Hop til indhold
Vild med Golf

Bjørnen

Hvor går golfturen hen i år ?

Recommended Posts

Hej gutter.

Hvor går jeres golftur hen i år ?

Vi rejser som regel sydpå om foråret (april-maj)

Efter 3 år i træk til Belek i Tyrkiet med ubegrænset golf i en uge, har de fleste udbydere sat det ned til 3 runder og til ca. samme priser.

Derfor er det måske på tide at vende tilbage til Spanien igen, eller en helt ny destination !?

Mvh.

Thomas B.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

sjovt nok var netop Belek i mine overvejelser efter 10 år med tur til Spanien i marts/april. Troede der var så meget krise at det var tosse billigt....

Portugal er hvert år blevet fravalgt pga af vejret er noget mere ustabilt end i Spanien.

Marokko / Tunesien kunne du måske overveje ? Personligt ville jo dog ikke selv tage dertil.

vh

Rene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Belek er stadig med i overvejelserne. For der mangler absolut intet når det gælder mad,drikke,værelser og golf (sol/Varme).

De har bare skruet gevaldigt ned for antal runder til samme pris- Naturligvis kan man købe sig til ekstra runder på de mange baner der ligger ganske tæt i det område.

Og det er ALLE topklasse baner....

Vi tænker også lidt på Cypern. Hvis der er nogen der har været på disse kanter så skriv endelig.

Senere på året har vi enten Møn eller Skåne på programmet som forlænget weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er nogle stykker der skal til Sueno i Belek på fredag. Vi har fri golf i en uge og all inclusive. Jeg har betalt lidt under 6500 for det hele incl. fly osv. 

Så der findes stadig fri golf i Belek 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer lidt at bruge en bunke bonuspoint og tage 7-10 dage til Californien eller Florida. Jeg hælder nok mest til Californien. Det kommer lidt an på, hvad konen siger og om jeg kan overtale en kammerat eller to til at tage med 😊

Ellers bliver det nok ikke til en golftur i år - bortset fra standard forretningsrejser, hvor jeg altid tager sættet med og gerne når en runde eller to på en uges tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver desværre ikke til en egentlig golftur i foråret for mit vedkommende.

En tur til Florida i marts med den bedre halvdel, som ikke spiller golf, så 3-4 runder af hvad det kan blive til.

Jeg regner i øvrigt med at spille disse baner:

World Woods Golf Club lidt nord for Tampa

Old Corkscrew ved Naples

Måske noget på Innisbrook hvor vi skal bo et par dage.

Sandsynligvis en bane ved/i Miami.

Erfaringer med ovenstående modtages gerne :thumbsup:

Redigeret af Dr. Nick

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, skrev kris:

Vi er nogle stykker der skal til Sueno i Belek på fredag. Vi har fri golf i en uge og all inclusive. Jeg har betalt lidt under 6500 for det hele incl. fly osv. 

Så der findes stadig fri golf i Belek 🙂

Fri golf. Ja bevares 😊 Bare ikke ikke i marts,april og maj.

Håber I får en god tur...Trods en noget kedelig vejrudsigt 😖

Har du været der før og kom gerne med et oplevelses referat 😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Bjørnen:

Fri golf. Ja bevares 😊 Bare ikke ikke i marts,april og maj.

Håber I får en god tur...Trods en noget kedelig vejrudsigt 😖

Har du været der før og kom gerne med et oplevelses referat 😀

Nu arbejder jeg selv i et golfrejsebureau og Tyrkiet er blevet mere og mere populært igen de senere år, hvilket har gjort at priserne er steget en hel del - vi får jævnligt mails med 15-20% stigninger... Det skal kunderne jo så lige nå at opfange :) 

Det er også det der gør, at de stopper med fri golf dernede. Der er for mange gæster til at det kan lade sig gøre rent praktisk :) 

Tag Cornelia som et eksempel... De har kørt med fri golf i mange perioder, men i 2019/20 sæsonen har de kun 20 dage i december måned med fri golf. Så det er den vej det går - flere og flere gæster og højere og højere priser. 

Dog er det stadig billigt dernede synes jeg, i forhold til hvad du får! Det er super produkter med gode baner og gode hoteller :) 

Men hvad med Emiraterne? Det kan også anbefales og kan laves for under 10k. Bedre baner og bedre vejr finder man ikke overhovedet :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 minutter siden, skrev Golfkid:

Men hvad med Emiraterne? Det kan også anbefales og kan laves for under 10k. Bedre baner og bedre vejr finder man ikke overhovedet :D 

Det lyder ikke som om du har prøvet området omkring San Diego? 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
11 minutter siden, skrev Golfkid:

Nu arbejder jeg selv i et golfrejsebureau og Tyrkiet er blevet mere og mere populært igen de senere år, hvilket har gjort at priserne er steget en hel del - vi får jævnligt mails med 15-20% stigninger... Det skal kunderne jo så lige nå at opfange :) 

Det er også det der gør, at de stopper med fri golf dernede. Der er for mange gæster til at det kan lade sig gøre rent praktisk :) 

Tag Cornelia som et eksempel... De har kørt med fri golf i mange perioder, men i 2019/20 sæsonen har de kun 20 dage i december måned med fri golf. Så det er den vej det går - flere og flere gæster og højere og højere priser. 

Dog er det stadig billigt dernede synes jeg, i forhold til hvad du får! Det er super produkter med gode baner og gode hoteller :) 

Helt enig i henhold til kvaliteten 😀 Man bliver bare så hurtig forvent med fri golf 🤩

Det er faktisk på Cornelia de lux, at jeg har boet de 3 gange jeg har været i Belek. Altid i super stand og 3 gode sløjfer. Har godt bemærket det øget pres på banen,især sidste år var der mange flere på anlægget. Uden dog at ødelægge helheds oplevelsen 😁

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, skrev SPetersen:

Det lyder ikke som om du har prøvet området omkring San Diego? 😉

Nope, men nægter at tro at det slår Dubai vejrmæssigt ;) 

Er San Diego dit favorit golfområde i USA? Umiddelbart er der nemlig en del steder i USA der tiltaler mig mere, så det er jeg lidt nysgerrig omkring :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 15/1/2019 kl. 14:23 , skrev Golfkid:

Nope, men nægter at tro at det slår Dubai vejrmæssigt ;) 

Er San Diego dit favorit golfområde i USA? Umiddelbart er der nemlig en del steder i USA der tiltaler mig mere, så det er jeg lidt nysgerrig omkring :) 

San Diego er generelt mit favoritsted i verden. Dels er det en super hyggelig by, hvor man ikke mærker, at man i virkeligheden er i en storby. Det er stort set umuligt at finde en trafikprop noget sted, uanset tidspunktet. De har alle typer restauranter inkl. nogle fantastiske mexicanske restauranter, fordi de ligger så tæt på Mexico.

Jeg har også været i Dubai flere gange og jeg kan faktisk bedre lide klimaet i San Diego. Om vinteren er der cirka 18 grader og om sommeren er der 26-27 grader. Solen skinner altid, uanset årstiden. Det jeg så godt kan lide er, at klimaet er så stabilt og ikke for varmt. Man kan spille golf året rundt i yderst behageligt vejr. Om sommeren er det jo nærmest ulideligt varmt i Dubai - i november/december kan man risikere orkaner i Florida, men i San Diego er det golfvejr året rundt. Dét har jeg ikke fundet tilsvarende noget andet sted i verden.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 17/1/2019 kl. 14:01 , skrev SPetersen:

San Diego er generelt mit favoritsted i verden. Dels er det en super hyggelig by, hvor man ikke mærker, at man i virkeligheden er i en storby. Det er stort set umuligt at finde en trafikprop noget sted, uanset tidspunktet. De har alle typer restauranter inkl. nogle fantastiske mexicanske restauranter, fordi de ligger så tæt på Mexico.

Jeg har også været i Dubai flere gange og jeg kan faktisk bedre lide klimaet i San Diego. Om vinteren er der cirka 18 grader og om sommeren er der 26-27 grader. Solen skinner altid, uanset årstiden. Det jeg så godt kan lide er, at klimaet er så stabilt og ikke for varmt. Man kan spille golf året rundt i yderst behageligt vejr. Om sommeren er det jo nærmest ulideligt varmt i Dubai - i november/december kan man risikere orkaner i Florida, men i San Diego er det golfvejr året rundt. Dét har jeg ikke fundet tilsvarende noget andet sted i verden.

Der er jeg måske lidt mere glad for varme - 30 grader gør mig ingenting :) 

Rent vejrmæssigt tænkte jeg også mest på om vinteren, hvor jeg synes at Dubai har det klart bedste klima.

En af grundene til at San Diego nok ikke tiltaler mig er alt deres 1-årlige græs på Greens, som skræmmer mig lidt. Magter ikke at spille kongebaner og så er det som at putte på broccoli ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 18/1/2019 kl. 17:55 , skrev Golfkid:

En af grundene til at San Diego nok ikke tiltaler mig er alt deres 1-årlige græs på Greens, som skræmmer mig lidt. Magter ikke at spille kongebaner og så er det som at putte på broccoli

Tvivler på deres greens er i generel dårlig stand.

Har også været i San Diego, dog uden at spille golf, men kan bekræfte hvad @SPetersensiger om byen - det ER et super godt sted.

VH

René

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites