Jump to content
Bojoerge

Det nye handicapsystem

Recommended Posts

1 time siden, skrev Kaizer:

Og det kan være virkelig irriterende. Jeg har 4-5 gange oplevet at en makker har skrevet sig på min tid. Fedt, tænker jeg. Når han så kommer siger han at han kun spiller 9 huller.

Det kan jeg godt forestille mig. Men en gang imellem har nogle (incl jeg) også kun tid (eller lyst) til 9 hurtige. Det må man jo respektere. Det er for mig så ikke noget stort problem da vi har både en 9-huls og en 18 huls bane, og spiller man kun 9, melder man sig på 9.

16 minutter siden, skrev ronnow:

Det kan jeg godt forestille mig. Men en gang imellem har nogle (incl jeg) også kun tid (eller lyst) til 9 hurtige. Det må man jo respektere. Det er for mig så ikke noget stort problem da vi har både en 9-huls og en 18 huls bane, og spiller man kun 9, melder man sig på 9.

Det har jeg fuld forståelse og respekt for. Man skal dog huske også at respektere andre, og derfor sige at man nøjes med 9 huller. 

Jeg har også prøvet at en fast makker gav op efter 9 huller. Han ville ikke mere. Det var fair nok. Uheldigvis spillede jeg fantastisk den dag, og lå til en super score (og det hjalp nok ikke på hans humør). Den kunne jeg så ikke indberette.

Edited by Kaizer
Edit.

Den 9/8/2019 kl. 10:21 , skrev nAlen:

shit, hvordan fanden gør i det???? 

Sidste år tror jeg vi var 3 i den "rigtige" række og MAX! 40 i alt fordelt over alle (de alt alt alt for mange) rækker...

Heroppe tror jeg ikke folk gider deltage fordi de ikke kan vinde noget, det er synd og skam, men sådan har det vist været i mange år..

92 deltager i år. Desværre fordelt over alt for mange rækker.  12 stk. i alt.

Laveste handicap er 1,4. Højeste 47. En fyr der startede med golf i år.

Jeg får det rigtig hårdt i min gruppe. 19 deltager, og jeg ligger med 3. højeste hcp. De første 6 spillere har under 5, og de første 10 har under 10 i hcp. Så jeg skal præstere over evne, samtidigt med at en del af de gode spiller skal have en skidt dag. Jeg må nok vente 4-5 år med at håbe på at klare cuttet. Der kommer jeg i en anden gruppe, med lidt mere menneskelige forhold.

Hvis jeg er tro mod mit spil de sidste 2-3 uger byder runden på mange gange jeg har svært ved at ramme bolden; flere huller med 7-8 slag og sikkert 100+ slag i alt...

1 time siden, skrev Kaizer:

Jeg får det rigtig hårdt i min gruppe. 19 deltager, og jeg ligger med 3. højeste hcp. De første 6 spillere har under 5, og de første 10 har under 10 i hcp. Så jeg skal præstere over evne, samtidigt med at en del af de gode spiller skal have en skidt dag. Jeg må nok vente 4-5 år med at håbe på at klare cuttet. Der kommer jeg i en anden gruppe, med lidt mere menneskelige forhold.

Hvis jeg er tro mod mit spil de sidste 2-3 uger byder runden på mange gange jeg har svært ved at ramme bolden; flere huller med 7-8 slag og sikkert 100+ slag i alt...

Heroppe går det anderledes trægt, 0 tilmeldte fordelt over alle rækker :) 

Men det skal dog siges at tilmelding blev åbnet i sidste uge og det først er sidst i September :) :) 

Jeg bor pt. i New Zealand (flyttet herned for et måned siden) i forbindelse med job. Resten af familien ankommer først til oktober. Så der har været tid til golf i weekenderne 😋

jeg har netop modtaget mit NZ hcp. Der skulle fem scorekort til at få sådan er:

934D87EF-2130-4ACF-BEFE-16E7C8B85A6C.jpeg.771c7dcba880ac8691fe863fdb630781.jpeg

Til info, så lå mit EGA hcp på omkring 9. 

NZ systemet minder en del om det kommende world hcp system. Detaljer her: 

http://www.golf.co.nz/uploads/LEARNING ABOUT YOUR HANDICAP INDEX1.pdf

Man tager udgangspunkt i de seneste 20 runder og tager derefter gennemsnittet af de 10 laveste runder. Hvis man har færre end 20 kort bruger man en nøgle. I mit tilfælde med fem runder tager man udgangspunkt i den bedste runde.

Hernede er melding at fra 1/1-2020 træder det nye hcp system i kraft.

Edited by Smut

I forbindelse med at DGU har udskudt implementeringen af de nye handicapsystem til 2021,så har de ment det var nødvendigt med lidt overgangsregler i 2020. Hele argumentet kan læses i nedenstående link, men her er ændringerne, der gælder fra nytår:

1) Handicapgruppe 2 kan reguleres for 9 huller

2) Handicapgruppe 1 kan spille EDS på 18 huller. 

3) Spillere i gruppe 1,der i 2019 har indleveret runder under EDS-vilkår, for at de kunne tælle i det nye handicapsystem, vil ikke blive handicapreguleret for disse runder, men de vil indgå i årsreguleringen ved det kommende årsskifte. 

https://www.danskgolfunion.dk/artikel/ega-handicapsystem-2020-samme-system-nye-muligheder

Den 22.8.2019 kl. 20:27 , skrev Kaizer:

For lige at runde den af, var vi i alt 33 til start fordelt over alle rækker... Det er bare "lidt" kedeligt at hele feltet kunne være i samme bold i midage (en 4 bold) 

Der var ellers superfint vejr begge dage, hvilket det nærmest aldrig plejer at være til det :) 

fik den hakket rundt i 73, 71. +2 totalt.

16 timer siden, skrev nAlen:

For lige at runde den af, var vi i alt 33 til start fordelt over alle rækker... Det er bare "lidt" kedeligt at hele feltet kunne være i samme bold i midage (en 4 bold) 

Der var ellers superfint vejr begge dage, hvilket det nærmest aldrig plejer at være til det 

fik den hakket rundt i 73, 71. +2 totalt.

Det var ikke mange og også lidt trist at så få deltager.

Var +2 nok til en god placering?

4 timer siden, skrev Kaizer:

Det var ikke mange og også lidt trist at så få deltager.

Var +2 nok til en god placering?

det var nok til at vinde midage.. vinderen af den åbne var vist -7