Hop til indhold
Vild med Golf
LHW

Launch monitor i din lokale klub

Recommended Posts

Det er længe siden jeg havde noget overblik over hvordan det set ud med hensyn til Launch monitorer i brug der ude, og en POLL er fin nok, men det kan her betyde at flere kommer fra samme klub, og at denne LM så tæller flere ganger og da bliver det helt galt, så  KLIP og LIM teksten nedenfor videre som dit svar Om du tilfældigvis kender model navnet, F.eks Trackman 3 eller versjon 4, så tag det med. (Du behøver IKKE være medlem i klubben, bare du ved hvad de har)

KOPIER HELE TEKSTEN OG RET TIL MED DIN BY/KLUB - OG FED SKRIFT PÅ DEN LAUNCH MONITOR DU MELDER IND HER.
Når vi så har kortlagt landet, det bør ikke tage lang tid, kan vi lave en Database som alle kan søge i, så vil man vide hvad de for en Launch monitor et givent sted, eller man vil opsøge en given Launch monitor model, så kan denne bruges.

Kopier alt under her. og rett det til:

STED:
- SÆBY - NORDJYLLAND
KLUB
- SÆBY GOLF KLUBB

LAUNCH MONITOR I KLUBBEN:
- #1 -TRACKMAN  (model 2)
- #2 - FLIGHTSCOPE -
- #3 - FORESIGHT CG2
- #4 - FORESIGHT CG2 med HTM
- #5 - Anden Launch monitor, opgiv hvad for en om du ved
- #6 - INGEN

LAUNCH MONITOR I GOLF SHOPS I BYEN - (skriv navnet til shoppen ind efter navnet på Launch monitoren de har)
- #1 - TRACKMAN
- #2 - FLIGHTSCOPE 
- #3 - FORESIGHT CG2
- #4 - FORESIGHT CG2 med HTM
- #5 - Aden Launch monitor, opgiv hvad for en om du vet
- #6 - INGEN

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende indhold

• Af Kitter
      Årets bedste julegave Flightscope Mevo. Alle detaljerne om hvad den kan, kan I finde her: https://www.flightscopemevo.com/
      Købt til ca. GBP460 (med intro rabat) http://www.miasportstechnology.com/product/flightscope-mevo/
      En række reviewes har vist at den giver stabile, konsistente data - ikke fuldstændig præcise som Trackman eller storebro Flightscope, men tilstrækkelig ensartede. Hvis man krydstjekker den med Proens Trackman ved næste lektion får man et fornuftigt bud på hvad afvigelsen måtte være.
      Kan anvendes både indendørs i net og udendørs på range.
      De første erfaringer:
      Størrelse svarer til en gammeldags husholdningsæske tændstikker.
      Download appen til mobilen. Forbindelse med bluetooth til min android (findes også til iOS) mobil uden problemer.
      Opsætning i appen logisk og lettilgængelig. Man laver også en account på nettet (myflightscope.com, hvor data kan reviewes og editeres).
      Selve sensoren sættes direkte bag tee'en -i 4-7 fods afstand. Kort afstand til wedges; lang til driver.
      Den giver følgende data: Ball Speed (mph), Club Speed (mph), Smash factor, Carry (m), Launch Angle V (°), Spin (rpm), Height (m), Time (s). Spin dog bedste med en lille metalsticker på bolden - prøvede ikke dette idag.
      Man kan også optage video via mobilens kamera samtidig både down the line og face on - Mevoenreagerer på nyt sving uden at man skal pille ved den. Fungerer uden problemer. Har bare ikke en ordentlig holder til mobilen, så det var lidt bøvlet med placeringen.
      Data for længde  og swingspeed svarer umiddelbart til, hvad Proens trackman tidligere har vist - måske en smule længere. Men bare man ved hvor meget den evt afviger, så er det ikke noget problem.
      Så samlet set virker det som om den gør hvad den skal - en husmands-trackman....

Mine første konklusioner fra data
      Driver swingspeed ca. 88 mph - det er det sædvanlige og for en mand på snart 60 med diskusprolaps er der nok ikke så meget at hente men man kan jo altid forsøge. Smash factor er til gengæld 1,39 (1,44 som bedst) i snit for driveren -- her er der noget at hente ved simpelthen at få bedre impact.
      Smash factor for 6- og 7-jern er nede på 1,22. Det er ikke helt klart på internettet præcis hvor meget smash factor man kan forvente med sine jern som amatørspiller, men i hvert fald mere end 1,22!! Her kan der arbejdes på impact - skal se Adam Youngs videoer igen.

Mentalt: Når man står på range og arbejder på noget bestemt kan det nogen gange være svært at holde fokus fordi man ikke får tilbagemelding. Her kunne jeg helt klart mærke, at det var lettere at fokusere på kropsrotation for at øge swingspeed (driver) og boldtræf på jern. Jeg lod helt (næsten )være med at se på hvordan bolden fløj, men fokuserede udelukkende på om bevægelsen resulterede i højere smash factor eller swing speed. Det giver mulighed for at træne bevægelse eller impact og få konkret umiddelbat feedbacl på om teknikændringen virker...

Samlet set - denne her bliver jeg glad for!
    • Af SPetersen
      Der har efterhånden været en del tråde med spørgsmål og diskussioner omkring spin loft.

Jeg faldt lige over denne video, som måske kunne være god for nogen herinde.

http://blog.trackmangolf.com/understand-spin-loft-and-control-your-ball-flight/

• Af WombatDK
      Hej med-golfere

Vil hører om i kender til et sted i nærheden af Aarhus hvor man kan få måling af ens sving og evt. købe en lektion på trackman - vil så gerne kender mit sving så jeg hvad jeg går og laver nede på banen, samt hvad jeg skal træne på rangen...
      Bor i Grenaa på Djursland, er villigt til at kører sådan i Midtjylland området.
    • Af SPetersen
      Hej

For dem, der måtte være interesserede, kan jeg anbefale Trackman's kanal på youtube. Der er mange gode videoer, der forklarer rigtig mange gode ting e.g. spin loft, AoA, D-plane etc. Derudover er der også mange gode tips og tricks, som jeg i hvert fald har nydt godt af.

https://www.youtube.com/user/TrackManGolf

Mvh
      Simon
    • Af vuffer
      Så er der nyt fra førerbunkeren!

Headlines:

TrackMan Combine rekord
      Normalization forklaret i detaljer
      Club Optimizer
      Hvordan performer den gennemsnitlige golfspiller?

Nogle af jer har sikkert allerede fået det i jeres indbakke, men nu er det så også her.
      TrackMan_Newsletter_2014.pdf
  • Tilføj...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden