Jump to content
Vild med Golf
Bjørnen

Hvor går golfturen hen i år ?

Recommended Posts

Den 18/1/2019 kl. 17:55 , skrev Golfkid:

Der er jeg måske lidt mere glad for varme - 30 grader gør mig ingenting :) 

Rent vejrmæssigt tænkte jeg også mest på om vinteren, hvor jeg synes at Dubai har det klart bedste klima.

Men om sommeren er Dubai til gengæld uudholdeligt varmt. Det var i hvert fald alt for varmt til golf, da jeg var dernede til en konference en juli måned! Jeg havde sættet med, men opgav at finde en bane, da 40-45 grader slet ikke var noget for mig.

Det der tiltaler mig ved San Diego er, at du kan være 100% sikker på rigtig godt golfvejr, hver eneste dag, året rundt. Det er aldrig for varmt og aldrig for koldt. Skulle San Diego have dårligt hver en enkelt dag, så kører man 30 minutter mod nordøst, så man kommer lidt længere ind i landet, og så er det perfekt igen. Jeg har aldrig været nødt til at opgive at spille i San Diego området pga. vejret - og jeg har nok været der 15-20 gange over de sidste 10 år.

Den 18/1/2019 kl. 17:55 , skrev Golfkid:

En af grundene til at San Diego nok ikke tiltaler mig er alt deres 1-årlige græs på Greens, som skræmmer mig lidt. Magter ikke at spille kongebaner og så er det som at putte på broccoli ;) 

Det har jeg aldrig oplevet. Jeg har aldrig oplevet dårlige greens i San Diego. Tværtimod har det nærmest været som at putte på marmor. Hvad er det for noget græs?

16 timer siden, skrev ReneN:

Tvivler på deres greens er i generel dårlig stand.

Har også været i San Diego, dog uden at spille golf, men kan bekræfte hvad @SPetersensiger om byen - det ER et super godt sted.

VH

René

Området omkring Gaslight district og nede ved havnen har simpelthen så mange lækre restauranter, cafeer og barer, at man kunne bruge måneder dernede.

• Upvote 1

Den 14/1/2019 kl. 19:17 , skrev Caddyshack:

Turen går til Porto Santos sidst i marts, all incl. og fri golf 😊 så må vi se hvilken erfaring man kommer hjem med 😜

Ser fint ud... Kigger det lige ud :thumbsup:

Det blev Porto Santos med afrejse d.31/3. og 1 uge “ mit alles “ 😁

Kender 3 der har været afsted på forskellige tidspunkter og de siger at der er fint :thumbsup:

Dog kræver det lidt tålmodighed at komme rundt :frantics:, grundet mange danske pensionister ( Ja, men det fortalte de altså) . Men mon ikke det går, når nu man har en hel uge med golf :D

2 timer siden, skrev Bjørnen:

Det blev Porto Santos med afrejse d.31/3. og 1 uge “ mit alles “ 😁

Kender 3 der har været afsted på forskellige tidspunkter og de siger at der er fint :thumbsup:

Dog kræver det lidt tålmodighed at komme rundt :frantics:, grundet mange danske pensionister ( Ja, men det fortalte de altså) . Men mon ikke det går, når nu man har en hel uge med golf :D

Haløjsa. perfect så ses vi formentlig i flyveren, på banen eller i området. Vi tager afsted samme dag (31/3) kl 07.15 😊

Edited by Caddyshack

Den 21/1/2019 kl. 18:05 , skrev Caddyshack:

Haløjsa. perfect så ses vi formentlig i flyveren, på banen eller i området. Vi tager afsted samme dag (31/3) kl 07.15 😊

Nu har jeg talt med 3 forskellige personer som har været på destinationen. Kun positiv respons. Dog forventer jeg ikke samme høje standart som i Belek.

Fik dog ikke spurgt om hvornår på året de var afsted. Her tænker jeg på vejr situationen, men det ligger vist omkring de 20 grader.

Jeg glæder mig til at spille helt ud til kanten af klipperne med udsigt til havet.

Vi er 4 mand der skal afsted i alderen 49-62  og ligger i hcp.9-15.

Sydafrika omkring Cape Town, igen, igen. Flotte golfbaner til billige penge, for slet ikke at tale om deres restauranter med gourmetmiddage og vin til lave priser.

• Like 1

Nå, hjemme igen fra Belek. Det var så ikke helt fri golf, men næsten... Vi havde 4 bookede runder hjemmefra, hvor der medfulgte trolley og bolde. Vi kunne booke runder til de øvrige dage uden beregning på nær afrejsedagen, da denne ikke var inkluderet. Runderne udover de 4 skulle vi selv afholde trolley og bolde (6 eur for trolley) sidste dagen kunne også bookes til 50% 

Alle eftermiddage kunne vi bare gå ud at spille uden at booke. Vejret var noget blandet, men vi nåede at spille 9 runder hvoraf 4-5 var i tørvejr en enkelt i kraftig regn og lidt småbyger hist og her i resten. Temperaturen sneg sig op på 18 når solen skinnede og var ellers omkring de 14. Morgenerne og aftenerne var væsentligt koldere...

Spillet var lidt op og ned, men havde en enkelt dag med 54 point på 27 huller. Ellers lå scoren og tippede omkring de 30. Begge baner på Sueno er temmelig kupperede så man fik virkelig udstillet sin dårlige teknik ved de forskellige lejer :)

• Upvote 1

Ohøj😁

Turen går til Gran Alacant ( 11-15. Marts)bare lige 4-5 dages pause fra regn-frost-sne......Mine rejsekammerater har bestilt 3 * golf. 

nogen der kender Font del Llop, El Plantio og  Marquesa?

Thejs

Edited by bagge

3 minutter siden, skrev bagge:

Ohøj😁

Turen går til Gran Alacant,- bare lige 4-5 dages pause fra regn-frost-sne......Mine rejsekammerater gar bestilt 3 * golf. 

Kan desværre ikke hjælpe, men du må have en fantastisk tur Theis 😎

• Like 1

Turen går til Malaga i marts efter Alicante sidste år. Så står den også på en herretur en weekend til Schloss Luedersburg i august. 

Vi laver altid vores rejser selv så det bliver lige omkring de 5500,- DKK pr. person med en ny klasse bane hver dag.

Bedre kan det vel ikke blive 😎

Nægter at betale 9.999,- DKK i min klub/rejsebureauer for at tage afsted til fx. Belek m. all inclusive og spille en 2-3 baner, når man kan gøre det selv og få en klart bedre tur efter min mening til 3.000,- DKK billigere.

• Like 1

1 time siden, skrev Årgang63:

Kan desværre ikke hjælpe, men du må have en fantastisk tur Theis 😎

Tusind tak Peter 👍🏻

Porto Santo - husk det blæser en halv pelikan den ene dag, og en hel den næste :D

Buffet er så som så på hotellet, men pensionisterne er helt vilde, det er billigt.......de går dog rundt, da mange ikke vil betale 45 euro for en buggy

Den 29/1/2019 kl. 12:17 , skrev bagge:

Ohøj😁

Turen går til Gran Alacant ( 11-15. Marts)bare lige 4-5 dages pause fra regn-frost-sne......Mine rejsekammerater har bestilt 3 * golf. 

Thejs

Jeps - spillede Font del Llop og Marquesa sidste år.

Video af Font del Llop her - det er den vildeste bane jeg har spillet i mit liv. Det er IKKE en bane du laver point på, men landskabet er fantastisk! (husk buggy)

(Det ikke mig i videoen, men min kammerat.)

Marquesa er en traditionel park bane som du kender herhjemmefra, som man nemt kan gå. Ganske fin bane :)  

Jeps - spillede Font del Llop og Marquesa sidste år.

Video af Font del Llop her - det er den vildeste bane jeg har spillet i mit liv. Det er IKKE en bane du laver point på, men landskabet er fantastisk! (husk buggy)
(Det ikke mig i videoen, men min kammerat.)

Marquesa er en traditionel park bane som du kender herhjemmefra, som man nemt kan gå. Ganske fin bane [emoji4]  

Tusind tak for svar,- lyder spændene[emoji33]

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Thanks 1

Den 29/1/2019 kl. 13:19 , skrev Holger:

Turen går til Malaga i marts efter Alicante sidste år. Så står den også på en herretur en weekend til Schloss Luedersburg i august. 

Vi laver altid vores rejser selv så det bliver lige omkring de 5500,- DKK pr. person med en ny klasse bane hver dag.

Bedre kan det vel ikke blive 😎

Nægter at betale 9.999,- DKK i min klub/rejsebureauer for at tage afsted til fx. Belek m. all inclusive og spille en 2-3 baner, når man kan gøre det selv og få en klart bedre tur efter min mening til 3.000,- DKK billigere.

Hvor skal i spille og bo henne i Malaga? :) 

Nu arbejder jeg selv i et rejsebureau, så jeg synes naturligvis at dine kommentarer er interessante ;) 

Den 29/1/2019 kl. 12:17 , skrev bagge:

Ohøj😁

Thejs

Font del Llop er rigtig god synes jeg, El Plantio lidt so-so men fin nok, og Marquesa ville jeg skifte ud. Alt for mange mennesker på banen og alt for slidt synes jeg... Og så er den bare ikke ligeså spændende som mange af de andre baner i området :) 

Jeg ville køre lidt længere sydpå og spille La Finca og måske endda Las Colinas. Las Colinas er lidt dyrere, men virkelig en klassebane og altid en god oplevelse :) 

• Like 1
  • Upvote 1