Hop til indhold
Vild med Golf
Bjørnen

Sergio Garcia diskvalificeret efter 3 runde

Recommended Posts

Hvornår bliver den mand voksen !?

Jeg syntes at det er helt på sin plads og burde have yderligere konsekvenser.

Efter at have opført sig som et lille barn i bunkeren, samt banket putteren ned i greens flere steder ( 5 greens 😵 ). 

Det er jo heller ikke første gang den iltre spanioler er gået agurk.

Det skal retfærdigvis siges at manden har givet en offentlig undskyldning og siger det aldrig vil ske igen....

Redigeret af Bjørnen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen bunker tager skade af en over nakken - Det på greenen er dog slet slet ikke iorden. 

Apropos temperament, så tror jeg alle har kastet, slået, råbt eller noget helt 4. Og det kan jeg kun grine af. 

Jeg har selv et par køller eller flere på samvittigheden, men det er efterhånden flere sæsoner siden, at jeg har ladet mine frustrationer få frit spil. Skyldes nok at jeg har erkendt, at jeg ikke er bedre :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Bjørnen:

Hvornår bliver den mand voksen !?

Jeg syntes at det er helt på sin plads og burde have yderligere konsekvenser.

Efter at have opført sig som et lille barn i bunkeren, samt banket putteren ned i greens flere steder ( 5 greens 😵 ). 

Det er jo heller ikke første gang den iltre spanioler er gået agurk.

Det skal retfærdigvis siges at manden har givet en offentlig undskyldning og siger det aldrig vil ske igen....

Manden er, og vil altid være udenfor pædagogisk rækkevidde.

Han tilsvininger af arrangementer, spillere, baner, og komplette latterlige opførsel på banen har ikke ændret sig siden han debutterede på touren.

Jeg under ham virkelig hans masters titel fordi han sportsligt altid har være uovertruffen, men hans personlighed og udstråling er forfærdelig.

11 timer siden, skrev Nicolai:

Ingen bunker tager skade af en over nakken - Det på greenen er dog slet slet ikke iorden. 

Apropos temperament, så tror jeg alle har kastet, slået, råbt eller noget helt 4. Og det kan jeg kun grine af. 

Jeg har selv et par køller eller flere på samvittigheden, men det er efterhånden flere sæsoner siden, at jeg har ladet mine frustrationer få frit spil. Skyldes nok at jeg har erkendt, at jeg ikke er bedre :D 

Det er meget muligt at bunkeren ikke tager skade, men opførslen er da under al kritik.

Greenen tager heller ikke skade af, at du lægger en lort på den. Det mener du måske også er i orden?

Tror du alle har kastet med køller, råbt og skabt sig?

Jeg har været der, men det var i de gamle juniortider for 25 år siden, og er stadig flov over det.

Jeg håber ved gud ikke, at voksne mænd råber og skriger, og smadrer udstyr. Sådan en flok pattebørn burde ikke sætte sine fødder i en golfklub.

Redigeret af MrSwingKin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev MrSwingKin:

Jeg håber ved gud ikke, at voksne mænd råber og skriger, og smadrer udstyr. Sådan en flok pattebørn burde ikke sætte sine fødder i en golfklub.

Kunne ikke være mere enig - det er latterligt at overvære den slags opførsel fra personer ældre end 10 år!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev MrSwingKin:

Greenen tager heller ikke skade af, at du lægger en lort på den. Det mener du måske også er i orden?

Nej og underlig sammenligning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Nicolai:

Selv om eksemplet er lidt søgt, kan jeg kan nu godt se parallellen. Både råben skrigen og køllekast og afføring på green er udtryk for et og samme:

Dårlig opdragelse og mangel på pli og dannelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 minutter siden, skrev Kitter:

Selv om eksemplet er lidt søgt, kan jeg kan nu godt se parallellen. Både råben skrigen og køllekast og afføring på green er udtryk for et og samme:

Dårlig opdragelse og mangel på pli og dannelse.

Eller, hvis man spyttede ned i hullet - gad hvorfor man lige kommer på det eksempel, når man snakker om Garcia...

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Nicolai:

Det er muligt at min sammenligning er underlig, men synes du ærlig talt ikke, at din kommentar om at bunkeren ikke tager skade af tæsk er mere underlig?

Ligeledes din kommentar om, at vi alle render og råber, og smadrer ting på banen og at du synes det er sjovt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 3/2/2019 kl. 20:30 , skrev Nicolai:

Det ved jeg nu ikke......

Jeg gider ikke spille med folk der ikke kan styre sig på en golfbane. Naturligvis har jeg nok bandet/ været stille et huls tid, men det er så også alt.

Men råben og skrigen, samt kasten med jern/køller hører IKKE til på en golfbane. Og  slet ikke på greens som i Gacias tilfælde, hvor han har slået sin putter ned i 5 greens med skader som følge.

Redigeret af Bjørnen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke kæmpe fan af Garcia, og er også enig i at det på greens bør stoppe, men en DQ synes jeg var i overkanten. Eller måske godt nok, man kan altid se det fra to sider, men i min optik kunne en bøde og straffeslag være fint nok. 

Som @Nicolai skriver så er der sgu ingen bunker der tager skade af en tur, og jeg elsker når folk tør at vise temperament. Jeg selv graver da også gerne en ekstra 100 kilo sand op, hvis det bare er én af de dage. Derudover, så har jeg som Nicolai også flere køller på samvittigheden og det er sgu OK. At sige folk er pattebørn bare fordi de har temperament, det er bare direkte latterligt. Folk skal have lov til at råbe og gå amok. De skal vise de vil det og komme ud med det. En knækket kølle, en gennem-munket bunker eller et opråb er helt i orden. Det er sport, ikke en strikkeklub. Der skal dog ikke herske nogen tvivl om at jeg ikke går ind for hærværk og personlig skade eller tilråb, men det andet er i orden.

Så happy munking derude. Ud med det!

Redigeret af cpohd
  • Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den ‎09‎-‎02‎-‎2019 kl. 13:30 , skrev cpohd:

Jeg er ikke kæmpe fan af Garcia, og er også enig i at det på greens bør stoppe, men en DQ synes jeg var i overkanten. Eller måske godt nok, man kan altid se det fra to sider, men i min optik kunne en bøde og straffeslag være fint nok. 

Som @Nicolai skriver så er der sgu ingen bunker der tager skade af en tur, og jeg elsker når folk tør at vise temperament. Jeg selv graver da også gerne en ekstra 100 kilo sand op, hvis det bare er én af de dage. Derudover, så har jeg som Nicolai også flere køller på samvittigheden og det er sgu OK. At sige folk er pattebørn bare fordi de har temperament, det er bare direkte latterligt. Folk skal have lov til at råbe og gå amok. De skal vise de vil det og komme ud med det. En knækket kølle, en gennem-munket bunker eller et opråb er helt i orden. Det er sport, ikke en strikkeklub. Der skal dog ikke herske nogen tvivl om at jeg ikke går ind for hærværk og personlig skade eller tilråb, men det andet er i orden.

Så happy munking derude. Ud med det!

Ja sikke en sportsmand du er. Eller noget.

Hvis du seriøst mener at en DQ er i overkanten, og man kunne have givet ham straffeslag i stedet, så aner du ikke ret meget om sport.

Når nu Garcia ikke kan styre sit temperament endnu engang, og smadrer 4-5 greens så er banens beskaffenhed da det mindste problem. Problemet ligger i høj grad i, at han "snyder" de andre spillere for, at have en green at putte på i samme stand som sig selv. Det er nok til DQ i min optik.

Så har han et moralsk ansvar som Tour spiller og en person i søgelyset, at opføre sig nogenlunde anstændigt. Noget manden aldrig nogensinde har lært på trods af sin fremskredne alder.

At du ligefrem opfordrer folk til, at vise temperament og skabe sig som et pattebarn er til grin. Og at du ligefrem gør det i sportens navn. Du er ikke det der minder om en sportsmand, men et pattebarn der manglede opmærksomhed som barn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev MrSwingKin:

smadrer 4-5 greens

Jeg syntes ikke at det er i orden, det han har gjort og syntes faktisk at en DQ er helt på sin plads, men ligefrem smadre 4-5 greens er nok lige i overkanten. Dette er et billede at den største skade som han lavede.IMG_1549242769.455841.thumb.jpg.29aa40c5891333fdff6c5e0ad217d782.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites