Jump to content
Kitter

Øv for Thorbjørn!

Recommended Posts

Den 4/8/2019 kl. 13:38 , skrev LHW:

Britiske aviser og troverdighet er ikke ord man benytter i samme setning med mindre man tilføre ordene MANGEL PÅ foran troverdighet, så tag det hele med mengder salt før i hopper på og tror det som skrives er selveste "sandheden". At han kan ha dummet sig ser jeg ikke bort fra, men jeg tror ikke sagen er omtalt som den faktisk er.

Men det er den... 

https://jyllands-posten.dk/premium/sport/ECE11533546/Dansk-golfspiller-tiltalt-for-seksuelt-overgreb-og-vold/

45 minutter siden, skrev Årgang63:

Faktisk er vi jo ikke meget klogere 🙂 

Mjae, der skal nok - selv i UK - en lille smule kød på en historie før der falder en tiltale. Uanset hvor lidt kød der viser sig at være på den historie, bliver det svært nok for ham, overhovedet at få lov til at spille på ET og PGA fremover.

3 minutter siden, skrev Pastorius:

Mjae, der skal nok - selv i UK - en lille smule kød på en historie før der falder en tiltale. Uanset hvor lidt kød der viser sig at være på den historie, bliver det svært nok for ham, overhovedet at få lov til at spille på ET og PGA fremover.

Enig og du jeg må da indrømme, at vi blev lidt klogere, nu ved vi at han er blevet sigtet og at det næsten helt sikkert vil få enorme konsekvenser for ham, uanset udfaldet.

Omtalen af sagen her på VMG, har faktisk været meget lødig og det glæder mig 👍

3 minutter siden, skrev Årgang63:

Enig og du jeg må da indrømme, at vi blev lidt klogere, nu ved vi at han er blevet sigtet og at det næsten helt sikkert vil få enorme konsekvenser for ham, uanset udfaldet.

Omtalen af sagen her på VMG, har faktisk været meget lødig og det glæder mig 👍

Jeg synes også alle omkring golfsporten generelt har været meget forsigtige, og mest af alt virket triste og holdt forargelsen i ave. BT og EB giver den gas som man kunne vente sig fra den kant.

Det er jo også en sindsyg trist historien. En yderst talentfuld spiller som pludselig risikerer, at smide hele sin karriere på gulvet.

Hvad får det af konsekvenser spillemæssigt? En retsag, formegentlig karantæne fra europatouren, og sponsorer der flygter. Et stort hak i hans selvtillid og ikke mindst i hans selvværd.

Det kræver enormt meget, at kravle op af det dybe hul han er havnet i.

Det er sikkert trist for manden, og det er nok ikke nemt at komme frem igen.

Når det er sagt, er han vel selv skyld i det. Hvis det skyldes et alkoholforbrug han ikke kan styre, er der nok ikke nogen der har tvunget drikkevarerne i ham. 

5 timer siden, skrev MrSwingKin:

Det er jo også en sindsyg trist historien. En yderst talentfuld spiller som pludselig risikerer, at smide hele sin karriere på gulvet.

Hvad får det af konsekvenser spillemæssigt? En retsag, formegentlig karantæne fra europatouren, og sponsorer der flygter. Et stort hak i hans selvtillid og ikke mindst i hans selvværd.

Det kræver enormt meget, at kravle op af det dybe hul han er havnet i.

HVIS  - absolut HVIS - det forholder sig som det hidtil er beskrevet, så må han for min skyld godt holde sig væk fra de store tours. 

Håber at British Airways og deres samarbejdspartnere blacklister alle som opfører sig sådan.

Det er faktisk interessant at se Ian Poulter ikke kommentere på sagen andet end "jeg sov... som i vil ikke rodes ind i den sag....". Ej heller har Thomas Bjørn været ude og støtte op.

8 timer siden, skrev Pastorius:

Europatouren har suspenderet ham mens sagen kører: http://sport.tv2.dk/golf/2019-08-06-thorbjoern-olesen-suspenderet-efter-tiltale

Jeg håber godtnok på at fremstillingen er vildt overdrevet.

Der har jo været rigtig mange vidner, og ingen har endnu afkræftet eller bekræftet hvad der er foregået.

Jeg kunne dog ikke forestille mig andet end at Poulter som ven og kollega ville forsvare ham hvis der var noget i tiltalen der ikke var korrekt.

Og hvad ligger der i sexuelt overgreb som er den aller værste tiltale. Han må jo have antastet eller gjort noget helt vanvittigt siden man tiltaler ham.

Edited by MrSwingKin

2 timer siden, skrev MrSwingKin:

Han må jo have antastet eller gjort noget helt vanvittigt siden man tiltaler ham.

Den "vanvittige" del kan jeg ikke få ind i mit hovede. Det er i et fly!

"Antastet". Jaja, måske han blev lidt kærlig i branderten. Og måske for meget. Det vil vise sig.  Men trods disse #meetoo #krænket tider, så har den forulempede dog ikke været fremme med evt. historier. Det tager jeg som der ikke er så meget i det... eller håber.

3 timer siden, skrev ronnow:

Den "vanvittige" del kan jeg ikke få ind i mit hovede. Det er i et fly!

"Antastet". Jaja, måske han blev lidt kærlig i branderten. Og måske for meget. Det vil vise sig.  Men trods disse #meetoo #krænket tider, så har den forulempede dog ikke været fremme med evt. historier. Det tager jeg som der ikke er så meget i det... eller håber.

Om det er i luften, på hotellet eller i en bar er vel sagen uvedkommende? Jeg tror ikke, at hverken hans tisseri eller hans brandert ombord på et fly på nogen måde ville få nogle konsekvenser. Det er bare direkte dumt og pinligt. Men nok ikke noget han vil få nogen nævneværdig straf for.

Det er det sexuelle overgreb som definitivt kan afslutte hans karriere. Det er en MEGET alvorlig tiltale. Hvad der reelt er foregået er ikke sikkert, at vi nogensinde får svar på.

Ingen mennesker skal acceptere, at blive udsat for et overgreb, og da slet ikke af sexuel karakter. Manden er ikke dømt, og det håber jeg ved gud heller ikke han bliver.

Men bliver man tiltalt så tvivler jeg på, at han kun er blevet lidt for kærlig i sin brandert. Et forsøg på et kys eller andet i samme boldgade tvivler jeg på vil være nok til en tiltale.

2 timer siden, skrev MrSwingKin:

Om det er i luften, på hotellet eller i en bar er vel sagen uvedkommende? Jeg tror ikke, at hverken hans tisseri eller hans brandert ombord på et fly på nogen måde ville få nogle konsekvenser. Det er bare direkte dumt og pinligt. Men nok ikke noget han vil få nogen nævneværdig straf for.

Det er det sexuelle overgreb som definitivt kan afslutte hans karriere. Det er en MEGET alvorlig tiltale. Hvad der reelt er foregået er ikke sikkert, at vi nogensinde får svar på.

Ingen mennesker skal acceptere, at blive udsat for et overgreb, og da slet ikke af sexuel karakter. Manden er ikke dømt, og det håber jeg ved gud heller ikke han bliver.

Men bliver man tiltalt så tvivler jeg på, at han kun er blevet lidt for kærlig i sin brandert. Et forsøg på et kys eller andet i samme boldgade tvivler jeg på vil være nok til en tiltale.

Der er efter min mening flere niveauer - jeg er enig i, at det påståede seksuelle overgreb er det alvorligste, men det er mere nuanceret end som så med de andre påståede handlinger.

- fuld på et fly - det er set før, og næppe noget større problem

- at lade sit vand på et fly (uden for toilettet). Vi har vel alle under byfesten været inde i en baggård og fået øllerne ud i et mørkt hjørne. Her lader det til at han har svinget svaberen i fuld(!) offentlighed, og dermed er det ikke bare at lade sit vand, men potentielt også blufærdighedskrænkelse (det giver en anden straframme end diskret at lade sit vand i en mørk baggård)

- forulempelse af flypersonalet. Det vides ikke om han bare har råbt af flypersonalet, har været truende eller direkte fysisk, men det ser ud som han er tiltalt for vold. Hvis det sidste er rigtigt, kan den være rigtig grim, specielt hvis flypersonale nyder særlig beskyttelse under engelsk lov (som fx visse myndighedspersoner, samt bus og taxichauffører etc gør i nogen lande)

- endelig det påståede seksuelle overgreb – som afhængig af sværhedsgraden ikke bare rent juridisk er slemt, men i disse #metoo tider vurderes endnu skrappere.

Det bliver rart at finde ud af præcis, hvad der er op og ned i denne sag, så gætterierne kan lukkes ned, og vi kan forholde os til fakta.

Og endnu en artikel i Jyllandsposten (bag betalingsmuren desværre)

https://jyllands-posten.dk/premium/sport/ECE11537743/Portræt-af-Olesen-»Jeg-gav-den-gas-og-i-perioder-var-golfen-ikke-det-store«/

Men et portræt af Thorbjørn, hvor det beskrives, hvorledes han har været noget mere festorienteret end de fleste seriøse sportsfolk....

Den 7/8/2019 kl. 07:56 , skrev MrSwingKin:

Der har jo været rigtig mange vidner, og ingen har endnu afkræftet eller bekræftet hvad der er foregået.

Jeg kunne dog ikke forestille mig andet end at Poulter som ven og kollega ville forsvare ham hvis der var noget i tiltalen der ikke var korrekt.

Og hvad ligger der i sexuelt overgreb som er den aller værste tiltale. Han må jo have antastet eller gjort noget helt vanvittigt siden man tiltaler ham.

Jeg holder mig til at der endnu ikke er nogen der har bekræftet noget, og håber på det ikke er så slemt som det kunne lyde. Det skulle ikke være første gang at rygterne overgår virkeligheden.