Jump to content
Vild med Golf

GolfWang

Hvem udbyder langvarig intensiv golftræning?

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg leder efter en erfaren golfer, som vil træne mig op til et højt niveau.

Jeg har spillet fra jeg var otte år gammel til jeg var 14, og holdt derefter en pause. Nu er jeg som 22-årig tilbage på golfbanen igen, og har en drøm (plan) om at spille store turneringer en dag. Derfor leder jeg efter en træner, som ville være villig til at træne mig intensivt over en længere periode. Jeg har tre kriterier, nemlig at træneren kan:

1. Træne med mig på Sjælland, helst i Storkøbenhavn
  2. Kunne træne på højt niveau
  3. Lave et 'klippekort' på fx 40 timers træning for 10.000 kroner. (i hvert fald ikke koste 700-800 kroner i timen) 

Jeg spiller ca. til handicap 15 og jeg har en slice, jeg meget gerne vil af med som det første. 

Kender I nogen golftrænere som kunne være interessante at tage fat i?

Mvh 

Wang 

Start i din hjemmeklub.. Enhver dansk klubpro burde være i stand til at rette et sving op og få dig ned i + hcp uden nævneværdige hvis dedikationen og talentet er til det...

Når du så når derned og du kan tage en seriøs vurdering af hvad dit talent rækker til, så kan du begynde at overveje en personlig dedikeret træner.. I skrivende stund vil jeg mene det er spild af penge (eller pengene er ihvertfald bedre brugt anderledes det næste års tid)

Held og lykke med projektet :)

5 timer siden, skrev GolfWang:

Hej alle,

Jeg leder efter en erfaren golfer, som vil træne mig op til et højt niveau.

Jeg har spillet fra jeg var otte år gammel til jeg var 14, og holdt derefter en pause. Nu er jeg som 22-årig tilbage på golfbanen igen, og har en drøm (plan) om at spille store turneringer en dag. Derfor leder jeg efter en træner, som ville være villig til at træne mig intensivt over en længere periode. Jeg har tre kriterier, nemlig at træneren kan:

1. Træne med mig på Sjælland, helst i Storkøbenhavn
  2. Kunne træne på højt niveau
  3. Lave et 'klippekort' på fx 40 timers træning for 10.000 kroner. (i hvert fald ikke koste 700-800 kroner i timen) 

Jeg spiller ca. til handicap 15 og jeg har en slice, jeg meget gerne vil af med som det første. 

Kender I nogen golftrænere som kunne være interessante at tage fat i?

Mvh 

Wang 

Meld dig ind i Midtsjællands Golfklub til 5.600,- om året. Her er der frie bolde og fri træning inkluderet i medlemskabet. Fri træning betyder i praksis 2 x 20 min om ugen eller 1 x 40 minutter, som er rigeligt. Der skal jo også trænes mellem lektionerne, så man har mulighed for at rykke sig :) 

Min kæreste, Lena, er headpro derude og jeg er sikker på at hun kan hjælpe dig med dine ambitioner :) 

Det kommer jo også an på om du synes om træneren, det skal ikke bare være en træner, som gerne vil bruge meget tid på dig, men som du ikke har kemi med.

Jeg er glad for Robin Lundskær i Nivå. For nogle år siden havde jeg 40 minutter's lektioner hver uge, med lidt spil på banen ca 1 gang om måneden. Det kørte hen over hele sæssonen, jeg tror det var fra Maj - September og kun med to ugers sommerferie i Juli. Ved et sådant program, bruger Robin tid på at lave langtidssigtede løsninger og ikke blot quick fixes. Og som @Golfkid skriver, så skal man også bruger tid mellem lektionerne på selvtræning.

13 timer siden, skrev Golfkid:

Meld dig ind i Midtsjællands Golfklub til 5.600,- om året. Her er der frie bolde og fri træning inkluderet i medlemskabet. Fri træning betyder i praksis 2 x 20 min om ugen eller 1 x 40 minutter, som er rigeligt. Der skal jo også trænes mellem lektionerne, så man har mulighed for at rykke sig :) 

Min kæreste, Lena, er headpro derude og jeg er sikker på at hun kan hjælpe dig med dine ambitioner :) 

Det er da et super tilbud.

Jeg er iøvrigt helt enig med dig i, at hemligheden til at blive god ligger mellem lektionerne.

Får men 1 lektion i ugen så skal der seriøst trænes meget mellem lektionerne. 4-5 dage med mindst et par timer pr gang. Ellers er frekvensen af lektioner simpelthen for høj.

Men har man ergærrigheden, og træner meget mellem lektionerne så får man enormt meget ud af træning. Simpelthen fordi de træningsøvelser man får under en lektion indarbejdes i teknikken inden næste lektion.

I min verden er der for mange som besøger en træner med den indstilling, at det fixes under de 20 min. man har en lektion. Det kunne ikke være mere forkert :)

25 minutter siden, skrev MrSwingKin:

I min verden er der for mange som besøger en træner med den indstilling, at det fixes under de 20 min. man har en lektion. Det kunne ikke være mere forkert :)

Det er så sandt, som det er skrevet. Når man så oven i købet kan se, at 'eleven' ikke engang har varmet lidt op inden lektionen, så tager man sig til hovedet.

Ændringer skal indføres over lang tid med løbende coaching af Pro'en og rigtig mange selvtræningstimer. Man skal dog hele tiden sørge for at få løbende feedback så man ikke selvtræner sig ind i forkerte ting.

Jeg har selv haft god fornøjelse af at have skiftevis 40 min og 20 min lektioner. De lange bruges til at gå i dybden, de korte til lige at tjekke at man ikke har 'glemt' hvad der var planen...

Hvad angår dit projekt, så ville jeg faktisk tage kontakt til et antal forskellige Pro'er og høre hvad de kan byde på. Nogen Pro'er vil nok være bedre end andre til at planlægge og gennemføre et langsigtet forløb, som du ønsker.

Der er mange Pro'er derude med forskellige kompetencer, men et navn der lige falder mig ind er Magnus Landstrøm, som er i både Helsingør og Ree (dvs 40 min kørsel fra Kbh centrum). Tidligere landstræner og dermed også i stand til at lave længere forløb - vil jeg gå ud fra. Men der må være andre.....

Held og lykke med det - gid jeg havde tiden! 👍

6 timer siden, skrev MrSwingKin:

Handler det ikke også om, at trænerne skal blive bedre til at fortælle, at man ikke kan quickfixe eller vil det skræmme folk endnu længere væk fra et besøg?
Skal selv have mine første lektioner, men jeg møder ikke op med den indstilling, men vil suge til mig og selvtræne endnu mere, men med de rigtige værktøjer.

5 timer siden, skrev Kitter:

Det er så sandt, som det er skrevet. Når man så oven i købet kan se, at 'eleven' ikke engang har varmet lidt op inden lektionen, så tager man sig til hovedet.

Lidt i samme boldgade, som til MrSvingking, for det kræver jo ikke ret meget, at skrive at man bør møde opvarmet op til undervisning.

1 time siden, skrev Nicolai:

Lidt i samme boldgade, som til MrSvingking, for det kræver jo ikke ret meget, at skrive at man bør møde opvarmet op til undervisning.

Grundlæggende set er jeg modstander af at babysitte voksne mennesker til noget som er så indlysende. Jeg tror så heller ikke, at 'eleven' ville læse det.

Når det så er sagt kunne Proerne nok god markedsføre sig mere fokuseret.

Jeg er fx endnu ikke stødt på en Pro, som har reklameret med reelle 'forløbsbeskrivelser' for spillerudvikling. Der er jævnligt typen "Formiddagskursus - vi gennemgår driver, jernslag, short game og putning", men en beskrivelse af et nærmere defineret forløb som fx udvikler dine jernslag eller specifikt dit korte spil har jeg ikke set.

Fx Efter en status af dit niveau i første lektion udarbejder vi en plan "Over 6 lektioner med 10 dages mellemrum fokuserer vi på dit jernspil ved at xxx..." "I den periode forventes du at møde til lektion xx gange og i mellem lektionerne have mindst xx selvstændige træningssessioner af mindst 1 time". "Du får Trackman videoer i din personlige Trackman account (ja det kan man faktisk!) med forklaringer om hvad du skal arbejde på, så vi kan følge din udvikling".

Om der er et marked - aner det ikke, men det ville da være en anden indfaldsvinkel.

1 time siden, skrev Kitter:

Grundlæggende set er jeg modstander af at babysitte voksne mennesker til noget som er så indlysende. Jeg tror så heller ikke, at 'eleven' ville læse det.

Når det så er sagt kunne Proerne nok god markedsføre sig mere fokuseret.

Jeg er fx endnu ikke stødt på en Pro, som har reklameret med reelle 'forløbsbeskrivelser' for spillerudvikling. Der er jævnligt typen "Formiddagskursus - vi gennemgår driver, jernslag, short game og putning", men en beskrivelse af et nærmere defineret forløb som fx udvikler dine jernslag eller specifikt dit korte spil har jeg ikke set.

Fx Efter en status af dit niveau i første lektion udarbejder vi en plan "Over 6 lektioner med 10 dages mellemrum fokuserer vi på dit jernspil ved at xxx..." "I den periode forventes du at møde til lektion xx gange og i mellem lektionerne have mindst xx selvstændige træningssessioner af mindst 1 time". "Du får Trackman videoer i din personlige Trackman account (ja det kan man faktisk!) med forklaringer om hvad du skal arbejde på, så vi kan følge din udvikling".

Om der er et marked - aner det ikke, men det ville da være en anden indfaldsvinkel.

Det er jeg som sådan helt enig i, men det er jo langtfra et nyt fænomen og hvis man ikke føler, at (bla pga manglende opvarming) man opnår noget ved en lektion, så tror jeg næppe heller, man dukker op igen. Og det er jo til proens egen fordel, at man fortæller, hvad man gerne ser/forventer af en. 

Sakset fra mine proer på weekendens kurser

"Kursus i indspil

Lær alle slag omkring green. 
Hvordan bliver jeg bedre til at ramme bolden stabilt. 
Hvordan tager jeg de rigtige valg.
Kom bedre ud af bunkeren"

"På dette kursus har vi fokus på Driveren. Både i at kunne forøge vores længde, men ligeså vigtigt at finde fairway hver gang. Der vil være øvelser og tips som vil hjælpe dit spil."

Måske ikke det mest uddybende, men jeg kan da se, hvad der er af planer, men jeg giver dig ret i, at man sagtens kunne være lidt mere præcis og tror det ville gavne. 

3 timer siden, skrev Nicolai:

Det er jeg som sådan helt enig i, men det er jo langtfra et nyt fænomen og hvis man ikke føler, at (bla pga manglende opvarming) man opnår noget ved en lektion, så tror jeg næppe heller, man dukker op igen. Og det er jo til proens egen fordel, at man fortæller, hvad man gerne ser/forventer af en. 

Sakset fra mine proer på weekendens kurser

"Kursus i indspil

Lær alle slag omkring green. 
Hvordan bliver jeg bedre til at ramme bolden stabilt. 
Hvordan tager jeg de rigtige valg.
Kom bedre ud af bunkeren"

"På dette kursus har vi fokus på Driveren. Både i at kunne forøge vores længde, men ligeså vigtigt at finde fairway hver gang. Der vil være øvelser og tips som vil hjælpe dit spil."

Måske ikke det mest uddybende, men jeg kan da se, hvad der er af planer, men jeg giver dig ret i, at man sagtens kunne være lidt mere præcis og tror det ville gavne. 

Ovenstående ligner det jeg kalder "formiddagskurser". Som jeg kender disse kurser (har været til "Indspil" og "Putting" samt et "Kom det hele igennem på 4 timer" kurser) er man 6-8 personer, ofte på meget forskelligt niveau, som får lidt generel instruktion, og derefter går proen fra deltager til deltager og giver lidt undervisning i måske 2,5 timer, dvs max 20 min. til hver deltager.

Klart bedre end ingen undervisning, men meget langt fra et sammenhængende længerevarende forløb.

Målgruppen for sidstnævnte er dog nok begrænset, hvis man skal forpligte sig fx til et tremåneders forløb.

Det mest givende kursus jeg har været på var faktisk et "spil på banen kursus" midt i et 10-klippekortsforløb hvor vi var fire mand som spillede tre huller med proen, som observatør og rådgiver. Mere end een gang måtte han sige "hvorfor vil du dog bruge det jern?" eller klassikeren "hvor mange gange ud af 10 kan du lykkes med det slag? Og så blev der naturligvis også talt course management for bogey-golfere generelt... 

De næste klip på klippekortet kunne så bruges mere effektivt på rangen, hvor Proen kunne bruge sine observationer. Det øgede faktisk udbyttet.... 

10 timer siden, skrev Kitter:

Ovenstående ligner det jeg kalder "formiddagskurser". Som jeg kender disse kurser (har været til "Indspil" og "Putting" samt et "Kom det hele igennem på 4 timer" kurser) er man 6-8 personer, ofte på meget forskelligt niveau, som får lidt generel instruktion, og derefter går proen fra deltager til deltager og giver lidt undervisning i måske 2,5 timer, dvs max 20 min. til hver deltager.

Klart bedre end ingen undervisning, men meget langt fra et sammenhængende længerevarende forløb.

Målgruppen for sidstnævnte er dog nok begrænset, hvis man skal forpligte sig fx til et tremåneders forløb.

Det mest givende kursus jeg har været på var faktisk et "spil på banen kursus" midt i et 10-klippekortsforløb hvor vi var fire mand som spillede tre huller med proen, som observatør og rådgiver. Mere end een gang måtte han sige "hvorfor vil du dog bruge det jern?" eller klassikeren "hvor mange gange ud af 10 kan du lykkes med det slag? Og så blev der naturligvis også talt course management for bogey-golfere generelt... 

De næste klip på klippekortet kunne så bruges mere effektivt på rangen, hvor Proen kunne bruge sine observationer. Det øgede faktisk udbyttet.... 

Jeg finder desværre alligevel ikke ud af, hvad det går ud på, da jeg er nede med omgangssyge, men jeg vil dog godt give dig ret i, at det nok er sådan forløbet er. Jeg kan dog ikke se nogen deltagerliste, så ved ikke hvor intensiv det er.

Det lyder også mere givende, at spille med en træner nogle huller, dog mener jeg det er 9 huller her.

Jeg var så eneste tilmeldte på indspil, men pga sygdom var jeg ikke afsted.

I dag var jeg så til Driverlektion og gid jeg havde taget sådan et noget før :)

Undervisningen bestod i kort gennemgang af kurset, som i dag handler om speed og ikke så meget retning.
Jeg sagde dog til træneren, at det var ikke længde jeg var kommet for, men retning og det blev der så fokuseret på hos mig.

Øvelserne var speedstick og elastik og en tur i Trackman.
Alle fik noget udbytte af kurset, i form af diverse ændringer, når man var ved Trackman.

Det er hvertfald de bedste 100,- jeg længe har spenderet, da det gav væsentligt længere drives, men bedst af alt, de var lige og det er motiverende, for jeg har godt nok været træt af golf for tiden. Og det er endda kun med et energi niveau på 80% efter sygdom.  Så nu håber jeg, at jeg kan overføre det jeg fik ændret, til banen og dermed også genvinde glæden ved golf.

22 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg var så eneste tilmeldte på indspil, men pga sygdom var jeg ikke afsted.

I dag var jeg så til Driverlektion og gid jeg havde taget sådan et noget før :)

Undervisningen bestod i kort gennemgang af kurset, som i dag handler om speed og ikke så meget retning.
Jeg sagde dog til træneren, at det var ikke længde jeg var kommet for, men retning og det blev der så fokuseret på hos mig.

Øvelserne var speedstick og elastik og en tur i Trackman.
Alle fik noget udbytte af kurset, i form af diverse ændringer, når man var ved Trackman.

Det er hvertfald de bedste 100,- jeg længe har spenderet, da det gav væsentligt længere drives, men bedst af alt, de var lige og det er motiverende, for jeg har godt nok været træt af golf for tiden. Og det er endda kun med et energi niveau på 80% efter sygdom.  Så nu håber jeg, at jeg kan overføre det jeg fik ændret, til banen og dermed også genvinde glæden ved golf.

Godt at du fik noget ud af de små-kurser derude, tror jeg pro'erne vil blive glad for at høre, hvis du ikke allerede har fortalt dem det :)

I øvrigt meget enig, de små-kurser er meget fine, fordi de ikke koster alverden og samtidig giver værdi.

2 timer siden, skrev Holger:

Godt at du fik noget ud af de små-kurser derude, tror jeg pro'erne vil blive glad for at høre, hvis du ikke allerede har fortalt dem det :)

I øvrigt meget enig, de små-kurser er meget fine, fordi de ikke koster alverden og samtidig giver værdi.

De fik feedback (faktisk 2 gange da jeg mødte træneren igen i dag), da jeg havde et opfølgende spørgsmål :)

Jeg synes det er nogle rimelige priser, de tager. Så i Ry, at man kan købe 25min samtale og 10 lektioner a´ 25min for 1750 ved Pro'erne og 1500,- ved Pro eleven (som var ham vi havde til lektionen i går) og det synes jeg på ingen måde er dyrt.