Jump to content
Kitter

Øv for Thorbjørn!

Recommended Posts

1 time siden, skrev snejbjerg:

Han erkender jo at det skete, men erklærer sig uskyldig pga indtag af medicin og alkohol - det var jo heller ikke særligt smart at kombinere de to ting.

Og det er jo formentlig netop derfor, at han vil have den hele vejen i retten.

Så kan han få domstolens ord for, at det var medicin/alkohol blandingens skyld. Han vil fremføre, at han ikke selv var herre over, hvad han gjorde.

Måske total straffrihed eller en bøde, lidt samfundstjeneste og et eller andet beløb i erstatning til de forurettede. Hvis det var i USA, ville han nok få besked på at tage på afvænningskursus - det elsker de jo derovre....

Det vil være en konklusion, som vil være den mest hensigtsmæssige for både sponsorer, PGA Touren og Europatouren, og dermed for Thorbjørn. Så kan han komme igang igen med det samme.

Mit bedste gæt er at ovenstående er hans (og hans advokats) taktik....

7 timer siden, skrev MrSwingKin:

Det er lidt sjovt at det er din konklusion på hans suspension. Men sådan er det oftest når man styret af følelser.

Det var min reaktion på dit indlæg.

Hvorfor skulle han ikke kunne komme tilbage?

Tiger fuckede jo en del up med alle hans damer i sin tid.
Dustin Johnson tog en "frivillig" pause pga kokainmisbrug.
Daly har spillet/mødt stjerne stiv op på banen.

Jeg bliver dog lidt træt, når jeg læser "Jeg var på medicin".. Det er samme historie man hører med folk der er utro.. "Jeg var fuld", som om det så er okay at lave lort i den.

Erkend, kom videre, tag straffen. ALLE laver fejl i deres liv, om man er ham den stille eller den store sportsmand, vi er kun mennesker, men man skal fanme tage ansvar for sine handlinger!

12 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvorfor skulle han ikke kunne komme tilbage?

Tiger fuckede jo en del up med alle hans damer i sin tid.
Dustin Johnson tog en "frivillig" pause pga kokainmisbrug.
Daly har spillet/mødt stjerne stiv op på banen.

Jeg bliver dog lidt træt, når jeg læser "Jeg var på medicin".. Det er samme historie man hører med folk der er utro.. "Jeg var fuld", som om det så er okay at lave lort i den.

Erkend, kom videre, tag straffen. ALLE laver fejl i deres liv, om man er ham den stille eller den store sportsmand, vi er kun mennesker, men man skal fanme tage ansvar for sine handlinger!

2 ting. Der har været en lille #metoo-bølge i mellemtiden, og de nævnte var alle amerikanere der ikke har problemer med indrejsetilladelse til USA.

4 minutter siden, skrev Pastorius:

2 ting. Der har været en lille #metoo-bølge i mellemtiden, og de nævnte var alle amerikanere der ikke har problemer med indrejsetilladelse til USA.

En tredje ting - Thorbjørns handlinger er muligvis(!) strafbare efter straffelovgivningen, ikke bare en overtrædelse af tourens Code of Conduct.

Det er ikke strafbart at have mange damer (ikke engang iflg Code of Conduct), eller at være beruset offentligt (så længe man opfører sig ordentligt). DJs kokainmisbrug kunne måske være strafbart, men det løste man fredeligt formentlig fordi han ikke generede andre med vold eller andet, så man kunne dysse sagen ned.

Og så er jeg i øvrigt helt enig med Nicolai, hverken fuldskab eller alkohol+medicin er formildende (bort)forklaringer - fuldskab i min bog er tværtimod en skærpende omstændighed og man burde straffes hårdere, hvis man har overtrådt loven i beruselse. Hvis man ikke kan styre sin brandert, skal man lade være at drikke sig fuld!!

21 minutter siden, skrev Pastorius:

Den har jeg godt hørt om, men den er jo ikke helt så relevant, når det kommer frem, at han bruger undskyldningen om at han var på medicin. ALLE med mere end 2 hjerneceller ved, at man ikke blander alkohol og medicin.

9 minutter siden, skrev Kitter:

En tredje ting - Thorbjørns handlinger er muligvis(!) strafbare efter straffelovgivningen, ikke bare en overtrædelse af tourens Code of Conduct.

Det er ikke strafbart at have mange damer (ikke engang iflg Code of Conduct), eller at være beruset offentligt (så længe man opfører sig ordentligt). DJs kokainmisbrug kunne måske være strafbart, men det løste man fredeligt formentlig fordi han ikke generede andre med vold eller andet, så man kunne dysse sagen ned.

Og så er jeg i øvrigt helt enig med Nicolai, hverken fuldskab eller alkohol+medicin er formildende (bort)forklaringer - fuldskab i min bog er tværtimod en skærpende omstændighed og man burde straffes hårdere, hvis man har overtrådt loven i beruselse. Hvis man ikke kan styre sin brandert, skal man lade være at drikke sig fuld!!

Nej, men de kom jo alle tilbage - Okay måske ikke lige Daly, men manden spiller stadigvæk og har da klaret sig fint, selv med alle de skandaler han efterhånden kan fylde en bog med.

Min pointe er, mand dig op, tag din straf, kom videre. Han er kun 30 år og kan sagtens komme tilbage i golfen igen. Hvis han ikke kan det, så må det være touren der sætter en stopklods for det. Klart det ikke er okay, men vi skal sgu videre og er også sikker på at den forulempede dame også kommer det, ligesom den/de personer der så ham stå og pisse i midtergangen gør.

Den 21/8/2019 kl. 18:21 , skrev Christian SSGM:

Jeg tror mange benytter beroligende midler under flyvning, og efter en stressende uge og flere rejser kunne det godt tænkes det er årsagen, hvis mixet med alkohol 

https://www.palmerlakerecovery.com/blog/3-reasons-to-avoid-mixing-ambien-and-alcohol/

I alkohol/medicin debatten omkring hvad kan være foregået og om det kan undskyldes, tillader jeg lige at citere mig selv

ambien (uden at vide om det er hvad Thorbjørn har benyttet) bliver bla. brugt under flyrejser til at modvirke jetlag. Man burde så være klog nok til at undgå at mixe det med alkohol, men har man ikke erfaring med brugen, overraskes man måske

et andet link med beskrivelse af ambien Black-outs

https://www.therecoveryvillage.com/ambien-addiction/ambien-dangers/#gref 

Edited by Christian SSGM

@Nicolai

@Kitter

Helt enig.

Jeg har aldrig forstået når folk forsøger at gemme sig bag alkohol hvis de har dummet sig. Man har frivilligt indtaget det, og så må man stoppe inden det går galt. Alt andet er noget svagpisseri.

3 timer siden, skrev Christian SSGM:

I alkohol/medicin debatten omkring hvad kan være foregået og om det kan undskyldes, tillader jeg lige at citere mig selv

ambien (uden at vide om det er hvad Thorbjørn har benyttet) bliver bla. brugt under flyrejser til at modvirke jetlag. Man burde så være klog nok til at undgå at mixe det med alkohol, men har man ikke erfaring med brugen, overraskes man måske

et andet link med beskrivelse af ambien Black-outs

https://www.therecoveryvillage.com/ambien-addiction/ambien-dangers/#gref 

Jeg kender ikke produktet, men jeg tænker helt sikkert ikke, der er tale om et enkelt glas Gin & Tonic - Jeg har hvertfald aldrig oplevet/hørt om folk der ændrer så meget adfærd, ved indtagelse af medicin og et enkelt glas spiritus. Men er det i familie med Xanax og Benzoer, så er det altså meget stærke og afhængighedsskabende og så BØR man have sat sig ind i, at alkohol og disse præparater ikke hører sammen.

22 minutter siden, skrev Kaizer:

@Nicolai

@Kitter

Helt enig.

Jeg har aldrig forstået når folk forsøger at gemme sig bag alkohol hvis de har dummet sig. Man har frivilligt indtaget det, og så må man stoppe inden det går galt. Alt andet er noget svagpisseri.

Jeg taber bare respekten for TB, hvis han forsøger at gemme sig bag "Jeg var på medicin". Laver man lort, så må man også tage sit ansvar. Om det så betyder behandling (selvom jeg næppe tror han er afhængig), for at få tingene til at se godt ud igen, så er det sådan det må være.

Det kan være folk reagerer forskelligt på benzodiazepiner. Det varierer også meget i styrke/mængde.

Jeg har været på den slags medicin for mange år siden, og kan ikke nikke genkendende til at man skulle skabe sig tosset når det bliver blandet med alkohol. Jeg fik højst en mindre tolerance overfor alkohol, men så var det heller ikke værre.

Jeg har egentlig ikke den store lyst, til at blande mig i debatten, men vil bare sige at der helt klart findes "medicin" som kan få folk til at opføre sig helt utilregnelig, ganske uden for karakter og det helt uden at blande det med alkohol. Ambien er notorisk for vanvittige bivirkninger.

Og nej jeg mener ikke at det er en brugbar undskyldning, men er dog tilgivende nok til at mene, at det kan være en del af en forklaring.

• Like 1

Ligegyldigt hvad der sker, så bliver det ikke roser fra publikum i USA. Han omtales bl.a. som Creep på Golfwrx. Håber dog han kommer tilbage på touren

5 minutter siden, skrev Dynen1:

Ligegyldigt hvad der sker, så bliver det ikke roser fra publikum i USA. Han omtales bl.a. som Creep på Golfwrx. Håber dog han kommer tilbage på touren

De amerikanske tilskuere er heller ikke ligefrem kendt for at være de mest civiliserede og høflige mennesker.  

Nogen vil måske mene de opfører sig tåbeligt og latterligt... 

9 minutter siden, skrev Kaizer:

De amerikanske tilskuere er heller ikke ligefrem kendt for at være de mest civiliserede og høflige mennesker.  

Nogen vil måske mene de opfører sig tåbeligt og latterligt... 

Enig 👍