Jump to content
GolfWang

Hvem udbyder langvarig intensiv golftræning?

Recommended Posts

20 timer siden, skrev Kitter:

Har lige været off-line (ferie :)). Lyder som et godt kursus. Kan dog ikke lade være med at spørge ind til hvordan du så vil følge op på det, så det ikke bare bliver a one hit wonder??

Flere kurser, regelmæssige lektioner etc??

Og ferien skal også nydes (off-line :) ) Regelmæssige lektioner tænker jeg ikke, men opfølgning på det satser jeg på, hvis det går skidt. Og sidder den så i skabet nu? Nej slet ikke, for er langt fra de 2000 bolde, som det menes at tage, før noget sidder fast og med betaling af rangebolde, så går der nok en rum tid, før jeg opnår det antal, men den går væsentligt mere lige end førhen, så længe jeg husker mig selv på de ting jeg lærte og det sker desværre, at jeg glemmer det. :)

Men jeg kunne sagtens tilmelde mig kurser, for at se om noget af al det selvlærte, er helt i skoven og nye/flere fifs kan man ikke takke nej til. Jeg er dog ikke typen der sidder på Youtube og ser videoer, da der ikke findes 1 standardråd, som gælder for alle spillere.

Jeg vil dog på det kraftigste anbefale at man tager nogle lektioner, selvom jeg førhen var for nærig til det, men det synspunkt har jeg fået ændret (måske pga den succes jeg har oplevet), da de er der for at hjælpe dig, enten til at blive bedre eller også til at afhjælpe nogle dumheder, som selvlærte golfspillere har tendens til. Det kræver dog at man VIL lære noget, også selvom det er svært, for det ér svært at ændre på noget, man har gjort "forkert" i mange år.

2 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg vil dog på det kraftigste anbefale at man tager nogle lektioner, selvom jeg førhen var for nærig til det, men det synspunkt har jeg fået ændret (måske pga den succes jeg har oplevet), da de er der for at hjælpe dig, enten til at blive bedre eller også til at afhjælpe nogle dumheder, som selvlærte golfspillere har tendens til. Det kræver dog at man VIL lære noget, også selvom det er svært, for det ér svært at ændre på noget, man har gjort "forkert" i mange år.

Lyder som om det har sat sig positive spor.

Og jeg skal da kun opfordre til at man tager lektionerne så tidlilgt som muligt i golfkarrieren - netop fordi det er så svært at ændre på gamle vaner.

Jeg ville ønske at jeg havde valgt den fremgangsmåde, - så havde jeg været forskånet for meget bøvl....

8 minutter siden, skrev Kitter:

Lyder som om det har sat sig positive spor.

Og jeg skal da kun opfordre til at man tager lektionerne så tidlilgt som muligt i golfkarrieren - netop fordi det er så svært at ændre på gamle vaner.

Jeg ville ønske at jeg havde valgt den fremgangsmåde, - så havde jeg været forskånet for meget bøvl....

Helt klart!

Jeg er 100% enig i med dig. Jeg spillede dog længe i en klub, hvor de trænere vi havde, ikke var specielt gode og det (trods pga status) nok var lidt mere quick fixes der var målsætningen.
Her i Silkeborg synes jeg det er nogle ret kompetente trænere vi har og som mener det seriøst, hvilket nok også kan ses på mængden af rigtig gode spillere i klubben i de forskellige aldersgrupper :)

Nu er vi jo mange der er kommet med diverse råd og snakken om hvordan og hvor meget man selv bør gøre har også været oppe at vende. Nu tænker jeg så på om du @GolfWang er kommet nærmere hvad du selv tænker, om du har fundet noget nyttigt i det vi er kommet med og om du evt. er kommet i gang med noget intensiv træning hos en Pro?

• Upvote 1