Jump to content
Vild med Golf

Thomas91

Hvor findes spændende pay&play ?

Recommended Posts

Hej Hej

Jeg håber i nyder sommeren.

Min gode ven som bor i Thailand er på ferie i Danmark og vi vil gerne ud og spille golf sammen.

Desværre må han ikke spille på vores bane fordi han ikke er DGU medlem eller decideret medlem af en golfklub. Han har dog spillet golf i nogle år i Thailand og har tidligere spillet i Danmark og været DGU medlem. 

Vi leder derfor efter et spændende sted at spille pay&play sammen. Gerne noget hvor det ikke bare er små par-3 baner og gerne i Jylland. 

Alternativt, hvis i ved jeres klub godt vil modtage den slags gæster på deres 18 hullers bane, så vil jeg også meget gerne høre om det.

Rigtig god pinse 🙂 

Vejen golfklub har en ret god pay&play bane. Dog ingen par 5 huller på den, men lange par huller 3 og gode par 4 huller

4 par 3 huller

5 par 4 huller

Så vidt jeg lige husker

Edited by AkselBirke
  • Like 1

Tollundgaard har en rigtig spændende OG golf lignende p&p bane, så meget at jeg faktisk først fandt ud af, efter 2 runder, at det er en p&p bane. 

9 huller, med 2 teesteder og dermed 18 huller. 

• Like 1

Djursgolf må være det oplagte valg https://www.djursgolfklub.dk/ 

Fin bane, med 3 teesteder, hvor de bagerste spiller lige over 2000m for ni huller. Jeg vil dog anbefale at spille banen fra rød tee, da banen er super svær fra gul. En bane hvor hele baggen kan komme i brug.

5 timer siden, skrev Thomas91:

Hej Hej

Jeg håber i nyder sommeren.

Min gode ven som bor i Thailand er på ferie i Danmark og vi vil gerne ud og spille golf sammen.

Desværre må han ikke spille på vores bane fordi han ikke er DGU medlem eller decideret medlem af en golfklub. Han har dog spillet golf i nogle år i Thailand og har tidligere spillet i Danmark og været DGU medlem. 

Vi leder derfor efter et spændende sted at spille pay&play sammen. Gerne noget hvor det ikke bare er små par-3 baner og gerne i Jylland. 

Alternativt, hvis i ved jeres klub godt vil modtage den slags gæster på deres 18 hullers bane, så vil jeg også meget gerne høre om det.

Rigtig god pinse 🙂 

Jeg har ikke meget erfaring med hvordan det er i DK, men jeg ved at det langtfra er alle klubber i udlandet der går ret meget op i om man har et formelt medlemskab, hvis ellers man bare har råd til at betale greenfee’en, så hvis du har baner i kikkerten, så prøv at ringe til dem, og forklar situationen og hør om det er muligt at komme til. 

Skal I ikke bare en tur på Lübker?

På Lübker kan man uden problem booke en tid i Golfbox, selvom man ikke har et DGU nummer - men det samme er ikke muligt i Norddjurs, hvor Golfbox kræver dansk eller nordisk medlemsnummer.

7 timer siden, skrev Årgang63:

Djursgolf må være det oplagte valg https://www.djursgolfklub.dk/ 

Fin bane, med 3 teesteder, hvor de bagerste spiller lige over 2000m for ni huller. Jeg vil dog anbefale at spille banen fra rød tee, da banen er super svær fra gul. En bane hvor hele baggen kan komme i brug.

Ja det var da helt oplagt - lige i nabolaget. Er den godt nok så svær fra gul tee?

I øvrigt; Jeg har stadig tilgode, at spille med Norddjurs cooleste hovedbeklædning og manden nedenunder 🤠

5 timer siden, skrev peejay:

Skal I ikke bare en tur på Lübker?

På Lübker kan man uden problem booke en tid i Golfbox, selvom man ikke har et DGU nummer - men det samme er ikke muligt i Norddjurs, hvor Golfbox kræver dansk eller nordisk medlemsnummer.

Ved du, at de accepterer det eller er det bare en "teknisk fejl" der giver muligheden? Det slår mig nemlig ikke som et sted, der vil acceptere det. 🙂

Jeg snakkede med træneren i Norddjurs idag til træning og de vil altså gerne acceptere folk med udenlandsk medlemsskab. Man skal bare have et form for et medlemsnummer og bevis for at man er medlem af en klub. - Bare lige for ikke at sprede forkert information. 🙂

3 timer siden, skrev Thomas91:

Ja det var da helt oplagt - lige i nabolaget. Er den godt nok så svær fra gul tee?

I øvrigt; Jeg har stadig tilgode, at spille med Norddjurs cooleste hovedbeklædning og manden nedenunder 🤠

Ja den er svær fra gul, meget bedre fra rød. Gul er lavet for at få længde, så banen kan godkendes af DGU, rød er det oprindelige layout.

Ja den kaster nogle kommentarer af sig, den hat 😎 Jamen vi må da spille en runde en dag, jeg er der i hvert fald rimelig tit og er frisk 🙂

• Like 2

Hvis i er i området så tag et kig på Hedensted's P&P, også en fin lille bane med et par lange par 4...

• Like 1