Jump to content
Vild med Golf

Kaizer

Erfaring med udstyr til 6-årig

Recommended Posts

Mit afkom er vældig interesseret i golf, og jeg har meldt ham ind som prøvemedlem.

Han har pt. et børnesæt med en kølle, putter og 4 jern. Det er noget gammelt noget, og det er også for langt til ham. Det kunne kortes ned, men har også kig på at købe noget andet; nyt eller brugt.

Jeg har dog svært ved at gennemskue hvad der er ok, så hvis nogle af jer har erfaringer med den slags, må I meget gerne dele det med mig. Det er ikke fordi jeg forventer top kvalitet, og det er nok også ligemeget for ham.

Jeg så engang noget udstyr på nettet, man selv kunne forlænge efterhånden som han skyder i vejret (hvilket går ret hurtigt), men om det er noget værd ved jeg ikke.

Hej Kaizer,

har klubben ikke udstyr som junior kan spille med? At investere til ham i den periode af livet er noget kortsigtet efter min mening...

Hej Kaizer

Min erfaring er at du nemt kan finde noget brugt, billigt på nettet. (jeg har givet 200 kr. for et sæt jeg hentede på vej hjem fra arbejde ).  

Og som Hellum skriver, så er der som regel også hjælp at hente i Junior afdelingen. Vi sætter ofte sko og andet golfudstyr der ikke er slidt op, i vores rum til at andre kan bruge det. 

HVis du kender nogen som jævnligt rejser til USA kan julegaven findes hos fx US Kids, som nok er den bredeste leverandør. Det er ikke superudstyr, men dog med valgmuligheder ud fra knægtens højde og forskellige skaftmuligheder. Callaway og andre har også juniorsæt. Det er klart den dyreste løsning...

Ellers ville jeg nok søge på DBA og i nogen af Facebookgrupperne for køb/salg af golfudstyr. Der er som regel nogen, som er vokset ud af deres nuværende sæt....

Tak for svar.

@hellum

Jo, de har vist noget på lager. Så vidt jeg ved kan man kun låne klubbens udstyr så længe man er prøvemedlem.

@Engslev

Jeg vil forsøge mig med dba.

@Kitter

Jeg kender ikke nogen der skal en tur til USA.

Jeg er ikke begejstret for Facebook og bruger det ikke, men hvis det kan hjælpe drengen må jeg jo prøve det.

Hvis du ender med at ville have noget nyt så sig til, har US Kids, Wilson og MKids i shoppen, skal nok finde en god pris..

I er også velkommen til at komme forbi og se, jeg har alle Wilson sættene + lidt ekstra på lager..

37 minutter siden, skrev Kaizer:

Jeg er ikke begejstret for Facebook og bruger det ikke, men hvis det kan hjælpe drengen må jeg jo prøve det.

Jeg er heller ikke begejstret og bruger det kun begrænset, men det er dér, hvor rigtig mange ting efterhånden foregår. Ud over køb og salg, så, kommer klubbens nyhedsbrev, regionsgolfholdets indkaldelser og de sure gamle mænd diskuterer i debatten osv. osv. via Facebook. Og så er jeg 'venner' med mine voksne børn, så jeg kan følge lidt med i hvad der foregår hos dem...

Jeg har valgt at overgive mig, men har brugt rigtig meget tid på at få privatlivsindstillinger så strikte som overhovedet muligt.

17 timer siden, skrev claust:

Hvis du ender med at ville have noget nyt så sig til, har US Kids, Wilson og MKids i shoppen, skal nok finde en god pris..

Synes ikke jeg kan se noget US kids i shoppen? Jeg leder efter noget til en pige på 130 cm.

Har du det her: https://www.uskidsgolf.com/shop/ul51-5-club-stand-bag-set-wt-20u-black-white-pink-bag

Edited by snejbjerg

@Kitter jeg kan skaffe det hele men har blot ikke fået det oprettet endnu, et er ret omfattene sortiment 🙂

Som jeg lige kan se er 1899,- vejl. pris i DK for dette sæt, men som sagt kan jeg finde en pris til dig - men jeg vil også anbefale dig at tage et kig på f.eks. https://shop.vildmedgolf.dk/junior-golfsaet/355-wilson-prostaff-jgi-junior-golfsaet-8-11-ar-887768784201.html der synes jeg du får meget for pengene, og kvaliteten er mindst lige så god ... Der er også 5 dele + bag i dette sæt, men noget billigere og stadig anerkendt mærke..

Jeg har også et enkelt tilbage af dette sæt som du kan få en super skarp pris på https://shop.vildmedgolf.dk/junior-golfsaet/178-powerbilt-junior-golfs-9-12-ar-0852674697365.html 

20 timer siden, skrev claust:

@Kitter jeg kan skaffe det hele men har blot ikke fået det oprettet endnu, et er ret omfattene sortiment 🙂

Som jeg lige kan se er 1899,- vejl. pris i DK for dette sæt, men som sagt kan jeg finde en pris til dig - men jeg vil også anbefale dig at tage et kig på f.eks. https://shop.vildmedgolf.dk/junior-golfsaet/355-wilson-prostaff-jgi-junior-golfsaet-8-11-ar-887768784201.html der synes jeg du får meget for pengene, og kvaliteten er mindst lige så god ... Der er også 5 dele + bag i dette sæt, men noget billigere og stadig anerkendt mærke..

Jeg har også et enkelt tilbage af dette sæt som du kan få en super skarp pris på https://shop.vildmedgolf.dk/junior-golfsaet/178-powerbilt-junior-golfs-9-12-ar-0852674697365.html 

Nu spiller farven altså ret meget ind for en pige på snart 7 år 😄 - jeg er ikke i tvivl om at kvaliteten af de andre er fin.

Hvad kunne en skarp pris være på US kids sættet?

47 minutter siden, skrev snejbjerg:

Nu spiller farven altså ret meget ind for en pige på snart 7 år 😄 - jeg er ikke i tvivl om at kvaliteten af de andre er fin.

Hvad kunne en skarp pris være på US kids sættet?

Sender lige en PM