Jump to content
Vild med Golf

Recommended Posts

Hej

jeg har abonnement på GolfTV og bruger normalt min IOS app til at caste til Chromecast med.

Jeg har to spørgsmål:

1 jeg kan ikke skifte sprog til dansk (har haft skrevet til support, og de henviste mig til en settings-ikon, som jeg altså ikke har på appen

2 jeg synes som regel kun jeg kan vælge mellem features holes eller featured groups i sendingerne, fx er kun Round 3 Featured holes “grøn” i liveikonet nu her 22:15 (fra Wells Fargo)

Håber nogen har erfaring?

Hilsen Henrik

Ad 1) Godt nok fra en android telefon, men sproget skal ikke skiftes. Der er i min app to valgmuligheder. Den ene hedder "Tredje runde..." (altså dansk), den anden hedder "Round three..." altså engelsk. De sender simpelthen to streams med hver sit sprog. vælg streamen med det ønskede sprog...

Ad 2) Jeg har både den danske og den engelske stream plus stream fra Round 3 featured holes...

Tak Kitter, interessant

jeg har ikke den danske valgmulighed, men det kan være fordi jeg er på svensk wifi (bor i Sverige). Får dog heller ikke optionen hvis jeg kører på mobilen (dansk, selvfølgelig på et svensk net, men erfaringen siger at det normalt alligevel regnes som dansk pga teleudbyderens gateway)

Ang featured holes så virker der som om sendingen er den reelle fulde udsendelse, selvom teksten siger “features holes”.

Kan du lige prøve at se, Kitter, præcis hvilke “grønne” live sendinger du har, altså den fulde tekst?

takker

2 timer siden, skrev henkedejk:

Hej

jeg har abonnement på GolfTV og bruger normalt min IOS app til at caste til Chromecast med.

Jeg har to spørgsmål:

1 jeg kan ikke skifte sprog til dansk (har haft skrevet til support, og de henviste mig til en settings-ikon, som jeg altså ikke har på appen

2 jeg synes som regel kun jeg kan vælge mellem features holes eller featured groups i sendingerne, fx er kun Round 3 Featured holes “grøn” i liveikonet nu her 22:15 (fra Wells Fargo)

Håber nogen har erfaring?

Hilsen Henrik

Det lyder som om du ikke er logget ind på appen? 

6 timer siden, skrev Pastorius:

Det lyder som om du ikke er logget ind på appen? 

Ja næsten, men det er jeg dog. Har prøvet at logge ind og ud nu, tester i aften igen.

36 minutter siden, skrev henkedejk:

Ja næsten, men det er jeg dog. Har prøvet at logge ind og ud nu, tester i aften igen.

Nu så jeg lige der står Malmø på din profil. 

Jeg ved ikke hvordan Golf.tv har det med rettigheder i SE, men de har ikke nødvendigvis ret til at sende det samme som i DK? Der er forskel på hvad du kan se, alt efter om du kommer fra dansk internet eller svensk internet.

13 timer siden, skrev Pastorius:

Nu så jeg lige der står Malmø på din profil. 

Jeg ved ikke hvordan Golf.tv har det med rettigheder i SE, men de har ikke nødvendigvis ret til at sende det samme som i DK? Der er forskel på hvad du kan se, alt efter om du kommer fra dansk internet eller svensk internet.

Ja, jeg tror du har ret. Normalt - på DR og SVT - er det nok at kære via en dansk mobil, selvom den er på svensk netværk, men det rækker måske ikke i dette tilfælde. Tester en VPN.

Der skal en VPN til , så virker det.

Ellers kunne vi heller ikke se Masters, måtte lige et 'smut' til Norge...

Den 5.5.2019 kl. 20:46 , skrev henkedejk:

Ja, jeg tror du har ret. Normalt - på DR og SVT - er det nok at kære via en dansk mobil, selvom den er på svensk netværk, men det rækker måske ikke i dette tilfælde. Tester en VPN.

Jeg tror ikke DR etc. går så højt op i hvor du kommer fra.

Men andre, så som golftv, gør. Og det er lige meget at du har en dansk udbyder af data - du roamer i sverige og får dermed en svensk ip. Så derfor vpn!

Men når vi nu er ved det, under masters forsøgte jeg med 1-2 gratis vpn, men hurtigt skulle man betale for access til en server i det land man nu (ville se ud som om) man nu er i. Var der nogle der fandt en helt gratis løsning?

/Den Nærige Nordjyde

2 timer siden, skrev ronnow:

Jeg tror ikke DR etc. går så højt op i hvor du kommer fra.

Men andre, så som golftv, gør. Og det er lige meget at du har en dansk udbyder af data - du roamer i sverige og får dermed en svensk ip. Så derfor vpn!

Men når vi nu er ved det, under masters forsøgte jeg med 1-2 gratis vpn, men hurtigt skulle man betale for access til en server i det land man nu (ville se ud som om) man nu er i. Var der nogle der fandt en helt gratis løsning?

/Den Nærige Nordjyde

Jamen, hov.... Var der ikke kommet en EU lov om, at man skal kunne tage sine streaming abonnementer med til udlandet? Netflix mfl. har da i hvert fald ændret deres måde at håndtere kortere rejser til udlandet for mig.

23 minutter siden, skrev SPetersen:

Jamen, hov.... Var der ikke kommet en EU lov om, at man skal kunne tage sine streaming abonnementer med til udlandet? Netflix mfl. har da i hvert fald ændret deres måde at håndtere kortere rejser til udlandet for mig.

Kan du ikke koncentrere dig om at få Golf.tv til at lave den Apple TV app :)

44 minutter siden, skrev SPetersen:

Jammen hov, jo :) Var det ikke sidste år?

Men golftv er ikke i eu, og så sikkert ikke omfattet. Der er dog vist også noget med ophavsrettigheder+rettighedsaftaler som er undtaget. Har lige forsøgt en hurtig google, men fandt ikke lige noget brugbart.

Var/er der ikke også noget bøvl med at netflix/hbo kun har rettigheder til at vise visse ting i US? (Jeg har ingen af tjenesterne, så ved det kun fra 3. hånds info)