Jump to content
Dynen1

Putte med flaget i hul.

Recommended Posts

55 minutter siden, skrev Årgang63:

Jeg er ikke til væddemål, men det bliver spændende, at vende tilbage og se, hvordan det gik, om et år 😎

Enig.

Jeg er dog overbevist om, at størstedelen på de professionelle tours spiller efter de "gamle normer".

Jeg synes dog det er ærgerligt, at dette er en af de regler som fylder aller mest i forhold til regelændringer. Og det fylder kun fordi diverse medier osv. kan lave en masse analyser, diskussioner osv ud af emnet. Præcis som de evige debatter der er om udstyr, trackmandata osv osv. Golfnørderne sluger det hele råt, og der diskuteres i et væk. Flere af tourproerne griner endda når man diskuterer trackmandata, udstyr osv med dem. For dem er det et sammenspil mellem teori, praksis, deres formåen og oplevelse. De er slet ikke så forkuseret på data som medierne, og vi er. De er langt mere fokuseret på, at præstere, og udvikle DERES golf. Tourproerne vælger jo udstyr med pengepungen, og ikke med "data".

Edited by MrSwingKin

34 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Jeg er dog overbevist om, at størstedelen på de professionelle tours spiller efter de "gamle normer".

Det tror jeg at du har ret i. De er blevet mangemillionærer ved at spille på den måde - hvorfor skulle de så lave om på det!

Det er efter min mening også en stor del af grunden til, at vi ikke ser fx. single length skafter hos pro'erne (andet end hos den største geek af dem alle!). Hvis man tjente 5 mio. dollars sidste år ved at spille med forskellig længde skafter, hvorfor så ændre det?

Omvendt - hvis mine børn skulle begynde at spille i dag - så ville jeg helt sikkert vælge single length til dem - det er så indlysende, at det er enklere at få et ensartet sving med ensartet længde skafter. Så det vil være et spørgsmål om vane!

Spillede i en 3-bold i dag, og ingen flag var oppe på noget tidspunkt.

Nu var banen og dermed også greens nærmest dybfrosne med et tykt lag rim på, så runden var mere for hyggens og turens skyld, end det var for spillets skyld. Først fra hul 14 var rimen væk; greens var dog stadig stenhårde.

Vi var dog enige om at vi vil forsøge at beholde flaget i under mere normale forhold. Undtaget er hul 9 og 16, hvor green ikke kan ses. På hul 9, hvis man er mere end 135 meter væk. Hul 16, par 3, kan man ikke se noget af greenen fra tee stedet. Man kan dog på begge se flaget, og det skal fjernes så man kan se om der er folk på green.

Edited by Kaizer
Edit

Den ‎17‎-‎01‎-‎2019 kl. 14:01 , skrev MrSwingKin:

Jeg har for en gangs skyld set en hel del golf i denne weekend. Og her er det helt klart min opfattelse, at de professionelle kun beholder pinden i på de længere putts - mange får endda passet pinden, fuldstændig som "i de gamle dage". 

18 timer siden, skrev Logan:

Jeg har for en gangs skyld set en hel del golf i denne weekend. Og her er det helt klart min opfattelse, at de professionelle kun beholder pinden i på de længere putts - mange får endda passet pinden, fuldstændig som "i de gamle dage". 

Så vidt jeg kan se så har de tests som spillerne selv har lavet heller ingen betydning for om den er i eller ej.

Nogle påstår sågar at det er en fordel at pinden er ude.

Men jeg glæder mig til 1. runde hvor jeg er ude med 2 lige stædige som begge insisterer på, at den skal være det ene og det andet. Så er jeg gået ind.

Spillede i en 3-bold i går. Det var et lidt ældre segment (20-25 år ældre end bolden lørdag), og flaget blev ikke i nær så mange gange. Om det har noget med mine medspilleres alder at gøre, er dog for tidligt at danne statistik over.

Enig, tror også at hele polemiken ender ud med, at ved de lange pots bliver stangen i eller bliver passet. De korte pots uden flag. Personlig er det formentlig den retning jeg vil gå når tiden fjerner al frosten og sneen.🎿

Kunne jo prøve det af i Porto Santos om et par måneder 🤗

Har set golf de sidste par uger på TV og det er tydeligt at stængerne bliver i (ej passet) på de lange puts og kommer ud på de kortere. 

Har dog set flere tap in med pinden i, men de fleste markerer som de nok altid har gjort. (Det er i øvrigt en tidsrøver i pro golf, at mange markerer selv de korteste puts, men det var en sidebemærkning) 

Adam Scott putter lige pt med flaget i hele tiden og argumenterer med at det minder ham om at træne på puttegreens da han var barn, da der altid sad en lille pind i hullet.  Når han putter med pinden i så mener han at han slår puttet mere instinktivt i stedet for at analysere for meget. I skrivende stund er han med i toppen i denne uge, så noget går i hvert fald rigtigt for ham i denne uge... 

9 timer siden, skrev Bojoerge:

Har set golf de sidste par uger på TV og det er tydeligt at stængerne bliver i (ej passet) på de lange puts og kommer ud på de kortere. 

Har dog set flere tap in med pinden i, men de fleste markerer som de nok altid har gjort. (Det er i øvrigt en tidsrøver i pro golf, at mange markerer selv de korteste puts, men det var en sidebemærkning) 

Adam Scott putter lige pt med flaget i hele tiden og argumenterer med at det minder ham om at træne på puttegreens da han var barn, da der altid sad en lille pind i hullet.  Når han putter med pinden i så mener han at han slår puttet mere instinktivt i stedet for at analysere for meget. I skrivende stund er han med i toppen i denne uge, så noget går i hvert fald rigtigt for ham i denne uge... 

Sjovt. Havde samme tanke omkring putting Green, som man jo er vant til. Men ja, mange af os bruger kortere tid på greens end proerne....og flere putts 😂

Den ‎27‎-‎01‎-‎2019 kl. 00:56 , skrev Bojoerge:

Rose puttede uden pinden i som normalt, og hvem vandt?

Jeg tror desværre, at vi amatører og medierne gerne vil gøre denne regel til megre nørderi end godt er. Jeg er overbevist om, at der i praksis stortset ikke er nogen forskel med undtagelse af putt som har meget fart. Og slet ikke i DK hvor standen er greens har langt større indflydelse. Derfor bruger de fleste proer også kun det at have pinden i på lange putts, da det er sværrere at styre længden, og det kan være svært at se hullet.

Jeg håber i hvert fald, at vi glade amatører lærer, at spille efter det som der er enighed om i bolden. Som tidligere skrevet så ville man sidste år i praksis tage pinden ud, og sætte pinden i 1 gang. Jeg frygter at denne ændring gør, at antallet af gange pinden skal ud og i vil stige markant, og derved blive en langt større tidsrøver.

2 timer siden, skrev MrSwingKin:

Jeg tror desværre, at vi amatører og medierne gerne vil gøre denne regel til megre nørderi end godt er. Jeg er overbevist om, at der i praksis stortset ikke er nogen forskel med undtagelse af putt som har meget fart. Og slet ikke i DK hvor standen er greens har langt større indflydelse. Derfor bruger de fleste proer også kun det at have pinden i på lange putts, da det er sværrere at styre længden, og det kan være svært at se hullet.

Jeg håber i hvert fald, at vi glade amatører lærer, at spille efter det som der er enighed om i bolden. Som tidligere skrevet så ville man sidste år i praksis tage pinden ud, og sætte pinden i 1 gang. Jeg frygter at denne ændring gør, at antallet af gange pinden skal ud og i vil stige markant, og derved blive en langt større tidsrøver.

Håber at alle bare putter med flaget i og kommer videre. Det betyder intet for os amatøres score.

• Upvote 1

3 hours ago, MrSwingKin said:

Og hvem vandt i Dubai - som puttede med pinden i..? Det var da et utroligt skidt argument...

Men jeg er dog helt enig i at for os dødelige amatører, der gør det ingen forskel.

Som jeg skrev i en anden tråd, så tror og håber jeg at muligheden for lade pinden stå i vil kunne forbedre flowet i spillet på og omkring green for os almindelige dødelige. Der tror jeg det er meget hjælpsomt at proerne viser vejen og putter de lange puts med flaget i. 

Når det er sagt så vil jeg aldrig insistere på at flaget bliver sat tilbage når det først er fjernet.  På den anden side vil jeg heller ikke vente med at putte indtil jeg selv eller en spillepartner kan fjerne flaget hvis jeg står med relativt kort put. Det vil være spilflowet der afgør den sag. 

PS: Jeg nævnte kun Scott for at vise at proerne ikke har en entydig tilgang dette spørgsmål. 

3 timer siden, skrev Dynen1:

Håber at alle bare putter med flaget i og kommer videre. Det betyder intet for os amatøres score.

Enig 👍

3 timer siden, skrev MarkAA:

Og hvem vandt i Dubai - som puttede med pinden i..? Det var da et utroligt skidt argument...

Men jeg er dog helt enig i at for os dødelige amatører, der gør det ingen forskel.

Det var mere i relation til, at der blev spekuleret i at Adam Scott var med fremme pga. det med pinden. Og ja jeg ved godt, at Bryson vandt i Dubai.