Jump to content
Christian SSGM

Har vi overset Cappelen :)

Recommended Posts

Mener ikke han er glemt, Golf.dk havde en artikel for 2 dage siden der forklarer lidt om fordelingen af pladser for rookies og de 25 fra årets tour der får en plads på næste års tour.

Jeg mener også det blev nævnt i de fleste medier da han vandt tidligere på året.

1 time siden, skrev Claus P:

Mener ikke han er glemt, Golf.dk havde en artikel for 2 dage siden der forklarer lidt om fordelingen af pladser for rookies og de 25 fra årets tour der får en plads på næste års tour.

Jeg mener også det blev nævnt i de fleste medier da han vandt tidligere på året.

Artiklen på Golf.dk har jeg også linket til ;)

Jeg tænkte ikke så meget på OM han er glemt, men at VI har glemt ham, syntes lige det skulle hyldes :) 

Sejren i sig selv har ikke været nok, så jeg vidste faktisk ikke at han havde fået spillet sig ind i varmen. Vil også tilstå at jeg sjældent læser golf.dk i øvrigt.

Jeg synes at de danske golfmedier har fulgt med i Cappelens resultater henover året (og tidligere år) og der blev da også skrevet historier om det, da det stod klart at han var kvalificeret ind på PGA Touren. 

Til gengæld tror jeg ikke at de danske mainstream medier har opdaget det endnu. 

Cappelen er den første danske mand, der fuldt ud er gået den amerikanske vej. Han har bosat sig i USA og bortset fra en enkelt deltagelse i MID her han satset fuldt ud på det amerikanske system. Det bliver spændende at se om han så også kan blive den første dansker, der formår at slå igennem i USA. Han kan jo starte med at blive den første til at forsvare sine spillerettigheder. 

Jeg synes han er gået den helt rigtige vej han er gået, hvis hans karriere skal være på PGA Touren. Thomas Bjørn, Anders og Søren Hansen, Søren Kjeldsen og senest Thorbjørn Olesen har alle haft kort til PGA Touren, men de satsede aldrig helt på det og blev boende i Europa. Jeg tror at man skal satse hele butikken og flytte til USA hvis man vil give dig selv de bedste muligheder og chancer for at klare sig på PGA Touren. 

Er der nogen der ved hvad Lucas Bjerregaard gør nu? 

On 8/16/2019 at 2:12 PM, Bojoerge said:

Jeg synes at de danske golfmedier har fulgt med i Cappelens resultater henover året (og tidligere år) og der blev da også skrevet historier om det, da det stod klart at han var kvalificeret ind på PGA Touren. 

Til gengæld tror jeg ikke at de danske mainstream medier har opdaget det endnu. 

Cappelen er den første danske mand, der fuldt ud er gået den amerikanske vej. Han har bosat sig i USA og bortset fra en enkelt deltagelse i MID her han satset fuldt ud på det amerikanske system. Det bliver spændende at se om han så også kan blive den første dansker, der formår at slå igennem i USA. Han kan jo starte med at blive den første til at forsvare sine spillerettigheder. 

Jeg synes han er gået den helt rigtige vej han er gået, hvis hans karriere skal være på PGA Touren. Thomas Bjørn, Anders og Søren Hansen, Søren Kjeldsen og senest Thorbjørn Olesen har alle haft kort til PGA Touren, men de satsede aldrig helt på det og blev boende i Europa. Jeg tror at man skal satse hele butikken og flytte til USA hvis man vil give dig selv de bedste muligheder og chancer for at klare sig på PGA Touren. 

Er der nogen der ved hvad Lucas Bjerregaard gør nu? 

Jeg er ikke den som læser så meget om spillere, men Cappelen har jeg da registret omtalt flere gange dette år.

Lucas har jeg ikke hørt noget om siden han var med i Scottish open midt i Juli (81 plads), og intet nyt på hans Twitter konto efter det.
https://twitter.com/lbjerregaard?lang=no

Lucas har vist ikke spillet siden WGC'en, der sluttede i slutningen af juli, hvor han sluttede i bunden af feltet. Ugen før blev han respektable T16 i The Open. 

Han har kort til PGA Touren til den nye sæson, der starter lige om lidt og jeg kunne godt tænke mig at vide om han satser fuldt ud på PGA Touren. Flytter han derover og spiller han i de første turneringer inden nytår?

Eller gør han som alle andre danskere før ham (undtagen Cappelen) og spiller sæsonen færdig på Europa Touren, bliver boende i Europa og først starter op i USA efter nytår...