Jump to content
Bojoerge

Strategi på kortere bane...

Recommended Posts

19 minutter siden, skrev Bojoerge:

Pokkers også. Jeg troede man fik den helt rigtige længde på en wedgde, hvis man rammer jorden før bolden. 😉

Det kan man da også godt få... men det kommer jo an på hvor langt man vil slå bolden 😵

33 minutes ago, Bojoerge said:

Pokkers også. Jeg troede man fik den helt rigtige længde på en wedgde, hvis man rammer jorden før bolden. 😉

Vel...Phil Michelson har jo nogle special slag der han udnytter sål facon og bounce til å lave ekstra spin på FLOP shots ved at sål rammer jord lige før impact, og nærmest "sparker bolden" direkte op, men det er ikke et enkelt slag å udføre i praksis, men det hender jeg laver det rigtig, dog uden at bolden flyver dit jeg vil alligevel, for face angle og path skal jo også passe....
Så det der slag er det ikke så tit jeg prøver, det ender ofte med at "operationen var vellykket, men patienten døde".....det er nemmere å styre det når man rammer bolden først, og ikke har jeg talentet til Phil Michelson heller, ikke i nærheden faktisk, men det har jeg vist til fælles med de fleste andre......

ca 1:13 ud i filmen.....man burde måske sige "dont try this at home"...

Edited by LHW

Jeg er ingen Mickelson. Jeg slår min lw 65 - 70 meter med fuldt sving.

Med slaget i jorden fik jeg ca 50 meter hen i søbrinken, hvor bolden blev hængende. Lejet og stance var umuligt så det endte med at bolden røg tilbage i søen i stedet for op på green. Så var det hul ligesom spillet færdigt. 

Næste år hvor jeg nok kommer til at spille slagspil i A-rækken, der ville jeg nok have opgivet bolden i brinken og havde fået tilbage og forsøgt et 3. slag fra tee...

Der kom Murpys law ind i det hele, det som kan gå galt, går galt, og her kunne det ikke gået værre...men man så den jo komme.....så jeg må sige mig enig, ikke vælg søen som lay up, det er ikke specielt fordelagtig, sommer som vinter :-)