Jump to content
Vild med Golf

Recommended Posts

Det er næsten off topic I denne tråd, men jeg får  hovedpine efter 2 - 3 timer på golfbanen når solen skinner. Fænomenet kan bekæmpes med kasket og solcreme, men den solcreme jeg bruger nu løber ned i øjnene når jeg sveder. 

Findes der en solcreme, der bliver hvor den skal når man sveder? Jeg tænker at der evt må være udviklet noget til sportsfolk der har samme problem som jeg?

https://www.grejguide.dk/site/bedste-solcreme-til-sport/

Her er der et par stykker at vælge mellem. 

Selv bruger jeg blot noget fra Tyske DM, som er deres eget mærke og modsætning til danske Matas. Indholdet er det samme som de dyre mærker. 

Om de er gode til svedende folk ved jeg ikke, men jeg selv kan godt svede en del, og så er der ikke andet for end tørre det værste af og tage mere på. 

• Thanks 1

Jeg smører ikke solcreme på over øjenhøjde, i stedet bruger jeg kasket eller en hat, netop for at undgå at cremen skal løbe ned i øjnene. For så at få lidt farve over øjenhøjde, spiller jeg et par huller uden noget på hovedet.

Edited by Logan

Jeg har forsøgt kun at bruge solcreme (for førhen brød jeg mig egentligt ikke om at bruge kasket) og kun at bruge kasket. Så får jeg samme hovedpine som hvis jeg ikke bruger nogle af tingene. 

Jeg vil nu prøve mig frem med nogle af de foreslåede produkter for den jeg bruger lige nu duer ikke... 

30 minutter siden, skrev Bojoerge:

Jeg har forsøgt kun at bruge solcreme (for førhen brød jeg mig egentligt ikke om at bruge kasket) og kun at bruge kasket. Så får jeg samme hovedpine som hvis jeg ikke bruger nogle af tingene. 

Jeg vil nu prøve mig frem med nogle af de foreslåede produkter for den jeg bruger lige nu duer ikke... 

Hvor meget får du drukket på runden? Det kan måske også ha’ noget med hovedpinen at gøre? :) 

1 minut siden, skrev Golfkid:

Hvor meget får du drukket på runden? Det kan måske også ha’ noget med hovedpinen at gøre? :) 

På en dag som i dag drikker jeg 1.5 - 2 liter væske fra jeg starter på range til 18. hul. På en varm dag ryger der nemt en liter mere ned. Sodavand eller vand... 

Jeg bruger meget sjældent solcreme, og hader kasket i en sådan grad at jeg kun bruger den af praktiske hensyn når det regner.

Sommeren 2018 var dog for varm til mig, så kasketten (der var lavet af bomuld og ikke af et eller andet kunstigt materiale) kom ind under den kolde hane inden runden. Det hjalp med at holde kraniet afkølet. 

Hatten kom dog til at stinke vederstyggelig...

Änglemark faktor 50 "for kids" uden farve og parfume. Som en af mange danskere med hudkræft, bruger jeg altid solcreme (og stråhat 🙂 ) og har aldrig oplevet problemer med deres produkter.

3 timer siden, skrev Bojoerge:

På en dag som i dag drikker jeg 1.5 - 2 liter væske fra jeg starter på range til 18. hul. På en varm dag ryger der nemt en liter mere ned. Sodavand eller vand... 

Det er sjovt, som der er forskel på væske-indtag. En dag som i dag, har jeg 1/2 liter kaffe og en dåsecola med og det er, for mig, rigeligt.

Jeg hører også til dem som sveder, bare jeg rejser mig fra min lænestol!.Jeg bruger denne spray fra Nivea (fås op til faktor 50) uden at det løber ned i øjnene. Den er desuden transparent, så man ikke render rundt med hvid creme i hele hovedet (og på min skaldede isse!).

Man kan også overveje det gamle bokser-trick med at smøre vaseline på øjenbrynene, - det skulle forhindre sved i at løbe ned...Se andre løsningsforslag i denne tråd fra feltet.dk.

Men det er nu rart at vejret er blevet sådan at vi faktisk sveder 😀

Edited by Kitter
slåfejl

P20 - ligemeget om det er golf, løb eller andet. Husk at købe den som spray, det gør alting meget nemmere :)