Jump to content
SPetersen

Finde der en fladere fornemmelse end at lave HIO, når man spiller alene?

Recommended Posts

Been there, done that. I restauranten var de dog storsindede nok til at givet et glas whisky på huset.

Det er derfor jeg "bevidst" slår skævt, når jeg er på alenerunder, for hva nu hvis. 

Så ingen jubelscene?? 

Tillykke alligevel :) 

og det ændrer ikke ved, at næste gang du går til et par-3 hul, så vil dit mindset være at det sagtens kan ske, fremfor “det sker sgu aldrig for mig” ;) 

Ahhh surt ;) 

Jeg har lavet et par stykker alene på vores Pay&Play anlæg, men det har været "trænings" runder hvor jeg måske har slået 8-10 wedges fra samme teested, så det kan sgu nok ikke helt sammenlignes :D 

Men nu ved du da trods alt at det kan lade sig gøre :)  :) 

Et andet og langt værre scenarie: Vores bane starter med et par 3 hul.. Og når vi spiller hyggerunder er det næsten altid ud af bilen og direkte på første tee, så "mulligan på første" er nærmest blevet en selvfølge efterhånden.. Overvej lige den dag man laver hole in one med nummer 2 ?? :(  :(  :D 

6 timer siden, skrev nAlen:

Overvej lige den dag man laver hole in one med nummer 2 ?? :(  :(  :D 

En Mulligan kan teknisk set være en afbrudt golfrunde, og en ny runde startes (2. bolden), så det kan gøres uden at give problemer.

Problemet er hvis man ikke bruger Mulligan "rigtigt", nemlig at alle bliver enige om at bruge 2. bolden, og dermed starter en ny runde.

Når vi bruger en Mulligan er det 2 slag på første teested, og alle bruger den bedste af de 2 bolde til at spille videre med...

1 time siden, skrev Årgang63:

Folk må gøre præcis som de vil, specielt på hygge runder, men at bilde sig ind, at en Mulligan er indenfor reglerne, det kræver en god fantasi 🙂

det har vist været beskrevet i en artikel, at det jo teknisk er muligt at afbryde sin runde efter det første slag og starte en ny runde med 2. slaget ... sådan teknisk set :) 

1 time siden, skrev Christian SSGM:

det har vist været beskrevet i en artikel, at det jo teknisk er muligt at afbryde sin runde efter det første slag og starte en ny runde med 2. slaget ... sådan teknisk set :) 

Det får mig til at tænke på dengang min hjemmebane kun var 9 huller. Der var det nuværende hul 4 (par 3, over en sø) hul 1, og det var udbredt at slog man i vandet, afbrød man runden, gik i klubhuset, fik en kop kaffe og fandt sig en ny tid senere.

Så i mener at jeg "teknisk set" kan blive ved med at slå bolde, på første tee, indtil jeg er tilfreds med resultatet?

Som sagt, brug bare en mulligan, men lad være med at lyve for jer selv 😎

Nej. Kun hvis alle i bolden er enige om at afbryde runden og starte en ny. I praksis bliver det så sjældent. 

Jeg vil foreslå, at man istedet for bare ligger den første bold, ud i fairway, et sted som man er tilfreds med og så starter runden der 🙂

Edited by Årgang63
  • Like 1

Det der med at man "teknisk set" kan starte en ny runde, mener jeg ikke harmonerer med:

Citat

1.2

Standarder for spilleropførsel

a

Opførsel forventet af alle spillere

Alle spillere forventes at spille i spillets ånd ved at:

Optræde hæderligt – f.eks. ved at følge Reglerne, medregne alle strafslag og være ærlig i alle dele af spillet.

1 time siden, skrev claust:

Nej. Kun hvis alle i bolden er enige om at afbryde runden og starte en ny. I praksis bliver det så sjældent. 

Husk - hvis der er meldt EDS, så er det ene slag en No Return runde, som medfører en opregulering på 0,1.

Hvis det ikke er en tællende runde, så kan man jo i princippet tage alle de ekstra slag som man har lyst til.

Personligt spiller jeg med dobbelt bogføring. I den interne konkurrence om fadbamserne (hvor Mulligans er aftalt på hul 1) bruger jeg mulliganen. MEN på scorekortet til indberetning bliver det naturligvis noteret som en ny bold fra tee og dermed 3. slag på hullet.

Jeg kan stadig vinde fadbamsen i den interne konkurrence, men snyder ikke med scoreindberetningen.

3 minutter siden, skrev Pastorius:

Det der med at man "teknisk set" kan starte en ny runde, mener jeg ikke harmonerer med:

Enig!