Jump to content
Kitter

Øv for Thorbjørn!

Recommended Posts

17 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg holder mig til at der endnu ikke er nogen der har bekræftet noget, og håber på det ikke er så slemt som det kunne lyde. Det skulle ikke være første gang at rygterne overgår virkeligheden.

Det tror jeg, at vi alle sammen håber.

Men skeletterne vælter jo ud af skabet i øjeblikket, og tilsyneladende kender mange til hans udskejelser de seneste mange år.

Jeg frygter at manden har langt større problemer end denne tiltale alene.

2 timer siden, skrev Pastorius:

Det skulle ikke være første gang at rygterne overgår virkeligheden.

Det har du selvfølgelig ret i. Men så skulle det nok være første gang, at nogen bliver tiltalt på baggrund af rygter. Hvis der først bliver tale om en tiltale, så er der nødt til at være beviser - og så kan rygterne være, hvad de er, men en eller anden form for beviser må der være, når de skrider til tiltale.

2 timer siden, skrev MrSwingKin:

Jeg frygter at manden har langt større problemer end denne tiltale alene.

Jeg tror vi alle kunne have bud på hvad der sker for en mand, der kunne finde på at opføre sig som det er blevet beskrevet, men det synes jeg man skal afholde sig fra at gætte på offentligt, indtil man véd noget.

36 minutter siden, skrev SPetersen:

Det har du selvfølgelig ret i. Men så skulle det nok være første gang, at nogen bliver tiltalt på baggrund af rygter. Hvis der først bliver tale om en tiltale, så er der nødt til at være beviser - og så kan rygterne være, hvad de er, men en eller anden form for beviser må der være, når de skrider til tiltale.

Det sker også at folk bliver frikendt selvom de er blevet tiltalt. Jeg er med på det ser lidt mørkt ud.

Det er naturligt nok man diskuterer ud fra det man ved, men når vi ved så lidt som vi gør, var det måske mere rimeligt at se tiden an. (Og jeg er ingen helgen, jeg har også selv bidraget til spekulationerne).

On 8/5/2019 at 5:29 PM, Abbifar said:

Jeg kender UK rimelig på på Justis området, etter å ha tjenestegjort vel 3 år for en Domstol i City of London fra 2015, og var avisene lite troværdige, er Domstolene politisk styrte shit h...oles, bare se på Asagne og Tommy Robinson så har du bildet på tingenes tilstand. Er han heldig slipper han billig, møder han "rette dommeren", møder han en som vil skabe presedens (de har Common law i UK, selve "lovene" er domstol afgørelser, altså kan en dommer påvirke og etablere ny retspraksis, så er det en dommer som vil "sætte ny standard" på dette området har han den "store runden" foran sig. Det kan derfor handle om langt mere end hvad man har rodet sig op i, der også politiske signaler vejer tungt, og vi er vel så vidt passert tb tiden for"krænkelse-bølgen MeeToo", så det er ikke godt at vide om UK har etableret, eller ønsker å etablere en ny rets-standard her, det er problemet med Common law, det kan se så enkelt ud baseret på dommer fra lignende sager, men man ved aldrig.

35 minutter siden, skrev Kitter:

Vi bliver da heldigvis meget klogere om blot nogle dage tænker jeg, for det er ikke til at udlede i hvilken grad disse assaults har været. Det lader da (om ikke andet og uden at forsvare ham) til at være anklager i den meget milde ende, berøring og slag/vold uden forvoldet skade

og så anklage for at være fuld i flyet. Det lyder altså ikke som om han har svinget pissemanden ud og urineret til alles skue, måske har han "bare" pisset i bukserne i fuldskab eller i en uheldig cocktail af medicin/alkohol

men vi bliver klogere på et tidspunkt :D 

Uheldigvis for ham er der jo nok desværre en anseelig håndfuld vidner til hvad end han har foretaget sig...

Torskedumt er det, og spørgsmålet er om han nogensinde får chancen for at komme tilbage ?

Jeg ved ikke lige hvordan touren ser på den slags hvis han bliver dømt - Taget i betragtning at han blev suspenderet allerede inden en retssag kunne måske vidne om at det ikke er noget de ser helt let på ? 

1 time siden, skrev nAlen:

Uheldigvis for ham er der jo nok desværre en anseelig håndfuld vidner til hvad end han har foretaget sig...

Torskedumt er det, og spørgsmålet er om han nogensinde får chancen for at komme tilbage ?

Jeg ved ikke lige hvordan touren ser på den slags hvis han bliver dømt - Taget i betragtning at han blev suspenderet allerede inden en retssag kunne måske vidne om at det ikke er noget de ser helt let på ? 

En ting er hvordan turen tager det. Men noget andet er, hvordan USA tager det. Uanset hvad PGA Touren måtte have af holdning, så får han overordentligt svært ved at få indrejsetilladelse til USA, hvis han bliver dømt for den slags forbrydelser. Så er der pludselig en del turneringer han ikke kan spille. 

3 timer siden, skrev SPetersen:

En ting er hvordan turen tager det. Men noget andet er, hvordan USA tager det. Uanset hvad PGA Touren måtte have af holdning, så får han overordentligt svært ved at få indrejsetilladelse til USA, hvis han bliver dømt for den slags forbrydelser. Så er der pludselig en del turneringer han ikke kan spille. 

Hvis han bliver ekskluderet fra Europa Touren har han ingen turneringer at spille overhovedet :( 

1 time siden, skrev nAlen:

Hvis han bliver ekskluderet fra Europa Touren har han ingen turneringer at spille overhovedet :( 

Nej, det er alvorligt nok. I værste fald er det hans karriere der er slut. Lad os håbe det ikke går så galt.

8 hours ago, Pastorius said:

Nej, det er alvorligt nok. I værste fald er det hans karriere der er slut. Lad os håbe det ikke går så galt.

Det er IKKE sort hvid dette her, han kan blive dømt, men det betyder IKKE at han vil ude-stenges automatisk
(se de linjer jeg har flyttet ud som eget afsnit i bunden med fed text.)

Section 9 Criminal Misconduct

Unless modified or stayed by a State Supreme Court as provided elsewhere herein, a determination or judgment of guilt of a member or apprentice of the Association by a court of competent jurisdiction of any crime or offense that is a felony under the laws of such jurisdiction is cause for automatic expulsion from membership or apprenticeship in the Association. In addition, whether the alleged misconduct constitutes a felony or misdemeanor the Association may initiate disciplinary action regardless of whether the respondent has been tried, acquitted, or convicted in a court for the alleged criminal offense; however, the Board of Control may, in its discretion, withhold prosecution of disciplinary proceedings pending the outcome of criminal proceedings against the respondent.

The acquittal of the respondent in a criminal proceeding shall not necessarily be a bar to disciplinary proceedings nor shall the findings, judgment, or decree of any court in civil proceedings necessarily be binding in disciplinary proceedings.

http://pdf.pgalinks.com/regmemos/CodeofEthicsGuidelines.pdf

Om han ender med en BØDE, vil jeg håbe og tro at PGA lader han fortsætte, men jeg kender ikke til "tilsvarende sager" og hvad resultatet blev der

58 minutter siden, skrev LHW:

Det er IKKE sort hvid dette her, han kan blive dømt, men det betyder IKKE at han vil ude-stenges automatisk
(se de linjer jeg har flyttet ud som eget afsnit i bunden med fed text.)

Section 9 Criminal Misconduct

Unless modified or stayed by a State Supreme Court as provided elsewhere herein, a determination or judgment of guilt of a member or apprentice of the Association by a court of competent jurisdiction of any crime or offense that is a felony under the laws of such jurisdiction is cause for automatic expulsion from membership or apprenticeship in the Association. In addition, whether the alleged misconduct constitutes a felony or misdemeanor the Association may initiate disciplinary action regardless of whether the respondent has been tried, acquitted, or convicted in a court for the alleged criminal offense; however, the Board of Control may, in its discretion, withhold prosecution of disciplinary proceedings pending the outcome of criminal proceedings against the respondent.

The acquittal of the respondent in a criminal proceeding shall not necessarily be a bar to disciplinary proceedings nor shall the findings, judgment, or decree of any court in civil proceedings necessarily be binding in disciplinary proceedings.

http://pdf.pgalinks.com/regmemos/CodeofEthicsGuidelines.pdf

Om han ender med en BØDE, vil jeg håbe og tro at PGA lader han fortsætte, men jeg kender ikke til "tilsvarende sager" og hvad resultatet blev der

Enig, det er ikke slut endnu. Det er trods alt worst-case, men potentialet er der. Han kan muligvis også komme videre fra noget der er værre end en bøde, men så skal han nok ud og undskylde for hele verden, love bod og bedring, og sige offenligt at han har et problem (med alkohol, stoffer eller hvad det nu var han var helt væk af) og lade sig behandle for det.

Man kan jo håber, at der kommer noget godt ud af dette, - nemlig at Thorbjørn langt om længe indser, at hans karriere er afhængig af en 100% seriøs indsats, og at han så vælger (har personlig styrke) til at gå den vej.

Golfevnerne er der jo, men fokus er åbenbart ikke altid 100%

4 hours ago, Pastorius said:

Enig, det er ikke slut endnu. Det er trods alt worst-case, men potentialet er der. Han kan muligvis også komme videre fra noget der er værre end en bøde, men så skal han nok ud og undskylde for hele verden, love bod og bedring, og sige offenligt at han har et problem (med alkohol, stoffer eller hvad det nu var han var helt væk af) og lade sig behandle for det.

Jeg har læst det jeg har fundet om sagen, og for mig ser dette ud som "en sag rækken", af #meetoo,  der begrebet "overgreb" fremstår meget u-nuanceret vs hvad man i dagligtale mener med det, så ud fra min egen subjektive opfattelse, er der mange som dømmer her uden indgående kundskab om hvad vi faktisk har med at gøre. At han har dummet sig ud, ja det står klart, men vi ved faktisk ikke hvor galt det er, så jeg vælger end så længe å tro at det er summen af det hele som medfører tiltale, men at det enkelte tiltale punkt reelt set er af mindre alvorlig betydning, noget skriveriene kan tyde på.

Om det er som jeg håber (og tror), og PGA vælger å udelukke manden er de i u-takt med dagens verden der man er færdig med en sag når man har betalt sin bøde eller sonet sin straf.
Vi har jo eksempler fra mit eget land Norge, der en politiker dømt for vold blev justitsminister som et eksempel, så om PGA OGSÅ har behov for å straffe "en mindre alvorlig hændelse" er jeg tvivlende til at det gavner Sporten.

Karentene eller udelukkelse for en given begrenset tid er det eneste jeg kan se for mig, og da skal det være noget man kan forsvare det med, (sammenlignet med doping som eksempel), så end så længe tror jeg dette går fint, Torbjørn er nok ikke specielt stolt over sig selv og avis omtalen, så han straffes allerede, selv før dom, så jeg kan ikke se behovet for "voksen oplæring" som udsestengele før han selv kan se at det her bør han ikke gentage.

Edited by LHW

1 time siden, skrev LHW:

Om det er som jeg håber (og tror), og PGA vælger å udelukke manden er de i u-takt med dagens verden der man er færdig med en sag når man har betalt sin bøde eller sonet sin straf.
Vi har jo eksempler fra mit eget land Norge, der en politiker dømt for vold blev justitsminister som et eksempel, så om PGA OGSÅ har behov for å straffe "en mindre alvorlig hændelse" er jeg tvivlende til at det gavner Sporten.

Jeg er sådan set enig, men det større problem, som jeg skriver ovenfor, er at uanset hvad PGA Touren beslutter, så kan hans karriere i USA være slut, alt efter hvilken type dom han måtte få. Det er velkendt at mange typer straffe betyder, at man ikke kan få indrejsetilladelse til USA - og så er det ligegyldigt om man skal spille golf eller shoppe på Manhattan. Særligt anklagen for sexuel krænkelse kan blive særdeles problematisk i forhold til indrejsetilladelse, alt efter hvordan den måtte ende.

Så selvom PGA Touren giver ham e.g. 6 måneders karantæne, så kan han være udelukket fra indrejse i USA i 5-10 år. Trump har skærpet regler enormt meget efter han kom til.