Jump to content
Vild med Golf

Bjørnen

Øltelt på MID

Recommended Posts

Er jeg bare ved at være en sur ældre moden herrer, der mener at det er for meget halbal med et øltelt som teested  ☺️

Den er god nok! I er gamle og sure :thumbsup:

Hvis ellers det kan fungere og folk kan holde sig i ro når de slår fra teestedet så synes jeg godt det kan gå. MID forsøger at sætte sig på landkortet og skabe nye ting hvilket måske med tiden vil tiltrække flere stjerner.

• Upvote 1

Jeg syntes at den er lidt svær.

På den personlige plan, bryder jeg mig ikke om det, præcis som jeg ikke bryder mig om hul 16 til Waste Management. For mig er golf ikke halvfulde hujende tilskuere. Hvis det er en nødvendighed for at "vokse sporten" så behøver den ikke at vokse for min skyld.

Men samtidig, så er jeg helt klar over, at jeg ikke har patent på hvorledes golf skal præsenteres i medierne, hvad der er god smag og at mit syn på golf, kun er mit. Jeg er muligvis også en gammel sur nisse, jeg er i hvert fald lidt kedelig 🙂

• Like 1

Som årgang 1966'er er jeg slet ikke klar til at blive kaldt gammel, men lidt sur og bitter har jeg det fint med 🙂

Jeg bryder mig heller ikke om det, men man kan jo ikke diskutere at de har succes med konceptet, så på den måde er det fint, men det bliver uden mig som tilskuer. Jeg ser frem til at Great Northern eller Scandinavian finder ud af at få en Europatour-turnering tiltrukket (tror mest på Kerteminde). Begge har vist udtalt at de ikke kunne se sig holde en turnering på samme måde som MiD.

Folkelighed er fint, men jeg er ikke særlig folkelig. Jeg prøver at være rummelig, men er nok lidt elitær når det kommer til stykket, særligt når det gælder sport. Det skal være sport og spænding der er i højsædet, ikke gøgl og fest, før det er interessant for mig. Af samme grund har jeg det som basketballspiller lidt stramt med NBA, og synes at både collegebasket og EuroLeague er mere interessant. Men for både NBA og MiD gælder det at spillerne er så gode, at jeg selvfølgelig følger med, men det bliver på afstand.

• Like 2

8 timer siden, skrev Årgang63:

For mig er golf ikke halvfulde hujende tilskuere. 

Eller spillere for den sags skyld.

Jeg mener godt det kan blive for folkeligt. Og at der kan komme for meget øl ind over.

Jeg bryder mig heller ikke om at høre tilskuere råbe noget “smart” efter alle slag. “IN THE HOLE!!!” er vel den mest typiske, men når det også sker ved slag hvor der ingen mulighed er for at bolden går i hul, hvad er meningen så. Jeg giver op når jeg høre nogle råbe “fried potatoes” eller noget andet “vittigt”. Eller “science, science” når Dechambeau har slået.

Tilbage til øllen. Jeg har spillet med folk der går mere op i at de skal ind og have øl efter runden. Jeg spillede engang i en 4-bold hvor de to værste scorer skulle give en omgang. Bagefter skulle vinderne give en omgang.... Jeg gad ikke diskutere det, så jeg lagde pengene og gik. Jeg havde alligevel ikke tid (eller lyst) til at blive hængende.

Endelig er der de gange hvor jeg har været “heldig” at gå bag en bold, hvor folkeligheden var med rundt på banen. Her blev der åbnet en øl på hvert 3. tee sted, og det var samtidigt spillere der gik så langsom at man skulle tro de var på strøgtur. De var selfølgelig også typen der nægter at lukke igennem.

Det virker måske som om jeg er totalt afholdsmand. Det er jeg ikke. Jeg har dog kun drukket en lille fadøl i år, og øl er ikke førstevalget hvis jeg skal have noget at drikke. Desuden drikker jeg yderste sjældent i det offentlige rum.

I er nogle gnavpotter ;)

Nu har jeg været forbi pågældende hul nogle gange i løbet af de sidste par dage. Og jeg synes faktisk det er fedt.

Og selvom stemningen måske er lidt mere løs end normalt, så synes jeg slet ikke det er for meget. Der er stille når spillerne skal slå, og mener ikke jeg der eller nogle andre steder har hørt nogle "smarte" råb. Måske der kommer nogle i dag....

Se også hvad Martin Simonsen sagde om ølteltet: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/flyvende-nordjyde-er-bedste-dansker-ved-made-in-denmark/fa679c6d-d330-4ba9-bd9e-8ea4ed2f96de

21 minutter siden, skrev Kaizer:

Tilbage til øllen. Jeg har spillet med folk der går mere op i at de skal ind og have øl efter runden. Jeg spillede engang i en 4-bold hvor de to værste scorer skulle give en omgang. Bagefter skulle vinderne give en omgang.... Jeg gad ikke diskutere det, så jeg lagde pengene og gik. Jeg havde alligevel ikke tid (eller lyst) til at blive hængende.

Dem jeg ofte spiller med, der er næsten altid en ting på højkant. Det skærper koncentrationen, og man kæmper selvom spillet ikke kører. Men, enig med dig i, at det for nogle virker som om en golfrunde er en godkendt undskyldning for at få en fadbamse.

25 minutter siden, skrev Kaizer:

Endelig er der de gange hvor jeg har været “heldig” at gå bag en bold, hvor folkeligheden var med rundt på banen. Her blev der åbnet en øl på hvert 3. tee sted

Jeg er generel modstander af at drikke øl på selve runden, og springer ofte over hvis jeg bliver budt. Jeg drikker sjældent øl - faktisk synes jeg det eneste tidspunkt en øl smager rigtig godt er efter en golfrunde. Dette sagt, så er der undtagelsen: Hvis man er på rejse med gutterne - så kan der godt sniges et par skarpe ned under en runde. Det går aldrig over gevind, og vi kan stadig spille en fin gang golf.

• Like 1

3 timer siden, skrev ronnow:

I er nogle gnavpotter 

Åh, det var godt at høre.

• Like 1

Som en årgang 1952, og lidt tvær er jeg oplagt til en kommentar til dette emne.😎

Jeg tror de brainstormer  oppe i Himmerland og dermed får en erfaring om det kan lade sig gøre uden at skade sporten.

Lidt ligesom stemningen til Ryder, både i USA og Europa.

Det er ligesom om at sport og alkohol mere og mere hører sammen efterhånden på tv og sponsorsiden.

Min egen holdning er en enkelt på runden for hyggens skyld ok, men det hjælper sjældent på spillet😎

Hvis folk bliver for fulde, så får det ende

Jeg syntes nu det er ok, så længe det ikke udvikler sig til idioter der råber mashed potatoes .. pga tour publikum er kvalmende og vil slet ikke kunne håndtere sådan et tiltag. På den anden side, så er det sgu også lidt tamt at de står der og klapper dem igennem. Jeg ved godt det er selvmodsigende, men det er lidt for artigt at se :D 

22 hours ago, Bjørnen said:

Er jeg bare ved at være en sur ældre moden herrer, der mener at det er for meget halbal med et øltelt som teested  ☺️

Sport og Alkohol hører ikke sammen, og er dette nødvendig for å holde hjulene i gang, er det tydelig IKKE golfsporten som trekker publikum, men noget helt andet, så hvorfor ikke strippe show`? det har heller ikke stort med Golf at gøre, men vil sikkert trekke publikum.....

Lad os håbe det ikke kommer helt der til ;-)
https://eavisa.com/mor-datter-apner-strippeklubb-moss-polseservering/

• Like 1
  • Upvote 1

sport og alkohol har alle dage hørt sammen, som økonomisk grundlag er alkohol uvurderlig, sammen med tobak :D .. desværre vel nu overgået af betting firmaer

Jeg er godt nok ham der har en runde patroner med til hele bolden og det samme er dem jeg får spillet med, så der kommer som regel 1-2 dåser øl ned under runden og flasken med birdie rom er også altid tro følgesvend. Det sociale er væsentlig i min runde på banen, uden det selvfølgelig bliver en druktur af den årsag.

1 time siden, skrev Christian SSGM:

sport og alkohol har alle dage hørt sammen, som økonomisk grundlag er alkohol uvurderlig, sammen med tobak :D .. desværre vel nu overgået af betting firmaer

Jeg er godt nok ham der har en runde patroner med til hele bolden og det samme er dem jeg får spillet med, så der kommer som regel 1-2 dåser øl ned under runden og flasken med birdie rom er også altid tro følgesvend. Det sociale er væsentlig i min runde på banen, uden det selvfølgelig bliver en druktur af den årsag.

Jeg har aldrig deltaget i noget sport hvor det ligefrem hørte sammen med alkohol.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det sociale, for golf er en social sport. Det bliver i hvert fald hurtigt kedeligt hvis man ikke siger noget til hinanden. Men at der skal blandes alkohol ind i det for at det bliver socialt, forstår jeg ikke helt.

Misforstå mig ikke - du må hjertens gerne gøre som du beskriver. Vi kommer bare fra to vidt forskellige steder. Jeg vil anslå at det er under 1% af mit livs alkoholforbrug der er indtaget sammen med andre. Resten er drukket alene.

18 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg har aldrig deltaget i noget sport hvor det ligefrem hørte sammen med alkohol.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det sociale, for golf er en social sport. Det bliver i hvert fald hurtigt kedeligt hvis man ikke siger noget til hinanden. Men at der skal blandes alkohol ind i det for at det bliver socialt, forstår jeg ikke helt.

Misforstå mig ikke - du må hjertens gerne gøre som du beskriver. Vi kommer bare fra to vidt forskellige steder. Jeg vil anslå at det er under 1% af mit livs alkoholforbrug der er indtaget sammen med andre. Resten er drukket alene.

Jeg hentydede til hvad alkohol, tobak og bettingfirmaer betyder for sport som en del af sponsorgrundlaget, nøjagtig som det også er tilfældet her. Hvis ikke man kunne se en sponsormæssig værdi i at sætte et øltelt op og bruge dette som markedsføring ifht at få penge til turneringen, så var det næppe sket :) 

Fodbold og motorsport er plastret til i alkohol (og i sin tid tobak)

Nej, det er rigtigt at alkohol ikke er nødvendigt i det sociale aspekt, men det er dog helt naturligt blandt dem jeg spiller med. Igen, det er jo ikke fordi det er en druktur vi er ude på og vi er ikke i nærheden af hvad andre grupperinger (særligt den ældre generation/veteranerne) kan konsumere i løbet af 6 timer på banen :D 

11 minutes ago, claust said:

Det billede dér har simpelthen brændt sig ind på nethinden for evigt - dén bliver svær at komme af med... 

my eyes pain GIF

LOL...ja det var også ment til å være en slags "advarsel" om nogen tenkte det var en god ide med stripping, de ville i så fald komme på bedre tanker om de følger det linket 🙂, så her er altså Øl teltet bedre, men stadig "udenfor" mener nå jeg da.....