Jump to content
Vild med Golf

Bojoerge

Godt vejr, nyt udstyr

Recommended Posts

Jeg spiller og træner i virkeligheden for lidt og derfor bliver jeg ikke bedre end jeg er, men for mig betyder det noget, at jeg ved at udstyret er sat op til mig. Det er det samme der gør at jeg spiller med den samme bold. Det er to variabler -  udaf de rigtigt mange ved golf - jeg mentalt kan afkrydse. 

I sidste ende at det manden for enden af udstyret der har størst indflydelse på resultatet af et slag.

Jeg kunne da også ramme bolden og få et nogenlunde resultat på nogle slag da jeg for 15 år siden, var på ventelisten i Hillerød Golfklub, og spillede par-3 bane golf uden instruktion og med et golfsæt fra Harald Nyborg 🙂

• Like 1

21 timer siden, skrev MrSwingKin:

Vi må vel også bare erkende, at OEM producenterne gør det sindsygt godt. De bruger EKSTREMT mange penge på markedsføring, og det er i alle medier, og via de professionelle golfspillere. Og det virker bare. Producenterne skaber et behov på baggrund af følelser, og ikke på baggrund af fakta eller performance. Så kort kan det siges.

Og hvis man bruger mange penge på markedsføring, så er det godt? Bare fordi man bruger mange penge på markedsføring, vil jeg da ikke påstå at det er godt. Jeg vil da heller ikke påstå, at det er dårligt, men jeg vil måske mene at så er produktet for dyrt. Om et andet produkt som så koster nogenlunde det samme er lige så godt eller ej vil jeg heller ikke udtale mig om. Men ja, du har da ret i, at producenterne skaber et behov pga. følelser.

Selv er jeg nået dertil, hvor jeg tænker at jeg kun skal have nyt udstyr når det gamle er slidt, for jeg tror ikke at nyere nødvendigvis er bedre. Jeg tror faktisk heller ikke på, at det så meget er selve mærket  af kølle hoved der har en betydning, det er mere vigtigt at finde den rette kombination af hoved og skaft og her er jeg sikker på at en fitter har nogle klare fordele frem for en af de store butikker.

36 minutter siden, skrev osholm:

Jeg vil vove den påstand og det er helt min egen mening og oplevelse, at det har noget større betydning end ved 1% af mine mishits. Men nu har jeg også mere end 5% mishits på mine runder :) jeg ville blive utrolig glad for at have 95% rene træf hvor bolden bare ender hvor den skal. Hvis jeg havde 95% rene træf på den måde, så tror jeg næsten jeg ville kunne leve af golf :)

Hvad er definationen af et mishit?

Hvis jeg slår 10 mishits pr runde, så vil jeg spare 1 mishit pr 10. runde.

Et mishit er for mig et decideret "dårligt" slag.

Du kan jo slå nogle lunke jernslag som er på green men 10-15 meter fra pinden. Eller lidt halv sløje drives som er 15-20 meter kortere end optimalt, og måske lige ude i semiroughen.

Det er i min optik ikke et mishit, men forventeligt.

12 minutter siden, skrev Logan:

Og hvis man bruger mange penge på markedsføring, så er det godt? Bare fordi man bruger mange penge på markedsføring, vil jeg da ikke påstå at det er godt. Jeg vil da heller ikke påstå, at det er dårligt, men jeg vil måske mene at så er produktet for dyrt. Om et andet produkt som så koster nogenlunde det samme er lige så godt eller ej vil jeg heller ikke udtale mig om. Men ja, du har da ret i, at producenterne skaber et behov pga. følelser.

Selv er jeg nået dertil, hvor jeg tænker at jeg kun skal have nyt udstyr når det gamle er slidt, for jeg tror ikke at nyere nødvendigvis er bedre. Jeg tror faktisk heller ikke på, at det så meget er selve mærket  af kølle hoved der har en betydning, det er mere vigtigt at finde den rette kombination af hoved og skaft og her er jeg sikker på at en fitter har nogle klare fordele frem for en af de store butikker.

Når jeg er i udlandet, ja sågar nogle gange i Danmark, så låner jeg er sæt. Enten af kammerater eller der hvor jeg spiller.

Det føles altid lidt anderledes, men gør ikke noget nævneværdigt noget ved mit spil.

Det gør typisk boldflight en smule anderledes hvis skafterne er forskellige, og skafterne kan også påvirke hvor stor en draw jeg slår.

Jeg vil vove den påstand at jeg kan spille indenfor en træsko længde af mit normale niveau med et helt tilfældigt sæt fra Bilka, whatever. Giv mig en Dame senior sæt og jeg skal stadig nok kunne spille stortset til samme score. Det eneste mit krav ville være er, at spille med den bold jeg plejer.

11 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Hvad er definationen af et mishit?

Hvis jeg slår 10 mishits pr runde, så vil jeg spare 1 mishit pr 10. runde.

Et mishit er for mig et decideret "dårligt" slag.

For mig er et lunkent slag 15 meter fra pinden et mishit...

sjovt som tråde vedr fitting altid kommer tilbage til, at du i dit spil altid kan spille med hvad som helst plus fiskesnørre og endda i samme score som dit normale sæt, hvilket du selv siger at du skifter ofte :)

min tanke....: hvorfor blive ved med at køre rundt i det, tror alle kender din holdning :) 

46 minutter siden, skrev osholm:

For mig er et lunkent slag 15 meter fra pinden et mishit...

sjovt som tråde vedr fitting altid kommer tilbage til, at du i dit spil altid kan spille med hvad som helst plus fiskesnørre og endda i samme score som dit normale sæt, hvilket du selv siger at du skifter ofte :)

min tanke....: hvorfor blive ved med at køre rundt i det, tror alle kender din holdning :) 

Hvorfor bliver i ved med, at tale om OEM som om, at de snyder og bedrager golfspillerne.

Det er blevet sådan et rent princip, at det eneste rigtige er Wishon, og skafter skal igennem spineFlo, og det hele skal være et progressivt sæt. Stop nu for pokker. Jeg ved godt at Vildmedgolf nok kun har brugere som er lidt specielle, og det er en niche men come on. Vi taler om noget som er fuldstændig ligemeget, og som ikke forandre en disse. Alle udstyrs producenterne ville dø af grin af denne debat. De kunne så nemt som ingenting udkonkurrere og levere det som Rosenberg og LHW kan, men det gør det ikke fordi kunderne er fuldstændigt ligeglade, og det har nærmest ingen effekt. Det har ingenting med bedrageri at gøre, men ren og skær sund fornuft. Som virksomhed skal man ikke overservicere sine kunder. Jeg ved ikke hvorfor der hersker sådan en offerkultur herinde hvor man føler sig som ofre for de store stygge OEM producenter.

Det er fuldstændig ligsom at læse en debat om Apple VS Android hvor Android fanatikere sviner Apple produkter med deres "dårlige" hardware og de er lysår bagved Android. Apple kan noget andet. De kan levere en god brugerflade (siger kunderne), og går på kompromis med deres hardware. Målt på omsætning er det da det klart bedste at gøre. Skal vi også svine dem for, at levere en marginalt dårligere hardware selvom majoriteten er kunderne er bedøvende ligeglade.

Og ligesom jeg personligt kan ringe, maile, arbejde, sms'e med en Apple og en Android så kan jeg også spille golf med Wishon eller Titleist. Når alt kommer til alt så er det et spørgsmål om religion. Får jeg en bedre "brugerflade/oplevelse/følelse/velvære" ved at spille med Titleist pga. brandværdien så må vi nok også erkende, at det er dem som har fat i den lange ende.

Edited by MrSwingKin

Igen laver du dine egne fortolkninger. INGEN siger OEM ikke er vejen frem.. Hvem har skrevet det? LHW har ikke, Rosenberg har ikke, Osholm har ikke.. INGEN har gjort det.. 

Det er dig der laver dine egne fortolkninger af, hvad folk skriver. 

At du tilmed kalder VMG's brugere for specielle, kan jeg kun væmmes over! 

Edited by Nicolai

2 hours ago, MrSwingKin said:

Jeg har absolut ingen problemer med, at folk gerne vil have noget som passer ned til mindste decimal. Jeg synes det er fedt at nogle går så meget op i det, og fedt at man er helt kompromisløs med sin tilgang til udstyr. Jeg tror da de fleste tourspillere gør præcist det samme.

I bund og grund kunne det da også være fedt nok, at få det selv. Om ikke andet så fordi at så ved man, at udstyret er så godt som det overhovedet kan blive.

Men antager vi at jeg kan fjerne 1% af mine mishits så svarer det vel groft sagt, at jeg fjerner et mishit pr 10. runde. Hvor dyrt er det at lave et mishit? Kommer an på så meget. Det ligger vel et sted mellem 0,5 og 1.0 slag. Sådan groft sagt. Så generelt betyder det at jeg kan forbedre et ½ til et helt slag hver 10 runde. Det gør ikke mig til en gladere golfspiller.

Men det er klart, at som professionel der skal tjene sin egen løn, der havde jeg aldrig været i tvivl.

For en producent er "sundt fornuft" at tjene maksimalt med penge, de har ikke andre formål de store selskab, de laver ikke golfudstyr fordi de synes det er det sjoveste de ved, det forholder sig ikke sådan, så de sjusker at helvede til, men ikke fordi kunderne ikke bryder sig men fordi kunderne ikke brokker sig, da få om nogen af de kontrollerer det som er leveret.

Tilbyder man som de alle typisk gør, Lie vinkler som Standard, alternativ 1 eller 2 upright eller flat, så skal det leveres 2 grader upright om det bestilles, men det sker ikke, du leveres et set med det de påstår er "indenfor tolerance" og den oplyser de aldrig i forvejen, men de er tydelig større en intervallet man kan bestille og da er det jo rent snyd.

Men jada, de kan om de vil, men det tager betydelig lengere tid, og tid er penge og deraf går lønsomheden ned. så de spekulerer i det faktum at det er så få som klager, og tager heller klagen om den nogen gang kommer, sådan fungerer det her, follow the money.

Jeg kunne stå der å hygge en god time pr jern, hos OEMs er alt over 15 minutter på et helt set ubrugelig og for langsomt, så hvad kan den montøren nå over på den tiden af kontrol? Ingen er svaret, han limer det sammen og tørrer bort rester af epoxy, thats it, det er ikke tid til mere, så loft og lie bliver akkurat som selve hovedet var ud fra production, der er INGEN kontoll af det, lige meget hvad du har bestilt viser det sig, så man kan bare lade være å opgive specs for lie, det er samme leverancen du modtager uanset kan det se ud til, så det her må man få lavet lokalt, man kan IKKE stole på OEMs her, ikke på en eneste en af de.

Noget stort problem er det reelt set ikke, for det her kan jo helt enkelt justeres rigtig hos slut ledet, men det er DER det svigter, de kontrollerer ikke noget, og mange steder har de ikke en loft og lie maskine, for så var det jo nemt nok. 

Edited by LHW

6 minutter siden, skrev Nicolai:

Igen laver du dine egne fortolkninger. INGEN siger OEM ikke er vejen frem.. Hvem har skrevet det? LHW har ikke, Rosenberg har ikke, Osholm har ikke.. INGEN har gjort det.. 

Det er dig der laver dine egne fortolkninger af, hvad folk skriver. 

At du tilmed kalder VMG's brugere for specielle, kan jeg kun væmmes over! 

Jeg troede ikke du ville debattere med mig Nicolai?

Folk der nævner noget omkring fitting og OEM bliver jo slagtet ved højlys dag. Mark spurgte venligt om nogen kunne fitte ham med OEM udstyr og han fik flere halv flabede svar om, at OEM ikke kan fitte osv.

Hvad dækker ordet speciel over? Brugerne på VMG er i hvert fald på ingen måde et bredt udsnit af den dansk golfbefolkning. Overhovedet. Så du må væmme dig så meget du har lyst til, men stop med at overdramatisere.

28 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Hvorfor bliver i ved med, at tale om OEM som om, at de snyder og bedrager golfspillerne.

Det er blevet sådan et rent princip, at det eneste rigtige er Wishon, og skafter skal igennem spineFlo, og det hele skal være et progressivt sæt. Stop nu for pokker. Jeg ved godt at Vildmedgolf nok kun har brugere som er lidt specielle, og det er en niche men come on. Vi taler om noget som er fuldstændig ligemeget, og som ikke forandre en disse. Alle udstyrs producenterne ville dø af grin af denne debat. De kunne så nemt som ingenting udkonkurrere og levere det som Rosenberg og LHW kan, men det gør det ikke fordi kunderne er fuldstændigt ligeglade, og det har nærmest ingen effekt. Det har ingenting med bedrageri at gøre, men ren og skær sund fornuft. Som virksomhed skal man ikke overservicere sine kunder. Jeg ved ikke hvorfor der hersker sådan en offerkultur herinde hvor man føler sig som ofre for de store stygge OEM producenter.

Det er fuldstændig ligsom at læse en debat om Apple VS Android hvor Android fanatikere sviner Apple produkter med deres "dårlige" hardware og de er lysår bagved Android. Apple kan noget andet. De kan levere en god brugerflade (siger kunderne), og går på kompromis med deres hardware. Målt på omsætning er det da det klart bedste at gøre. Skal vi også svine dem for, at levere en marginalt dårligere hardware selvom majoriteten er kunderne er bedøvende ligeglade.

Og ligesom jeg personligt kan ringe, maile, arbejde, sms'e med en Apple og en Android så kan jeg også spille golf med Wishon eller Titleist. Når alt kommer til alt så er det et spørgsmål om religion. Får jeg en bedre "brugerflade/oplevelse/følelse/velvære" ved at spille med Titleist pga. brandværdien så må vi nok også erkende, at det er dem som har fat i den lange ende.

Det er nemlig helt RIGTIG Hr. Swingking !!!!

Vi er nemlig specielle alle sammen. 

Så hvorfor så standard ?

God sommer alle sammen 🙂

9 minutter siden, skrev LHW:

For en producent er "sundt fornuft" at tjene maksimalt med penge, de har ikke andre formål de store selskab, de laver ikke golfudstyr fordi de synes det er det sjoveste de ved, det forholder sig ikke sådan, så de sjusker at helvede til, men ikke fordi kunderne ikke bryder sig men fordi kunderne ikke brokker sig, da få om nogen af de kontrollerer det som er leveret.

Tilbyder man som de alle typisk gør, Lie vinkler som Standard, alternativ 1 eller 2 upright eller flat, så skal det leveres 2 grader upright om det bestilles, men det sker ikke, du leveres et set med de de påstår er "indenfor tolerance" og de oplyser de aldrig i forvejen, men de er tydelig større en intervallet man kan bestille og da er det jo rent snyd.

Men jada, de kan om de vil, men det tager betydelig lengere tid, og tid er penge og deraf går lønsomheden ned. så de spekulerer i det faktum at det er så få som klager, og tager heller klagen om den nogen gang kommer, sådan fungerer det her, follow the money.

Jeg kunne stå der å hygge en god time pr jern, hos OEMs er alt over 15 minutter på et helt set ubrugelig og for langsomt, så hvad kan den montøren nå over på den tiden af kontrol? Ingen er svaret, han limer det sammen og tørrer bort rester af epoxy, thats it, det er ikke tid til mere, så loft og lie bliver akkurat som selve hovedet var ud fra production, der er INGEN kontoll af det, lige meget hvad du har bestilt viser det sig, så man kan bare lade være å opgive specs for lie, det er samme leverancen du modtager uanset kan det se ud til, så det her må man få lavet lokalt, man kan IKKE stole på OEMs her, ikke på en eneste en af de.

Noget stort problem er det reelt set ikke, for det her kan jo helt enkelt justeres rigtig hos slut ledet, men det er DER det svigter, de kontrollerer ikke noget, og mange steder har de ikke en loft og lie maskine, for så var det jo nemt nok. 

Vi er helt enige LHW.

Fra dit synspunkt og for det du mener er tilstrækkeligt, der leverer OEM ikke. Men du er jo heller ikke deres "kunde-segment". I bund og grund.

Du er håndværker, og brænder for dit håndværk, detaljer, specifikationer. Og det har jeg respekt for. Jeg sammenligner din erkærhed med en skrædder som laver et jakkesæt 100% custom fittet. Lækkert, kvalitet, og med en stor erkærhed for sit håndvæk.

Om du har et Hugo Boss, Sand, Armani eller noget helt 7. hængende hjemme i dit klædeskab gør jo ikke sættet til noget "skrammel" fordi det er en "standart-vare". Disse kan mange gange også levere nogle angivne mål, men det bliver det aldrig "custom fit" af.

Men vi er vel enige om, at Custom fittet jakkesæt kun tiltaler en meget lille minoritet?. Og vi er vel også enige om, at det sidder bedre. Men det gør jo ikke alle producenterne til nogle svindlere.

Edited by MrSwingKin

29 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Hold da op, sikke en selvsvingspost :)

der er ikke nogen der stempler OEM som de onde. Bare det at du skriver det vidner om du faktisk ikke læser indlæggene ordentligt, ligesom du mente jeg skrev at ingen kan spille med OEM, som jeg på ingen måde skrev. Det gjorde jeg dig opmærksom på, men det vælger du ikke at reagere på... sikkert heller ikke denne gang. 

Hvis Wishon er det eneste rigtige, hvorfor bruger jeg så taylormade driver og 3 Wood, titleist wedges og en YES putter??

kom nu ind i kampen og afstå venligst fra at stemple brugerne herinde, som inkludere mig, som mærkelige!

Lige nu, skrev osholm:

Hold da op, sikke en selvsvingspost :)

der er ikke nogen der stempler OEM som de onde. Bare det at du skriver det vidner om du faktisk ikke læser indlæggene ordentligt, ligesom du mente jeg skrev at ingen kan spille med OEM, som jeg på ingen måde skrev. Det gjorde jeg dig opmærksom på, men det vælger du ikke at reagere på... sikkert heller ikke denne gang. 

Hvis Wishon er det eneste rigtige, hvorfor bruger jeg så taylormade driver og 3 Wood, titleist wedges og en YES putter??

kom nu ind i kampen og afstå venligst fra at stemple brugerne herinde, som inkludere mig, som mærkelige!

Læs mit indlæg ordentligt.

Jeg har ikke kaldt dig mærkelig. Jeg har kaldt brugerne på VMG specielle. Ud fra betragtningen om, at de ikke repræsenterer golfspillerne i Danmark.

2 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Læs mit indlæg ordentligt.

Jeg har ikke kaldt dig mærkelig. Jeg har kaldt brugerne på VMG specielle. Ud fra betragtningen om, at de ikke repræsenterer golfspillerne i Danmark.

Det var ikke i en positiv bemærkning du skrev specielle! Så kan du passende læse mine indlæg ordentligt

svar venligst på hvorfor 6 ud af mine køller i baggen ikke er Wishon, når du nu påstår at vi stempler OEM som de onde, når jeg nu har OEM i min bag!

Edited by osholm

1 minut siden, skrev osholm:

Det var ikke i en positiv bemærkning du skrev specielle! Så kan du passende læse mine indlæg ordentligt

Specielle og niche i samme sætning. Beklager Osholm. Nok kan jeg være en idiot, men i den her kontekst var det ikke ment negativt.

11 minutes ago, MrSwingKin said:

Vi er helt enige LHW.

For dit synspunkt og for det du mener er tilstrækkeligt, der leverer OEM ikke. Men du er jo heller ikke deres "kunde-segment". I bund og grund.

Du er håndværker, og brænder for dit håndværk, detaljer, specifikationer. Og det har jeg respekt for. Jeg sammenligner din erkærhed med en skrædder som laver et jakkesæt 100% custom fittet. Lækkert, kvalitet, og med en stor erkærhed for sit håndvæk.

Om du har et Hugo Boss, Sand, Armani eller noget helt 7. hængende hjemme i dit klædeskab gør jo ikke sættet til noget "skrammel" fordi det er en "standart-vare". Disse kan mange gange også levere nogle angivne mål, men det bliver det aldrig "custom fit" af.

Men vi er vel enige om, at Custom fittet jakkesæt kun tiltaler en meget lille majoritet. Og vi er vel også enige om, at det sidder bedre. Men det gør jo ikke alle producenterne til nogle svindlere.

Har du som som mange andre af os liggende et jernset du ikke spiller mere, men der skafterne som sådan er OK eller rimelig ift hvad du har i det set du benytter?

Jeg håbet vi kunne få dig overtalt til en DIY modificering af et gammelt set du ligevel ikke ser på som af nogen større værdi, så kunne du få opleve hvad helt enkle modificeringer og BORT fra det klassiske 4/8" og SW match kan lave. Vi taler en god times job og udgifter til et set billige grips og en ruld blytape. Jeg er overbevist om at du ville få en aha oplevelse af de store, og det er 3/8" dels set jeg taler om, lige hvad jeg spurgte CLAUST om WILSON vil levere....

Det er altså ikke stort som skal til, men resultatet er IKKE til å tage fejl af, jernspillet forbedres gennem hele sættet, og det her KAN alle OEMs levere om de vil da standardvarer er mere end god nok her, men jeg kender ikke til at nogen af de siger ja til en sådan ordre.

1561720773_38SETUPWEBwhead.thumb.PNG.b0ac7e5687193a48d7331fdcec7b0de3.PNG

Edited by LHW

1 hour ago, osholm said:

svar venligst på hvorfor 6 ud af mine køller i baggen ikke er Wishon, når du nu påstår at vi stempler OEM som de onde, når jeg nu har OEM i min bag!

Det er vist baseret på manglende information helt enkelt, for jeg selv spiller altså CALLAWAY jern hoveder, og selv om Wishon var mest solgte JERN set hos mig, lavede jeg langt flere Titleist jernset end jeg lavede Scratch og Swing Science som var et af mine egne mærker, og jeg modificerede mange hundrede Oems drivers i de år, så det var jo ikke sådan at man av-visende andre brands, slettes ikke, man havde bare ikke muligheden til å lave en tilsvarende fitting på de brands som man kunne lave på sit eget, men det forklares helt enkelt med at skafter jeg benyttet jo var "originale" og uden nogen "skrukobling", den delen var modificeret ind i selve hovedet, og den slags demohoveder fra andre brands end jeg havde selv er ikke å få fat på.

Deraf var det meget mere besværlig å lave det lige så godt, men det blev da lavet utallige Titleist fra sprit nye set som ble rykket fra hinanden, det samme med Mizuno, Cobra og nogle Miura, og jeg renoverede også flere set, både Callaway og Scratch samt et set Mizuno, og Bench grinderen blev da brugt på nogle hundrede vokey Wedges, ikke kun Scratch, for så jeg at spilleren havde gavn en lidt "anden frisyre på wedgen", så lavde jeg det jo på 10 minutter og "on the house."

Lasse Sonne Nielsen lavede jeg jo udstyr for, ikke kun var det TITLEIST det hele, det var jo oveni venstre hånds, så vi havde udfordringer med å kunne teste alternativer, for alt skulle LIMES.....Daisy Nielsen...samme der, TITLEIST hele vejen....alt skulle limes før test....men jeg lavede det, og hele baggen, ikke en kølle ble ladt i fred, og hende Vokeys selvsagt grindet....

OEMs laver alle sammen komponenter (hoveder) som er helt i orden, men forhandlernettet har for lidt kompetance på fitting (men de har blevet MEGET bedre end de var for 10 år siden), og fabrikkerne sjusker for meget i monteringen, men som jeg har skrevet utallige gang, Loft, Lie, Swingvægt balance of grips...det bør man altså enkelt kunne få lavet lokalt, og så er ikke det her nogen store sorger, men når de OGSÅ i det sidste led bare overleverer varen uden kontrol eller korrigering, så er det ikke godt nok til den prisen de forlanger, og som kunde bør du kræve mere.

Køber du dit jernset lokalt, mener jeg oprigtig at de inden levering skal testes i spillerens hånd for lie vinkler, så kører man over det hele på loft og lie, og ellers ser til at grips og size samt længder blev som bestilt, men jeg ved de fleste nok heller vi ha rabat, og det er i sidste ende der det ligger....man vil ikke betale mer end man nødvendigvis må , men skal du ha kvaliteten i orden, ja så koster det lidt ekstra, det er bare sådan det er.

PS! Mizuno kan man bestille med u-monterede grips, et sådant set er perfect å tune op til et 3/8" dels set der hjemme, for da er ikke udgiften til nye grips der, og det som skal laves når de kommer leveret uden, er så banalt enkelt at det kun er ren hygge. (mulig kan man også bestille med u-monterede grips løs i boxen fra andre?)

Uanset hvad man søger, brug nettet aktivt og se på den enkelte producents egen hjemmeside hvad de faktisk tilbyder, for mange butikker er bare for dårlig orienteret om den slags også, og ved ikke at man f.eks helt enkelt kan få leveret en driver med anden skaft længde og en anden skrue vægt i hovedet end standard, men det tilbyder de stort set alle sammen. Skal du handle OEM, må du selv gøre hjemmelejsene for hvad der kan handles, da er du sikker på at du opnår hvad du vil, så her kan man ikke engang forvente at de ved det i forretningen, det er det som er så tragisk her. Det er først om man møder en som selv er udstyrs freak og går op i sådant at man kan få den vejledning man som kunde burde forvente, og her nogle år havde jo Cobra en sådan som rejsende, men de er langt i mellem.

Se MULIGHEDERNE, ikke problemerne, de kan som oftest løses, og som Thomas siger, han kan jo lave en fitting på hvad som helst, men man kan ikke altid få leveret de specs man ved er det helt rigtige, men også det kan laves bagefter,. det koger ned til hvad man går op i, og hvad man vil betale. 

Om jeg skulle give råd til han som absolut vil ha OEMs, lad Thomas lave fittingen, der er INGEN bedre eller nogen der kommer i nærheden af han i Danmark.
Han vil kunne sørge for at de vigtigeste specs er korrekt, og skulle du finde MIZUNO af interesse, ja så kan de leveres med grips løs i boxen, så havde man lyst til å gå videre på de fitting specs Thomas kom frem til, så er det ikke det store nå.

Man behøver IKKE skille hoveder og FLOe skafter, det er en extra-gavanca man tillader sig når ALT bare SKAL være HELT I ORDEN, men her kan man få noget som er MEGET bedre en det man kan få ved å lade OEMs tage både fitting og leverancen, og stoppe med det. Husk at "forrige års model" ofte kan handles billig på nettet, så bare man har de basale specs, kan man score kassen der, og få det hele til den pris man satte som loft....det er godt mulig 

Edited by LHW