere flex i din GAP om den som oftest er for fulde swing.

Tak for de hurtige svar !