Jump to content
Bojoerge

Nyt golfur - hvilket?

Recommended Posts

Batteriet på mit Garmin S1 golfur er efterhånden ved at være lidt slidt, så jeg skal på et tidspunkt bruge et nyt ur. 

Jeg har ikke brug for et ur, der kan bruges til alt muligt andet end golf. Jeg har heller brug for alle mulige ekstra funktioner udover at vise afstandene til green (forkant, midt og bagkant). Det skal heller være et smattwatch, der er afhængig af GPS'en på en mobil. 

Med hvilket ur kan jeg billigst få løst denne opgave er der nogle gode tilbud derude på internettet? 

Jeg har haft et Garmin S20 i 4 måneder og kom fra et Garmin S1.

Jeg er godt tilfreds. Det holder nemt strøm til 4 runder. Det har en tilpas størrelse. Skærmen er letlæselig. Det kan det jeg skal bruge det til. Det har en del funktioner jeg ikke bruger, men det er lidt som med et smart TV. Det kan en masse ting som du måske ikke har behov for, men det er nok svært at undgå. 

• Like 2

Shotscope V2, hvis du er til statistik nørderi :)

Hvis ikke, så var jeg gået (mit eget personlige valg) Garmin S20 (Dormy har den til 1199,- ) da det kan det det skal.

Vil også gerne anbefale s20, kommer selv fra s2. Batteriet er rigtigt godt, gik selv efter et simpelt golf ur og er ikke blevet skuffet. Som Kaizer skriver kan det meget mere, men jeg har heller ikke gidet sætte mig ind i det. 

• Like 1

Jeg solgte mit Shotscope, da jeg bemærkede at jeg egentlig ikke læste så meget statistik, som jeg egentlig troede. Så i dag har jeg købt et S20 og glæder mig til at modtage det med posten.

Nogen tips til uret @kris eller @Kaizer

@Nicolai

Næh. Egentlig ikke. Jeg gjorde ikke meget andet end at lade det op og tjekke at det står til meter. Skiftede lidt mellem mørkt og lyst tema. Jeg har ikke brugt funktionen til at holde styr på scoren. Ej heller truswing eller layup afstande.

Det bruges kun til afstande til greens og afstande til hazards (fare: vand, bunkers og lign.)

Er stadig imponeret over at jeg kan gå 4-5 runder uden at lade det op. Det gamle kunne klare en runde, men det var også 6 år gammelt. Jeg kunne med lidt held (og hurtige runder) få to runder ud af det da det var nyt.

Edited by Kaizer
Edit

3 timer siden, skrev Kaizer:

Det bruges kun til afstande til greens og afstande til hazards (fare: vand, bunkers og lign.)

Det er også med det formål jeg har købt det. 

Kan du bekræfte om den også måler på den anden side af Hazarden, altså forkant & bagkant. Jeg kan ikke helt blive klog på om den kan det eller kun måler forkanten. 

7 timer siden, skrev Nicolai:

Det er også med det formål jeg har købt det. 

Kan du bekræfte om den også måler på den anden side af Hazarden, altså forkant & bagkant. Jeg kan ikke helt blive klog på om den kan det eller kun måler forkanten. 

Ja, det gør den.

• Upvote 1

Efter lidt besvær "tror" jeg uret er klar til dagens runde.

Der skulle lige lidt opdateringer til. Og nogle klares gennem mobilen, mens andre skal klares gennem computeren.

Noget jeg savner, er at man faktisk kan søge på baner (har hvertfald ikke fundet det på uret?), når man har downloadet dem, for jeg ved faktisk ikke om de er kommet på, trods for at appen siger jeg har downloadet dem.

Har jeg overset noget, men kan man ikke downloade baner gennem Garmin Express på computeren? Der er et hav af features, men lige download af baner, kan jeg ikke finde.

7 timer siden, skrev Dynen1:

Bruger også Garmin s20. Forkant, midt og bagkant er det eneste jeg bruger.

Jeg er også gået fra at gå efter pinden, så det er min nye taktik, "bare" gå midtgreen, hvilket har resulteret i nogle flere GIR's, men dog også en forøgelse af puts, da jeg kommer lidt for langt fra pinden. Men man kan ikke få det hele :)

16 timer siden, skrev Nicolai:

Der skulle lige lidt opdateringer til. Og nogle klares gennem mobilen, mens andre skal klares gennem computeren.

Noget jeg savner, er at man faktisk kan søge på baner (har hvertfald ikke fundet det på uret?), når man har downloadet dem, for jeg ved faktisk ikke om de er kommet på, trods for at appen siger jeg har downloadet dem.

Har jeg overset noget, men kan man ikke downloade baner gennem Garmin Express på computeren? Der er et hav af features, men lige download af baner, kan jeg ikke finde.

Jeg er også gået fra at gå efter pinden, så det er min nye taktik, "bare" gå midtgreen, hvilket har resulteret i nogle flere GIR's, men dog også en forøgelse af puts, da jeg kommer lidt for langt fra pinden. Men man kan ikke få det hele 

Jeg har ikke haft behov for at downloade noget.

Jeg trykker blot “start runde” og den finder baner i nærheden af mig. Hvor stor en radius den viser ved jeg ikke, da banen jeg befinder mig på står altid øverst på listen. Jeg har ikke oplevet at den ikke har fundet banen endnu.

1 time siden, skrev Kaizer:

Jeg har ikke haft behov for at downloade noget.

Jeg trykker blot “start runde” og den finder baner i nærheden af mig. Hvor stor en radius den viser ved jeg ikke, da banen jeg befinder mig på står altid øverst på listen. Jeg har ikke oplevet at den ikke har fundet banen endnu.

Det er også sådan mit gamle S1 ur fungerer.

Hvis du går udenfor - hvor uret kan få GPS kontakt - så burde uret finde de nærmeste baner... 

Garmins ure har fra fabrikken installeret samtlige 40.000 baner, som Garmin har mappet. Der er derfor som udgangspunkt ikke behov for at downloade specielle baner.

Garmin opmåler løbende ny og ændrede baner. Disse bliver stillet til rådighed i forbindelse med halvårlige opdateringer, som kan downloades via Garmin Express. Det er ikke de enkelte baner, som skal downloades, men en helt ny samlet banepakke med alle 40.000 baner. Det tager nogle minutter.

Når man forbinder uret til Garmin Express får man en alert om "opdatering tilgængelig", som man så kan vælge at downloade og installere eller lade være.

Samme princip gælder for firmware opdateringer.

Edited by Kitter

Jeg turde ikke satse på at banen var downloadet, men lidt mystisk jeg så alligevel kan downloade den, hvis den er pre-installeret.

Men Uret fungerer som det skal og glemte at slukke for det, så der gik 6 timer inden og der havde det brugt 23% strøm :D Whats not to like :D

Den 14/9/2019 kl. 05:39 , skrev Nicolai:

Jeg er også gået fra at gå efter pinden, så det er min nye taktik, "bare" gå midtgreen, hvilket har resulteret i nogle flere GIR's, men dog også en forøgelse af puts, da jeg kommer lidt for langt fra pinden. Men man kan ikke få det hele :)

Midt green er en rigtig god idé.  Med forhåbentlig færre bogeys med den taktik 

Edited by Dynen1

1 time siden, skrev Dynen1:

Midt green er en rigtig god idé.  Med forhåbentlig færre bogeys med den taktik 

Hehe - Det er lidt længere bagude, der skal arbejdes på, hvis der skal færre bogeys på kontoen - Jeg skyder spredhagl fra tee, men generelt rammer jeg da flere greens nu, så det er lige fra tee og indspillet, der skal arbejdes noget mere med.

• Like 1