Jump to content
MH80

DIY fattigmands MOI matching

Recommended Posts

Kan vist svaret selv. Bruger kalkulationsmetoden med balance punkt og vægt, og der er længde på balance punkt mere præcis for enden af skaftet end enden af et grip. 🙈

3 timer siden, skrev LHW:

Mål SW balancen UDEN grips og trek fra 9 SWP fra værdien, det er den sikreste metode, så er man fri for å lade sig snyde af tolerancer i grip vægten som kan påvirke aflesningen, men ikke feel (i den andre enden)

Hvor meget skal trækkes fra hvis det er midsize grips?

Så er jeg blevet færdig med projektet. :) Det var ikke helt præcis de vægte jeg regnede mig til, der virkede i praksis. Små afvigelser i længde der gjorde det, men synes jeg ramte det udemærket. Dog er ingen ting 100% præcis da jeg ikke har @Rosenberg's udstyr. ;)

Lavede et par småfejl, som at glemme at markere skaftside i forhold til FLO på et enkelte jern. Har bestilt en shaftclamp hos Wilpro så jeg kan gøre det ordentlig, så kan være jeg gør det om på dem der ikke er som de skal være. Sparede også på ferrul, da jeg godt kan lide de specielle der oprindelig er på, men skal nok skiftes næste gang. :)

Sådan ser de beregnede SW ud efter de er samlet:

3 4 5 6 7 8 9 PW SW
D2,5 D2,96 D3,38 D3,64 D4,12 D4,66 D5,18 D5,8 D6,92

SW og LW følger ikke progression, men det er også fint da de sjældent anvendes til fulde slag.

Tak for hjælpen @LHW

• Like 1

On 3/4/2019 at 5:38 PM, MH80 said:

Hvordan kan der være 1,4 g forskel i hovedvægt for at ramme ca. samme SW når det måles med eller uden grip?

Ved ikke hvor du henter tallet fra?

Grip vægten er aldrig hvad som oppgives, og tolerancer på kvalitets grip er plus minus 3.5 gram og ved 5 har vi 1 SWP, så er vi uheldig med grps vægt vaiabler og balancerer ud fra det, så vil faktisk SW værdi være "all over the place" da endring af hoved vægt påvirker flex. men det gør ikke grip vægten. Derfor roder vi det bare til om vi skal måle og balancere med grips. Det er bare idioter som de der jobber i True Tempers Tour van som gør sådant og tror det skal være sånn, men det straffer seg om man skal levere noget som passer.

Se for dig hoved vægten på mine jern om jeg skulle udligne for extra grip vægt vs 50 gram-
Jeg spiller 72 grams grips, det er ca 4.5 SWP = 9 gram extra hoved vægt...tror du med vs uden de 9 gram føles ens?
Haha, det er oplagt det ikke kan gøre det, så vi skal IKKE blande ind grips, da går det galt med hoved vægten

Jeg beregner SW med balancepoint og vægt.

Tak for svar. Har lært meget på dette job. :)