Jump to content
Sign in to follow this  
Kitter

Adam Young - en hurtig intro

Recommended Posts

Nogle på dette forum vil allerede have læst om Adam Young i andre indlæg. Han har netop revideret sin ebog "Golf Hacks" og gjort den gratis. Kan findes på Adam Young Golf Hacks

Den giver et godt overblik over hans filosofi om hvordan man kan blive bedre ved at træne rigtigt og fokuseret. Nok mest for dem som går op i struktureret træning, men andre kan måske blive inspirerede.

God fornøjelse!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Smut
      Hej,

Nogle Adam Young følgere der laver calibration regelmæssigt? Det er over et år siden jeg sidst foretog en, og ja, den sidder desværre ikke sådan hvergang. Men følelsen er ikke til at tage fejl af... 🤜

• By Smut
      Så fik jeg erhvervet mig en kopi af ovenstående bog. Jeg var gået lidt kold i min træning og søgte derfor noget inspiration.
      Jeg har kun skimtet den lange 300 sider lange bog. Men konceptet virker klart positivt. Det her med, udelukkende at fokusere på træffet er tiltalende og virker logisk. Hvis jeg skal sparke til en fodbold fokuserer jeg også på hvordan jeg skal ramme bolden. Hvis man i golf fokuserer på et rent træf i sweet spot med en divot startende efter bolden, skal kroppen nok ad sig selv finde de rigtige positioner. Uden shaft lean, etc, vil det aldrig kunne lade sig gøre.

Er der andre der har erfaringer med Adam Youngs bog, og hvordan bruger i den?
    • By Martingeertsen79
      Målsætninger for 2016 
      Mørket og kulden er så småt begyndt at komme, og mange af banerne er begyndt at lukke, og mange er måske begyndt at reflektere på hvad den kommende sæson skal bringe 
      Jeg tænkte at en lille tråd omkring hvilke tanker folk herinde gør sig om den kommende sæson. 
      For mit vedkommende var 2015 en øjenåbner med henblik på fitting og hvad det gør for ens spil, jeg startede sæsonen med udstyr som ikke passede til mig og startede i hcp omkring 14, på slutningen af sæson ligger jeg nu i 10,4, og min målsætning for den kommende sæson er at se hvor langt ned jeg kan komme. 
      Har invisteret i lidt forskellige bøger omkring fitness således at jeg kan vedligeholde kroppen så den er klar til sæsonstart, ligeledes er jeg så heldig at vi i Smørum har overdækket range med varmelamper så mon ikke at 2-3 trænings sessioner er målet. 
      Har ligeledes invisteret i en launchmonitor ES14, for at gøre træningen mere værdifuld for at kunne tjekke carry, launch, smashfactor og spin. 
      Sæsonen 2016 for mit vedkommende skal byde på flere af turneringerne som min klub tilbyder , og målsætningen er at spille stabilt til hcp omkring de 8, så kan man altid vurdere løbende 
      Hvad er jeres forberedelse og målsætning 
    • By Tanja Lewis
      Hejsa

Jeg har altid grint lidt af alle de der ting, man kan købe - hvor der kan puttes på stuegulvet, chippes op i et net og hvad ved jeg. Golf skal spilles på en grøn golfbane, har jeg tænkt - ikke alt det pjat der    Og nu er jeg alligevel begyndt at få idéer om at, måske ku' der være noget, der var ok - og som så betød at selvsamme runde på den grønne golfrunde blev endnu sjovere 

Tanken er opstået fordi, jeg har den overbevisning, at hvis jeg nu øvede nogle basis ting lidt hver dag, så ville min krop hurtigere lære, hvad det er den skal. Ligesom med al anden læring - sprog, at cykle, spille musik osv.

Så kære golfentutiaster, hvad kender I til noget af det udstyr, man kan købe for penge. Er der noget af det, der dur til noget?

Mine primære fokusområder er putning og chipning - og jeg faldt over en ok og enkel chipping drill på youtube, som jeg vil starte med. Men hvad med de der nettingster, man kan forsøge at ramme - giver det noget...

Erfaringer søges 

Mvh
      Tanja
    • By rene20
      I dag gik starten på mit golf år...... Jeg startede med en gang træning hos den lokale pro. Super lokaler med track-man. Så nu er det forløb der skal gøre mig til en VINDER startet. Det kunne godt ses at jeg har ligget stille i et godt stykke tid . Men det med at ligge stille, var faktisk en del af den plan der skal bringe mig i single hcp. i år. Jeg er overbevist om at det er nemmere at lære noget nyt når man ikke har de gamle sving fejl på rygraden. Iflg. træneren, er der da også noget at arbejde på....... men mon ikke jeg nok skal komme i mål

Oven i træningen, er der lagt billet ind på et nyt jernsæt fra Sæby
  • Create New...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privacy Policy og Terms of Use for brug af siden