Jump to content
Vild med Golf

Recommended Posts

Hej med jer...

Jeg skal ha en puttemåtte og valget står imellem en 

puttout måtte  https://www.golfexperten.dk/puttout-puttematte

eller en welling måtte https://www.golfexperten.dk/well-putting-matte

men jeg er lidt i vild rede hvilken en jeg skal købe..

er der nogen der har erfaringer med puttemåtter..?

jeg har et "billigt" grønt tæppe fra silvan jeg bruget nu men det løber ca 100  på stimpmeteren så det er ikke rigtigt til noget.

Jeg har filttæppet og puttout koppen, hvilket jeg synes er rigtig godt, da netop de 100 på stimpmeteren, får dig til at koncentrere dig mere, end var det på en "sløv" måtte :)

Hej Nicolai

tak for input.

jeg er slet ikke enig i at det filttæppe et til at putte på de 100 på stimpmeteren er ubrugelig da feel forsvinder fuldstændig og et hvert sandkorn eller andet der ligger under kan mærkes eller ses på boldens rul... jeg vil hellere ha en der ruller true og på farten så jeg kan bruge det til noget og overfører det til banen.

den bane hvor jeg er medlem har klassegreens der ruller true og hurtigt. det samme kunne jeg godt tænke mig min "måtte" gør...

Jeg har Puttout måtten. Den ruller 10 på Stimpen (iflg fabrikanten). Det svarer meget godt til hjemmebanen om sommeren, når greens er gode.

Den er i hvert fald meget bedre end et standard gulvtæppe eller lignende.

Kan i øvrigt fås med besparelse ved køb i UK (70 pund). Tjek dog forsendelsesomkostninger!!

10 timer siden, skrev W1n:

den bane hvor jeg er medlem har klassegreens der ruller true og hurtigt. det samme kunne jeg godt tænke mig min "måtte" gør...

Hvilken bane er det ? :)

11 timer siden, skrev W1n:

Skjoldenæsholm

Godt at høre de har fået styr på de greens igen, må snart forbi :) 

Den 30/4/2019 kl. 08:17 , skrev W1n:

Hej Nicolai

tak for input.

jeg er slet ikke enig i at det filttæppe et til at putte på de 100 på stimpmeteren er ubrugelig da feel forsvinder fuldstændig og et hvert sandkorn eller andet der ligger under kan mærkes eller ses på boldens rul... jeg vil hellere ha en der ruller true og på farten så jeg kan bruge det til noget og overfører det til banen.

Jeg er så ikke helt sikker på, at vi har samme måtte (Min er købt i Harald Nyborg og er lettere langhåret), da den dog ikke ruller 100 (overdrivelse fremmer forståelsen :)  ) og ruller jævnt, selv med en smule sand på og har en fornuftig fart. Dog er Puttout koppen et godt træningsredskab, for den afstand man ruller tilbage, når man rammer "koppen", er den afstand man ville trille forbi, hvis man missede. Det har for mit vedkommende været med til at træne, at jeg er blevet mere konsistent på længderne. At jeg så i det virkelige liv læser en green, som havde jeg bind for øjnene, er noget helt andet :D 

Jeg kiggede dog på begge du nævner og skulle jeg have en, så valgte jeg Well måtten, da jeg tror legen vil være sjovere på den med de tydeligere markerede afstande.