Jump to content
Vild med Golf

Bjørnen

Hvor går golfturen hen i år ?

Recommended Posts

1 time siden, skrev Golfkid:

Hvor skal i spille og bo henne i Malaga? :) 

Nu arbejder jeg selv i et rejsebureau, så jeg synes naturligvis at dine kommentarer er interessante ;) 

4 mand. Fly fra Hamborg. Airbnb 250m2 mansion 50m fra stranden 10 min fra lufthavnen + leje af bil. Så har vi rundet 2500kr pr mand.

Derefter er der sat 2500-3000 DKK af til greenfee i 5 dage på 5 forskellige baner. Så skal vi have lidt at spise så lander vi nok på de 6000kr. 

Mht banerne plejer jeg at finde nogle på spanskgolf.dk eller egen research vha Google Maps. 

Helt enig i dine golf bane betragtninger. Finca + Las Colonas er top 👌🏻

Edited by Holger

Belek - Cornelia Diamond.

Faldo x 3, Montgomery x 1, Titanic (tidligere TAT) x 1

Tilbage i Tyrkiet efter nogle år i Portugal, Spanien og Marokko

9 timer siden, skrev Kitter:

Du bliver ikke skuffet :D

Hvornår tager I afsted og med hvilken rejse udbyder ?

Edited by Bjørnen

5 timer siden, skrev Kitter:

Uge 13 og en ny udbyder Hermanns golf.

Ikke mig der har stået for bestilling etc

Mine 3 sidste rejser til Tyrkiet har været med Hermann golf og intet at sætte en finger på :thumbsup:

Edited by Bjørnen
  • Like 1

Har fået et tilbud fra Lasse (Golfkid) på uge 41 i Alicante/Murcia, højsæson i Spanien. Det lyder på 3300 kr. pr. person, baseret på 4 personer i en lejlighed med morgenmad og inkl. 5 gange golf. 5 gange golf vil koste alene 2500 kr. hvis vi selv booker. Dvs. at 7 overnatninger med morgenmad koster 800 kr. p.p. Hvis vi så lægger 2000 kr. oveni til fly og bil, så synes jeg ikke vi selv kan booke ret meget billigere. Det er baseret på 16-20 personer i alt. 

Vi er tre gutter der tager af sted først i Marts til Montado Golf Resort. Vi havde ikke rigtig tid til at lave turen selv, så det blev en "klub tur".

Er der nogen der har erfaringer med dette sted? Eller området deromkring (ca. 30km fra syd for Lissabon).

Min største bekymring er at det ser ud til at ligge ude i ingenting, og rejsen kun incl. transport til/fra lufthavn. Og hvis der er noget jeg hader, så er det faktisk at være på et resort uden fornuftig mulighed at komme lidt væk.

Den 31/1/2019 kl. 09:34 , skrev Kitter:

Pris? Og hvad er dine erfaringer med Tyrkiet vs Portugal vs Spanien? 

7 timer siden, skrev Holger:

Det er ikke landet, som gør forskellen, men geografien spiller da en rolle fx direkte fly eller mellemlanding, transporttid fra lufthavn, interessante byer tæt på hvis man vil væk fra resortet, men vigtigst af alt klimaet!

Alle landene sydpå er jo gennemgående mindre strukturerede end vi er i Nordeuropa - shuttlen er der ikke altid til tiden og så videre (og hvis man bliver sur, så undrer de sig over, at man hidser sig op over småting), men det gælder alle disse lande generelt.

Resortet gør forskellen - nogen drives effektivt, andre er forbryderisk sløve - men finder man først ud af, når man har været der et par dage...Og det kan skifte fra år til år - nogen gange skifter de jo management og personale. Og der findes alle slags resorts i alle de nævnte lande er jeg sikker på.

Den 3/2/2019 kl. 21:15 , skrev Kitter:

Resortet gør forskellen - nogen drives effektivt, andre er forbryderisk sløve

Bringer ikke megen værdi til denne tråd at skrive "MEGET ENIG", men her er min erfaring....

Tilbage i 2011, 2012 var jeg i Spanien på Val Del Este. Valgte dengang dette resort da der var halv-pension, noget som ingen andre havde dengang. Skulle måske nok have chekket afstand (200 km) fra Alicante inden jeg bookede 🙂

Krisen havde det tidspunkt godt tag i Spanien og Val Del Este kørte på det yderste (fortalte Resort Manager senere.). Selve banen er nok ikke bedste valg i forhold til en forårs-tur, hvor vinterrusten skal bankes af. DrivingRange bolde var nok heller ikke de bedste jeg havde set - ej heller siden.

Så alle forudsætninger for at løbe skrigende væk var tilstede,  MEN

Hold nu magle de havde forstået at vejen til succes var igennem service. De var simpelthen så venlige og service-minded, som jeg aldrig har oplevet siden i Spanien. Maden i resturanten var klasse og der var flere forskellige typer (godt) kød i buffet hver aften.

Det glæder mig derfor at resortet overlevede og har siden set mange har besøgt Val Del Este - i hvert fald at dømme efter de mange rejsebureauer som havde ture dertil.

I den anden ende af skalaen oplevede jeg Roda Golf. Fra at være min lille favorit bane nær Alicante, er den i frit fald mod bunden. Sidste gang jeg besøgte den var det en oplevelse ud i arrogance og total disrespekt fra kunder. Der blev simpelthen presset så mange ud på banen, at det var en lang lidelse at vente ved hvert slag. Læg så dertil at banens stand var langt under standarden.

Midt imellem ligger La Finca Golf Resort. Mulighed for halv-pension. God bane til at banke vinterrust af. Ikke for mange på banen af gangen. Hotellet er pænt. Ok service. Elendig mad !!!

Hvis man VIRKELIG vil have service, så er Florida absolut stedet. 

Vh

René

Den 3/2/2019 kl. 13:10 , skrev Holger:

Belek - Cornelia Diamond.

I år fik jeg et tilbud på noget tæt på dette.

3* Faldo & 2* Titanic med ophold på Cornelia delux i dobbelt værelse m. All inclusive for 9800kr

Sidste år stod den på Fri golf på Faldo og ophold på Cornelia delux i enkelt værelse m. All inclusive for ca. 9000kr sidst i april.

Konge baner og hotel :thumbsup:

Hvis du kan se bort for politik osv., så er Tyrkiet min favorit.

Edited by Bjørnen

Den 29/1/2019 kl. 12:17 , skrev bagge:

Ohøj😁

Turen går til Gran Alacant ( 11-15. Marts)bare lige 4-5 dages pause fra regn-frost-sne......Mine rejsekammerater har bestilt 3 * golf. 

nogen der kender Font del Llop, El Plantio og  Marquesa?

Thejs

Spillede El Plantio den 3/2, den er i virkelig dårlig stand

• Like 1

Den 5/2/2019 kl. 16:17 , skrev Bjørnen:

Belek - Cornelia Diamond.

I år fik jeg et tilbud på noget tæt på dette.

3* Faldo & 2* Titanic med ophold på Cornelia delux i dobbelt værelse m. All inclusive for 9800kr

Sidste år stod den på Fri golf på Faldo og ophold på Cornelia delux i enkelt værelse m. All inclusive for ca. 9000kr sidst i april.

Konge baner og hotel :thumbsup:

Hvis du kan se bort for politik osv., så er Tyrkiet min favorit.

Takker for svar Tyrkiet må prøves. 

9.000kr synes jeg dog er meget når man kan spare 3-4.000kr på at gøre det så. Så er det heller ikke All inklusive i know :) 

Er heller ikke så vild med at spille den samme bane mere end max 2 gange men hver sin smag. 

2 timer siden, skrev Holger:

Er heller ikke så vild med at spille den samme bane mere end max 2 gange men hver sin smag. 

Både Faldo og Titanic er 27 huller, så der 3 "forskellige" baner - hvert sted.

I know - ikke helt forskellige, men bedre end de samme 2x18

• Like 1